Lampucera II / Rpi2 Streamer
Posted: Sat Nov 02, 2024 2:47 pm
Επί τέλους σήμερα τελείωσα το προτζεκτ Lampucera2 RPi2 Streamer που είχα ξεκινήσει φέτος την άνοιξη.
Είχα όλα τα εξαρτήματα μου έλλειπε στην ουσία ένα κουτί.
Η Lampucera για όσους δεν γνωρίζουν είναι ένα Κινέζικο DAC το οποίο έκανε γνωστό σε όλη την χαιφιντελάδικη κοινότητα ο Lukasz Fikus (Lampizator) όταν έφτιαξε ένα τέτοιο dac με αρκετές μετατροπές να παίζει πολύ καλύτερα και φυσικότερα απο τα περισσότερα DAC της εποχής.
Αυτή η πρώτη πλακέτα δεν πωλείται πλέον, αλλά έχει αντικατασταθεί από μια άλλη η οποία έχει σημαντικές διαφορές αλλά και παίζει αυτούσια πολύ καλύτερα από την πρώτη χωρίς τις μετατροπές του Lukasz Fikus.
https://www.ebay.com/itm/395346982138
Το DAC αυτό έχει συμβιώσει στο κυρίως σύστημα μου για αρκετά χρόνια και μάλιστα ήταν αυτό που αντικατέστησε το πρώτο μου ψηφιακό σύστημα που ήταν το Meridian 203 Bitstream Dac που έπαιζε με το Meridian 206 Cd player σαν αναβάθμιση.
Είχε μείνει σε κουτί για χρόνια, το είχα δανείσει είχε ξαναεπιστρέψει και φέτος ήταν η χρονιά να το αναστήσω.
Είχα και το Rpi2 που και αυτό ήταν παροπλισμένο και σκέφτηκα γιατί να μην κάνω έναν συνδυασμό DAC/Streamer.
Επειδή δέχεται μόνο ομοαξονική spdif ή digital optical για να δουλέψει με το Rpi2 χρειαζόταν και ένα HAT.
Είχα ένα HiFiBerry Digi+ Pro https://www.hifiberry.com/blog/hifiberr ... interface/ αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσα να το κάνω να δουλέψει ποτέ ούτε για τον σκοπό που το είχα αγοράσει αρχικά αλλά ούτε και τώρα, μάλλον ελλαττωματικό. Το οποίο αντικαταστάθηκε από Κινέζο Digi Pi
https://www.aliexpress.com/item/3299873 ... ry_from%3A
που δούλεψε κανονικά με το RPi2
Κουτί από Φανό, ποδαράκια αλενόβιδες κουμπί με φωτάκι κλπ ολοκληρώνουν την αισθητική
Οπότε έτσι και έγινε:
Οι τελεστικοί αλλάχτηκαν με διπλούς AD797
και στην πάνω επιφάνεια μπήκαν και ψήκτρες επειδή οι AD797 δουλεύουν με ακρετό ρεύμα και ζεσταίνονται αρκετά
Burr Brown PCM1798 ζεστός και φυσικός ήχος
Cirus Logic CS8416
Digi Pi επάνω στο Rpi2
Ολοκληρωμένο στο κουτί του
Στην θέση του στο σύστημα ακουστικών
Λειτουργικό στο Rpi2 Volumio με ενεργοποιημένο το Sqeezlight Plugin και παίζει σε συνδυασμό με το κεντρικό Server του κυρίως συστήματος και στρημάρει Qobuz από LMS (Lyrion).
Ο ήχος είναι ζεστός πληθωρικός με εξαιρετικές μεσαίες χωρίς να υπολείπεται σε λεπτομέρεια και με πολύ ικανοποιητικά δυναμικά.
Ο Άγγελος που το έχει ακούσει παρέα με τον G&W T2,2A με τα ακουστικά του τα Focal Clear MG κυριολεκτικά κόλλησε στην ακρόαση.
Είχα όλα τα εξαρτήματα μου έλλειπε στην ουσία ένα κουτί.
Η Lampucera για όσους δεν γνωρίζουν είναι ένα Κινέζικο DAC το οποίο έκανε γνωστό σε όλη την χαιφιντελάδικη κοινότητα ο Lukasz Fikus (Lampizator) όταν έφτιαξε ένα τέτοιο dac με αρκετές μετατροπές να παίζει πολύ καλύτερα και φυσικότερα απο τα περισσότερα DAC της εποχής.
Αυτή η πρώτη πλακέτα δεν πωλείται πλέον, αλλά έχει αντικατασταθεί από μια άλλη η οποία έχει σημαντικές διαφορές αλλά και παίζει αυτούσια πολύ καλύτερα από την πρώτη χωρίς τις μετατροπές του Lukasz Fikus.
https://www.ebay.com/itm/395346982138
Το DAC αυτό έχει συμβιώσει στο κυρίως σύστημα μου για αρκετά χρόνια και μάλιστα ήταν αυτό που αντικατέστησε το πρώτο μου ψηφιακό σύστημα που ήταν το Meridian 203 Bitstream Dac που έπαιζε με το Meridian 206 Cd player σαν αναβάθμιση.
Είχε μείνει σε κουτί για χρόνια, το είχα δανείσει είχε ξαναεπιστρέψει και φέτος ήταν η χρονιά να το αναστήσω.
Είχα και το Rpi2 που και αυτό ήταν παροπλισμένο και σκέφτηκα γιατί να μην κάνω έναν συνδυασμό DAC/Streamer.
Επειδή δέχεται μόνο ομοαξονική spdif ή digital optical για να δουλέψει με το Rpi2 χρειαζόταν και ένα HAT.
Είχα ένα HiFiBerry Digi+ Pro https://www.hifiberry.com/blog/hifiberr ... interface/ αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσα να το κάνω να δουλέψει ποτέ ούτε για τον σκοπό που το είχα αγοράσει αρχικά αλλά ούτε και τώρα, μάλλον ελλαττωματικό. Το οποίο αντικαταστάθηκε από Κινέζο Digi Pi
https://www.aliexpress.com/item/3299873 ... ry_from%3A
που δούλεψε κανονικά με το RPi2
Κουτί από Φανό, ποδαράκια αλενόβιδες κουμπί με φωτάκι κλπ ολοκληρώνουν την αισθητική
Οπότε έτσι και έγινε:
Οι τελεστικοί αλλάχτηκαν με διπλούς AD797
και στην πάνω επιφάνεια μπήκαν και ψήκτρες επειδή οι AD797 δουλεύουν με ακρετό ρεύμα και ζεσταίνονται αρκετά
Burr Brown PCM1798 ζεστός και φυσικός ήχος
Cirus Logic CS8416
Digi Pi επάνω στο Rpi2
Ολοκληρωμένο στο κουτί του
Στην θέση του στο σύστημα ακουστικών
Λειτουργικό στο Rpi2 Volumio με ενεργοποιημένο το Sqeezlight Plugin και παίζει σε συνδυασμό με το κεντρικό Server του κυρίως συστήματος και στρημάρει Qobuz από LMS (Lyrion).
Ο ήχος είναι ζεστός πληθωρικός με εξαιρετικές μεσαίες χωρίς να υπολείπεται σε λεπτομέρεια και με πολύ ικανοποιητικά δυναμικά.
Ο Άγγελος που το έχει ακούσει παρέα με τον G&W T2,2A με τα ακουστικά του τα Focal Clear MG κυριολεκτικά κόλλησε στην ακρόαση.
![hello [wavegreen]](./images/smilies/wavegreen.gif)