Το πρώτο μου σύστημα αγοράστηκε από το εξωτερικό (1981). Οι συσκευές προέρχονταν από τα μεγάλα εμπορικά ονόματα εκείνης της εποχής καθόσον δεν υπήρχαν ιδιαίτερες γνώσεις (15 ετών ήμουν) για πιο "ψαγμένα" μηχανήματα.
Πικάπ : Technics SL-DL1
Ενισχυτής : Sansui AU-D5s
Κασετόφωνο : Technics RS-M255X. Κατά την άποψή μου το πιο ενδιαφέρον μηχάνημα. Έγραψε άπειρες κασέτες, με απίστευτη ποιότητα κάτι που αναγνώρισαν πολλοί φίλοι που είχαν κασέτες μου.
Ηχεία : Bose 501
Αργότερα προστέθηκε και ο ισοσταθμιστής Sansui SE-77s.
Πρώτα αντικαταστάθηκαν τα ηχεία γιατί στην 8ετία κόπηκαν οι αναρτήσεις των woofers (σύνηθες πρόβλημα των Bose). Η εδώ αντιπροσωπεία ήθελε 75.000δρχ για να αλλάξει τα δύο μεγάφωνα. Εννοείται ότι δεν τα έδωσα και αγόρασα με 108.000δρχ τις Στήλες της Roister. Αργότερα βρήκα έναν τεχνικό στην Μπουμπουλίνας πίσω από το Πολυτεχνείο που με 10.000δρχ άλλαξε τις αναρτήσεις και τα ηχεία πουλήθηκαν σε άριστη κατάσταση σε φίλο. Το πικάπ βρίσκεται και λειτουργεί στο σπίτι του αδερφού μου ενώ το κασετόφωνο μετά από πρόσφατο service βρίσκεται στην αποθήκη. Ο ενισχυτής ήταν μια χαρά μέχρι που πριν από 3 χρόνια (στο εξοχικό εν απουσία μου ...) μια απροσεξία του ανηψιού μου (δεν έβγαλε από πάνω ένα πανάκι που είχα για τις σκόνες) τον έκαψε. Δεν μπόρεσε να επισκευαστεί και βρίσκεται ξεχασμένος σε γνωστό κατάστημα επισκευής vintage ιαπωνικών μηχανημάτων.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.
Τα πρώτα μας συστήματα
Re: Τα πρώτα μας συστήματα
Συνεχίζω
Το πρώτο πράγμα που έπρεπε να αλλάξω ήταν τα ηχεία, δυστυχώς το δωμάτιο της εστίας μικρό, πήρα λοιπόν τα Mission 700 leading edge.
Τώρα τα πράγματα είχαν μπει στην θέση τους, άκουγα επιτέλους καλές και καθαρές μεσαίες μαλακά πρίμα με λεπτομέρεια χωρίς να ξυρίζουν, τα μπάσα ήταν αυτά που ήταν. 'Ίσως έπεφτε λίγος ο Nad3020.
Cyrus One amp λοιπόν.
Τώρα πια είχα δυναμικά και ένταση χωρίς να ακούω το soft clipping της Nad.
Τώρα είχε σειρά το πικάπ.
Rega Planar 2 με Goldring Epic (όχι τόσο καλή όσο η Stanton T4P που είχα στο Techcnics αλλά σαν συνδυασμός ένα πολύ γλυκός "Βρετανικός" 'ηχος, πολύ καλός για τζαζ και κλασσική.
Από τύχη τα πικάπ στην εστία τα είχα βάλει σε ένα τσιμεντένιο/τούβλινο πρεβάζι δίπλα στο παράθυρο με αποτέλεσμα να παίζουν καλά, έτσι εξηγείται και η πολύ καλή στήριξη του Rega που είχε σαν αποτέλεσμα τον αρκετά καλύτερο ήχο από το τίμιο Technics.
Με είχαν μάθει στο και από όλα τα καταστήματα που πούλαγαν ηχητικά συστήματα, τόσο στο πλαίσιο συνεργασίας με αυτά τα καταστήματα από εκθέσεις αλλά και από το πού κέφι και περιέργεια που είχα να μαθαίνω το καθετί. Τότε είχα αρχίσει να διαβάζω και τα περιοδικά της εποχής.
Μου έγινε πρόταση να πάω να δουλέψω σε κατάστημα που πουλούσε αμιγώς ηχοσυστήματα και μάλιστα hiend. Δέχτηκα με περίσσεια χαρά! Είχε μπει το σωτήριο έτος 1988.
Το πρώτο πράγμα που έπρεπε να αλλάξω ήταν τα ηχεία, δυστυχώς το δωμάτιο της εστίας μικρό, πήρα λοιπόν τα Mission 700 leading edge.
