Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.

Managing Surface Noise

kmyl
Posts: 100
Joined: Thu Apr 06, 2017 4:52 pm

Managing Surface Noise

Unread post #1 by kmyl » Thu Mar 15, 2018 5:01 pm

Πειραματιζόμενος με το Kuzma 4-point / Zyx 4D σαν συνδιασμό βλέπω πως ο θόρυβος επιφανείας κάνει τη παρουσία του πολύ περισσότερο απο πιο πριν που είχα λιγότερο αποκαλύπτικά συστατικά στην αναλογική αλυσίδα.

Υπάρχουν σχετικές εμπειρίες και δοκιμασμένες λύσεις/προτάσεις για τη διαχείριση και μείωση του?
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7873
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Managing Surface Noise

Unread post #2 by Dr Pan K » Thu Mar 15, 2018 7:22 pm

Πολυ δύσκολο και σε μεγαλο βαθμο αμφιλεγόμενο θεμα. Αυτο που λεμε anectodal evidence, τπτ περαν των καλοπλυμενων δισκων δεν ειναι ξεκάθαρα αποδεδειγμένο. Γραφω καποιες σκεψεις που εχω κανει στο παρελθον:

Καποιες κεφαλές λεφεται οτι εχουν λιγότερο θορυβο απο καποιες αλλες. Πιστευω οτι σε μεγαλο βαθμο ειναι μυθος καθώς αυτο θα μπορούσε να αποδοθεί στο προφιλ του διαμαντιού (το οποιο κατασκευάζουν τα εξής 2 εργοστάσια στην Ιαπωνια, ενα στην Ελβετία και τελος - δεν συνυπολογίζω τις παμφθηνες κεφαλες με διαμαντακια αστείας ποιότητας-. Όποιος λεει οτι εχει δικο του διαμάντι εννοεί οτι θα ήθελε να εχει δικο του και πουλάει φούμαρα).

Φυσικά αναμεσα στα διάφορα προφιλ διαμαντιών, το γιατι ενα πιο προχωρημένο τσιμπαει λιγοτερο θόρυβο απο ενα "απλο" σφαιρικό ειναι παλι κουβεντα του αερα. Τα μοντέρνα προφιλ τραβάνε πιο πολυ πληροφορία απο το αυλακι (γιατι ερχονται σε μεγαλύτερη επαφή), τα συμπεράσματα δικα σας.

Κατι που ισως να ειναι σημαντικο, εχει να κανει με την γωνια ανάγνωσης του διαμαντιου. Η ιδανικη (που θα βρουμε σε πολυ σοβαρες κεφαλες) ισως να χαμηλωνει τον θορυβο επιφανειας (τον πραγματικό θόρυβο βάθους ανάγνωσης, οχι αυτόν απο βρωμιά), οπότε ισως εδω ο 4point που δινει δυνατότητα ρύθμισης του VTA σε συνδυασμό με την καλη κεφαλη να βοηθαει.

Η συχνότητα ταλάντωσης του συστήματος κεφαλης βραχιονα ειναι πάρα πολυ μακρια απο την συχνότητα θορυβου επιφάνειας οσον αφορά την σκονη/ βρωμιά και δεν νομίζω ουτε αυτή να εχει σχέση.

Επιπλέον, ισως για καποιες συχνότητες να παιζει ρολο το viscous damping (SME, Kuzma etc), μειώνοντας το ευρος ταλάντωσης του συντονισμού.
Παναγιώτης
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7873
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Managing Surface Noise

Unread post #3 by Dr Pan K » Thu Mar 15, 2018 7:26 pm

Υπάρχουν καποια βελτιωτικά για το surface noise, σαν "γυαλιστικά" της επιφάνειας, τα οποια δουλεύουν αλλα δεν ξερω τι επίδραση μπορεί να εχουν σε βάθος χρονου στα plasticizers του βινυλιου. Μια φτηνη εκδοχη ηταν το Azax, στο ραδιοφωνο οταν ενας δισκος ηταν ηδη στον αερα και ακουγες οτι εχει πολυ θόρυβο τον ψέκαζες αμεσα (και δεν τον στέγνωνες..). Wet playback, το εχω κάνει δεκαδες φορες.. Σημερα οι παραγωγοί με τα αυλα δεν εχουν τέτοια θέματα.
Παναγιώτης
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7873
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Managing Surface Noise

Unread post #4 by Dr Pan K » Thu Mar 15, 2018 7:33 pm

Το πιο σημαντικό απο ολα ειναι η ποιότητα του βινυλιου που εχει χρησιμοποιηθεί για την παραγωγη του δισκου. Οι δισκογραφικές φυλαγαν την μυστική τους συνθεση σαν επτασφράγιστο μυστικο, ενω χρησιμοποιουσαν και ειδικα βελτιωτικα για να πετυχουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Σιγουρα το παρθενο βινυλιο παιζει καλυτερα απο το ανακυκλωμένο.

Θα εχετε δει το Clarifoil που διαφημιζε η Decca. Παραγεται εδω και 100 χρονακια απο την Celanese Corp..

Το αντίθετο δυστυχώς συνέβαινε με τους δισκους της Melodiya, χείριστο βινυλιο, χάλια ήχος. Οι ηχογραφήσεις ηταν μια χαρα, η πρώτη υλη ηταν που μας τα χάλαγε.

Κατι ακόμα, οι μύκητες χαλάνε την επιφάνεια του δισκου ανεπιστρεπτί. Εχω ενα πολυ ισχυρο ειδικο καθαριστικό απο την Chisto αλλα και παλι, αν εχει γινει η προσβολή και εχει θολώσει το βινυλιο δεν μπορούμε να κανουμε πολλά.
Παναγιώτης
kmyl
Posts: 100
Joined: Thu Apr 06, 2017 4:52 pm

Re: Managing Surface Noise

Unread post #5 by kmyl » Thu Mar 15, 2018 9:55 pm

πολύ ωραίες απόψεις Παναγίωτη. Σε ευχαριστώ που τις μοιράστηκες μαζί μας. Από τη δική μου εμπειρία βλέπω ότι σεταπ έχει 'έφεση΄ στις άνω οκτάβες (ρόδιο στα καλώδια, λεπτόηχες κεφαλές κλπ) δίνει πιο πολύ θόρυβο επιφανείας. Δεν ξέρω κατά πόσο συμβάλει στο φαινόμενο το πλατώ, το πικάπ αλλά και η στήριξή του. Π.χ. το kronos το έχω ακούσει να είναι 'σχεδόν' αθόρυβο.
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7873
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Managing Surface Noise

Unread post #6 by Dr Pan K » Thu Mar 15, 2018 10:46 pm

Μια ουσιαστική διευκρίνιση. Υπάρχουν 2 τύποι θορύβου. Ο θόρυβος που προκαλούν τα μόρια σκόνης (ψηλές συχνότητες κλικ και ποπ) και ο θόρυβος επιφανείας (ότι ακούγεται σαν hisss την ώρα που παίζει ο δίσκος και δεν έχει να κάνει με τον θόρυβο του Phono stage και της μεγάλης ενίσχυσης)

Ο πρώτος αναδεικνύεται με ένα ασημοκαλωδιο.

Ο δεύτερος ίσως να μαζεύεται με τον σωστό βραχίονα.

Το πικάπ παράγει θόρυβο και αυτό (rumble) ο οποίος ανάλογα με το σχέδιο περνάει μέσα στην αναπαραγωγή. Εκεί το Kronos τα πάει εξαιρετικά
Παναγιώτης

Return to “Αναλογικός ήχος”



Login · Register