Λίγο προσοχή Πάνο! Επειδή δεν ξέρουμε αν το σπρέι που χρησιμοποίησες στο χάλκινο πλατό μπορεί να κάνει κάποια αντίδραση στα βινύλια προτείνω να το αφαιρέσεις και ας οξειδώνεται ο χαλκός όπως άλλωστε σου είχα πει αρχικά να το αφήσεις ως έχει.
Στο δικό μου πλατό (Lenco) γυάλισα μόνο την περιφέρεια που φαίνεται. Πήρα τσοχάκια γυαλίσματος για το Dremel και χρησιμοποίησα Brasso, και πολύ υπομονή, και έγινε καθρέφτης. Τι γρατσουνιές τις αφαιρείς με γυαλόχαρτο από χοντρό σε ψιλό επάνω στο Dremel. Μετά ψεκάζεις από το σπρέι.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.
Lenco L78... ανακατασκευή
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Χρήστος
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Και όσο περιμένω τον βραχίονα από τον κύριο Bokrand, να και δυο φωτό από το 'μαγικό' ροδάκι (aftermarket, ελληνικής κατασκευής).
Σκοπεύω να αντικαταστήσω το ελατήριο από το ροδάκι με νήμα και βαρίδι.
Σκοπεύω να αντικαταστήσω το ελατήριο από το ροδάκι με νήμα και βαρίδι.
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Και όσο περιμένουμε τον βραχίονα (μήπως το έχω ξαναγράψει αυτό;
), είπα να κάνω μερικές μετρήσεις, για να δούμε πού βρίσκεται η όλη προσπάθεια. Ξέρω ότι το κινητό δεν είναι η πλέον αξιόπιστη (βαθμονομημένη) συσκευή για μετρήσεις, αλλά από την ΄άλλη, αυτό έχω, οπότε σκέφτηκα να το χρησιμοποιήσω. Ιδού λοιπόν οι μετρήσεις με το iphone 13 και την εφαρμογή Vibroscope.
Για να έχω και ένα μέτρο σύγκρισης, έκανα τις αντίστοιχες μετρήσεις και στο Roksan Xerxes, το οποίο έχω μετατρέψει σε rim-drive (αυτά τα ροδάκια μου έχουν γίνει έμμονη ιδέα τελευταία...
)
Κάνοντας λοιπόν τη σύγκριση των δύο πικάπ, παρατηρούμε ότι στους άξονες Χ και Υ οι μετρήσεις και των δυο πικάπ είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους, με μια καλύτερη συμπεριφορά του Lenco (χαμηλότερες τιμές), αλλά στον άξονα Z, οι κραδασμοί του Lenco είναι πενταπλάσιοι από το Roksan. Αυτό πιθανώς να μην είναι περίεργο, λόγω του τρόπου μετάδοσης της κίνησης του Lenco (το επίπεδο του οποίου είναι κάθετο στο πλατώ, και όχι παράλληλο, όπως είναι στα Garrard και στα Thorens). Οποιαδήποτε μικροανωμαλία του idler προφανώς καταγράφεται από τους αισθητήρες του iphone.
Η συνισταμένη των κραδασμών του Lenco είναι 0.02 ενώ η αντίστοιχη του Xerxes είναι 0.0069, άρα σχεδόν το ⅓ του Lenco. Το πόσο ακουστή είναι αυτή η διαφορά δεν μπορώ να γνωρίζω ούτε να εκτιμήσω. Καθώς όμως θεωρώ ότι σίγουρα οφείλεται στη συνιστώσα του άξονα Ζ, θα πειραματιστώ όσο μπορώ στη μείωση των κραδασμών στη διεύθυνση αυτή στο Lenco.
Ας ρίξουμε μια ματιά και στο πεδίο των συχνοτήτων.
Παρακάτω εμφανίζονται οι συχνότητες του Lenco...
Κι εδώ οι αντίστοιχες του Xerxes...
