@MILES είναι προφανές ότι έχεις δοκιμάσει πολλά διαφορετικά πικάπ. Οι αλλαγές που έκανες κάθε φορά πηγαίνοντας σε ένα νέο πικάπ ήταν λόγω του ότι κάτι απλά έλειπε από το προηγούμενο, ή απλά επειδή ήσουν περίεργος αν υπάρχει κάτι ακόμα καλύτερο;
Εγώ δεν μπορώ να πω ότι ψάχνω κάποιον συγκεκριμένο ήχο. Δεν είμαι θιασώτης του αναλογικού σε σχέση με το αναλογικό. Αντιλαμβάνομαι τα θετικά και τα αρνητικά της κάθε προσέγγισης. Πιστεύω ότι ο αναλογικός ΄ήχος μπορεί να είναι πιο ελκυστικός από τον ψηφιακό, αλλά υπό προϋποθέσεις. Απλά, ομολογώ ότι για να παίξει καλά η αναλογικά αλυσίδα, θέλει πολλή προσοχή και συνέργεια σε όλα τα επιμέρους συστατικά. Δεν πιστεύω ότι οποιοδήποτε πικάπ (π.χ. τα φτηνά ή πολύ φτηνά) παίζει καλύτερα από οποιοδήποτε ψηφιακό/άυλο ίδιου κόστους, απλά λόγω της ανωτερότητας του μέσου. Έχεις την καλοσύνη να μας πεις εν συντομία τα θετικά κι αρνητικά των διαφόρων πικάπ, που είχες δοκιμάσει;
Γυρνώντας στη δική μου ιστορία, το 1989, όταν σπούδαζα στην Αγγλία, τριγυρνούσα τα Σάββατα στα διάφορα καταστήματα hi-fi του Λονδίνου με τους δικούς μου δίσκους υπό μάλης και άκουγα ό,τι συστήματα μπορούσα. Εκείνα τα κομμάτια που με είχαν εντυπωσιάσει ήταν τα ηχεία ATC (δεν θυμάμαι μοντέλο, αλλά ήταν tower), που δεν τα ήξερα, αλλά όταν τα άκουσα, έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Κι επίσης ο λαμπάτος προενισχυτής Micro II του Croft, που δεν τον ήξερα, αλλά τον αγόρασα επι τόπου για 200 λίρες. Τότε βέβαια άκουσα και τα Snell Type EII και τα JII (από τα οποία μετά ξεπήδησε η Audio Note), τα οποία με εντυπωσίασαν σαν μια εξαιρετική περίπτωση value-for-money.
Όσον αφορά τα πικάπ, αυτά που είχα ξεχωρίσει ήταν τα Linn Sondek LP12 / Ittok / Karma, Pink Triangle και Roksan Xerxes. Οι εντυπώσεις μου ήταν καλό - πιο καλό - ακόμα πιο καλό για τα τρία αυτά πικάπ. Το Xerxes μου είχε φανεί ότι συνδύαζε τα καλά χαρακτηριστικά του Linn και του Pink Triangle. Μάλ΄ιστα το Xerxes το είχα ακούσει αρχικά με έναν (οικονομικό) βραχίονα Rega. Κι αμέσως μετά άκουσα το Xerxes με βραχίονα Tabriz, που ήταν σαφώς καλύτερος, με καθαρότερο και πιο εστιασμένο ήχο.
Με βάση λοιπόν αυτές τις ακροάσεις, βρήκα ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο Roksan Xerxes (original) με βραχίονα Rega και κεφαλή AT-F5 (αν θυμάμαι καλά). Και το μικρό μου φοιτητικό δωμάτιο γέμισε με συσκευές... (απεικονίζονται και οι τελικοί Musical Fidelity MA50, τους οποίους πρόσφατα έκανα service)
- Roksan_Xerxes_original.jpg (706.15 KiB) Viewed 1025 times
Το εγγενές πρόβλημα των Xerxes ήταν τότε (δεν ξέρω αν ίσχυε και για τα επόμενα μοντέλα) το τροφοδοτικό τους. Ζεσταινόταν πολύ και συχνά καιγόταν. Το επιδιόρθωσα δυο φορές στην Αγγλία. Μετά αποφάσισα να βρω μια πιο αξιόπιστη λύση κι έτσι κατέληξα να αλλάξω το μοτέρ και τον controller με αυτό της Origin Live. Και μετά βελτίωσα τον βραχίονα RB300 με άλλο αντίβαρο.
Σήμερα, από το αρχικό Xerxes, το μόνο που απομένει είναι μόνο το πηγάδι (με νέα μπίλια) και το αλουμινένιο πλατώ. Όλα τα άλλα έχουν αλλάξει: πλίνθος (Hi-Fi Inspire), μοτέρ/controller, ελαστικά βύσματα ανάρτησης (Roksan blobs), βραχίονας (Audiomods Series 6), κεφαλή (Ortofon Cadenza Black).
Κάθε αλλαγή έφερνε και μια ακουστή βελτίωση στον ήχο. Βέβαια τη μεγαλύτερη βελτίωση την έφερε η απομόνωση του μοτέρ χωρίς να ακουμπάει στον πλίνθο, και ο βραχίονας.
Μια κεφαλή, η οποία ταίριαξε πάρα πολύ καλά ήταν η Denon DL103R με βαρύ αλουμινένιο σώμα και αλλαγμένο στέλεχος / διαμάντι σε JICO SAS B με boron στέλεχος και microridge προφίλ. Πολύ δυναμικός και ρυθμικός ήχος. Αντίστοιχα, η Ortofon είναι πιο εκλεπτυσμένη, αλλά δεν ξέρω αν δημιουργεί τον ίδιο ενθουσιασμό όπως η Denon.
Δεν ξέρω αν το Xerxes επιδέχεται πλέον άλλης βελτίωσης. Το μόνο που θα μπορούσε να κάνει κανείς είναι να βελτιώσει την ακρίβεια περιστροφής (μοτέρ / controller) ή/και να αλλάξει το πηγάδι (δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο αναβαθμισμένο πηγάδι, που να ταιριάζει στον άξονα του πλατώ του Xerxes).
To μοτέρ/controller μου φαίνεται σαν μια πιο εφικτή βελτίωση. Έχει κανείς κάποια πρόταση; Στο προηγούμενο post έχω ΄δώσει στοιχεία για το μοτέρ/controller που χρησιμοποιώ τώρα.
Τι νομίζετε;