Η πρώτη παρατήρηση είναι ότι στο Lenco οι συχνότητες των κραδασμών κυμαίνονται στην περιοχή 21-23Hz για τους άξονες Χ-Ζ αντίστοιχα, ενώ για τον άξονα Υ είναι 12.5Hz. Η συνισταμένη είναι στα 23Hz, καθώς προφανώς υπερισχύουν οι κραδασμοί στον άξονα Ζ (λόγω του μεγαλύτερου εύρους τους).
Συγκριτικά, οι κραδασμοί του Xerxes και στους τρεις άξονες περιορίζονται στην περιοχή 10-12Hz, με τη συνισταμένη να εντοπίζεται στα 11Hz (10.94 για την ακρίβεια) στον άξονα Υ.
Αναρωτιέμαι αν οι οποιοιδήποτε κραδασμοί στην περιοχή 10-25Hz, που είναι προφανώς εκτός του φάσματος που ακούει κάποιος (εκτός αν είναι... σκύλος), έχει κανένα νόημα στην ποιότητα του ήχου.
Τα συμπεράσματα δικά σας. Σχόλια ευπρόσδεκτα.

Για να έχω και ένα μέτρο σύγκρισης, έκανα τις αντίστοιχες μετρήσεις και στο Roksan Xerxes, το οποίο έχω μετατρέψει σε rim-drive (αυτά τα ροδάκια μου έχουν γίνει έμμονη ιδέα τελευταία...

Κάνοντας λοιπόν τη σύγκριση των δύο πικάπ, παρατηρούμε ότι στους άξονες Χ και Υ οι μετρήσεις και των δυο πικάπ είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους, με μια καλύτερη συμπεριφορά του Lenco (χαμηλότερες τιμές), αλλά στον άξονα Z, οι κραδασμοί του Lenco είναι πενταπλάσιοι από το Roksan. Αυτό πιθανώς να μην είναι περίεργο, λόγω του τρόπου μετάδοσης της κίνησης του Lenco (το επίπεδο του οποίου είναι κάθετο στο πλατώ, και όχι παράλληλο, όπως είναι στα Garrard και στα Thorens). Οποιαδήποτε μικροανωμαλία του idler προφανώς καταγράφεται από τους αισθητήρες του iphone.
Η συνισταμένη των κραδασμών του Lenco είναι 0.02 ενώ η αντίστοιχη του Xerxes είναι 0.0069, άρα σχεδόν το ⅓ του Lenco. Το πόσο ακουστή είναι αυτή η διαφορά δεν μπορώ να γνωρίζω ούτε να εκτιμήσω. Καθώς όμως θεωρώ ότι σίγουρα οφείλεται στη συνιστώσα του άξονα Ζ, θα πειραματιστώ όσο μπορώ στη μείωση των κραδασμών στη διεύθυνση αυτή στο Lenco.
Ας ρίξουμε μια ματιά και στο πεδίο των συχνοτήτων.
Παρακάτω εμφανίζονται οι συχνότητες του Lenco...
Κι εδώ οι αντίστοιχες του Xerxes...
Η πρώτη παρατήρηση είναι ότι στο Lenco οι συχνότητες των κραδασμών κυμαίνονται στην περιοχή 21-23Hz για τους άξονες Χ-Ζ αντίστοιχα, ενώ για τον άξονα Υ είναι 12.5Hz. Η συνισταμένη είναι στα 23Hz, καθώς προφανώς υπερισχύουν οι κραδασμοί στον άξονα Ζ (λόγω του μεγαλύτερου εύρους τους).
Συγκριτικά, οι κραδασμοί του Xerxes και στους τρεις άξονες περιορίζονται στην περιοχή 10-12Hz, με τη συνισταμένη να εντοπίζεται στα 11Hz (10.94 για την ακρίβεια) στον άξονα Υ.
Αναρωτιέμαι αν οι οποιοιδήποτε κραδασμοί στην περιοχή 10-25Hz, που είναι προφανώς εκτός του φάσματος που ακούει κάποιος (εκτός αν είναι... σκύλος), έχει κανένα νόημα στην ποιότητα του ήχου.
Τα συμπεράσματα δικά σας. Σχόλια ευπρόσδεκτα.
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
OK, ας ξεχάσουμε τα παραπάνω, διότι οι μετρήσεις αυτές περιείχαν ένα σφάλμα και συγκεκριμένα τους κραδασμούς που προκαλούσα εγώ με το δάχτυλο μου, μόλις πατούσα το κουμπί της εφαρμογής για να ξεκινήσει και μετά να σταματήσει η καταγραφή. Οπότε ξαναέτρεξα τις μετρήσεις, εξαλείφοντας το λάθος αυτό. Οι νέες μετρήσεις λοιπόν έχουν ως εξής:
To Lenco...
...και σε λογαριθμική κλίμακα (η προηγούμενη ήταν γραμμική)
Αντίστοιχα το Roksan Xerxes...
...και σε λογαριθμική κλίμακα
Παρατηρούμε ότι και τα δυο πικάπ κυμαίνονται σε παραπλήσια επίπεδα κραδασμών και στους τρεις άξονες (X, Y, Z). Πιθανώς το Xerxes να επιδέχεται μια βελτίωση, γιατί παρουσιάζει μια περιοδικότητα, που να οφείλεται στο o-ring. Θα το κοιτάξω...
Και οι συχνότητες του Lenco...
Η συνισταμένη συχνότητα είναι στα 8.59Hz.
Και οι συχνότητες του Xerxes...
Είναι σαφής ο εστιασμός του Xerxes στα 11.72Hz.
Και πάλι τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Υπόσχομαι να μην εμφανίσω και νέες μετρήσεις (τουλάχιστον για σήμερα
)
To Lenco...
...και σε λογαριθμική κλίμακα (η προηγούμενη ήταν γραμμική)
Αντίστοιχα το Roksan Xerxes...
...και σε λογαριθμική κλίμακα
Παρατηρούμε ότι και τα δυο πικάπ κυμαίνονται σε παραπλήσια επίπεδα κραδασμών και στους τρεις άξονες (X, Y, Z). Πιθανώς το Xerxes να επιδέχεται μια βελτίωση, γιατί παρουσιάζει μια περιοδικότητα, που να οφείλεται στο o-ring. Θα το κοιτάξω...
Και οι συχνότητες του Lenco...
Η συνισταμένη συχνότητα είναι στα 8.59Hz.
Και οι συχνότητες του Xerxes...
Είναι σαφής ο εστιασμός του Xerxes στα 11.72Hz.
Και πάλι τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Υπόσχομαι να μην εμφανίσω και νέες μετρήσεις (τουλάχιστον για σήμερα

Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Α, ναι. Να και μια μέτρηση που έκανα στο wow & flutter. Είναι 0.12%, το καλύτερο που κατάφερα να πετύχω με κάποιες δοκιμές ρύθμισης της θέσης του idler. Θεωρώ ότι μάλλον δεν είναι άσχημη τιμή, αφού είναι κάτω από 0.2%.
Μην κοιτάτε την ταχύτητα, γιατί θεώρησα ότι δεν έχει νόημα να τη ρυθμίσω χωρίς να υπάρχει κεφαλή να διαβάζει τον δίσκο. Είναι σαφές ότι η αντίσταση της βελόνας δεν είναι κάτι μπορούμε να αγνοήσουμε. Αλλά πώς να βάλω την κεφαλή, αφού περιμένω τον βραχίονα... (μήπως το ξαναείπα αυτό; )
Μην κοιτάτε την ταχύτητα, γιατί θεώρησα ότι δεν έχει νόημα να τη ρυθμίσω χωρίς να υπάρχει κεφαλή να διαβάζει τον δίσκο. Είναι σαφές ότι η αντίσταση της βελόνας δεν είναι κάτι μπορούμε να αγνοήσουμε. Αλλά πώς να βάλω την κεφαλή, αφού περιμένω τον βραχίονα... (μήπως το ξαναείπα αυτό; )