Τώρα τα πράγματα είχαν μπει στην θέση τους, άκουγα επιτέλους καλές και καθαρές μεσαίες μαλακά πρίμα με λεπτομέρεια χωρίς να ξυρίζουν, τα μπάσα ήταν αυτά που ήταν. 'Ίσως έπεφτε λίγος ο Nad3020.
Cyrus One amp λοιπόν.
Τώρα πια είχα δυναμικά και ένταση χωρίς να ακούω το soft clipping της Nad.
Τώρα είχε σειρά το πικάπ.
Rega Planar 2 με Goldring Epic (όχι τόσο καλή όσο η Stanton T4P που είχα στο Techcnics αλλά σαν συνδυασμός ένα πολύ γλυκός "Βρετανικός" 'ηχος, πολύ καλός για τζαζ και κλασσική.
Από τύχη τα πικάπ στην εστία τα είχα βάλει σε ένα τσιμεντένιο/τούβλινο πρεβάζι δίπλα στο παράθυρο με αποτέλεσμα να παίζουν καλά, έτσι εξηγείται και η πολύ καλή στήριξη του Rega που είχε σαν αποτέλεσμα τον αρκετά καλύτερο ήχο από το τίμιο Technics.
Με είχαν μάθει στο και από όλα τα καταστήματα που πούλαγαν ηχητικά συστήματα, τόσο στο πλαίσιο συνεργασίας με αυτά τα καταστήματα από εκθέσεις αλλά και από το πού κέφι και περιέργεια που είχα να μαθαίνω το καθετί. Τότε είχα αρχίσει να διαβάζω και τα περιοδικά της εποχής.
Μου έγινε πρόταση να πάω να δουλέψω σε κατάστημα που πουλούσε αμιγώς ηχοσυστήματα και μάλιστα hiend. Δέχτηκα με περίσσεια χαρά! Είχε μπει το σωτήριο έτος 1988.
Χρήστος
Re: Τα πρώτα μας συστήματα
Λίγο πριν φύγω από το κατάστημα έπρεπε να πάρω μερικά πράγματα που είχαμε σε παλαιές τιμές/ old stock κλπ. κανένας δεν ενδιαφερόταν τα τα πουλήσει ή να τα αγοράσει νεκρό στοκ, μου τα έδωσαν με χαρά όταν τα ζήτησα.
Τσίμπησα λοιπόν μια Ortofon MC10 Super, τα Ortofon T-5 stepup και έναν Sme 3009 S2 improved.
Τι θα τα έκανα δεν ήξερα αλλά έπρεπε να τα πάρω σε τιμή χώμα που τα πήρα, και όλα καινούργια του κουτιού.
Στο νέο κατάστημα τα πράγματα ήταν διαφορετικά, σαν νέος έπρεπε να μάθω από τους παλαιότερους να είμαι προσεκτικός, να γνωρίζω τα προϊόντα και να ακούω προσεκτικά τις επιθυμίες των πελατών. Για μένα ήταν παράδεισος, μεγαλύτερο μεροκάματο και επίσης λόγω των μεγαλύτερων τιμών περισσότερη προμήθεια.
Είχαμε την αντιπροσωπεία Quad, Linn, Nad, Rotel, Kef, Boston Acoustics, TDL, Proton, VanDenHul, Kimber και μεταπωλητές Musical Fidelity και Audio Technica/Nagaoka. Παράδεισος. Μια δυσκολία όμως δεν μου έκαναν πολύ καλές τιμές σαν νέος που ήμουνα. Έπρεπε να δείξω καλή διαγωγή και πολλές πωλήσεις. Πράγμα που έκανα.
Οι πρώτες αγορές ήταν από τα μεταχειρισμένα από τράμπες κλπ.
Πικάπ A&R The Legend
που πάνω του έβαλα την MC10 Super
Ενισχυτή Naim Nait1
Σε σχέση με τον Cyrus έπαιζε πολύ πιο διάφανα, ολογραφικά και φυσικά, αλλά δεν είχε γκάζια.
Stepup Fidelity Reserch XF1
Τα Τ-5 καλά χρυσά αλλά όταν άκουσα το FR έπαθα πλάκα. Αυτό ήταν ένα κομμάτι που θα έπρεπε να είχα κρατήσει μέχρι και σήμερα. Δυστυχώς το έδωσα χωρίς να έχω επακριβώς καταλάβει την αξία του.
Κασετόφωνο Akai GX-52
Αν το Aiwa έκανε καλές ηχογραφήσεις, αυτό ήταν απλά μαγικό. Ένα από τα καλύτερα κασετόφωνα που είχα (και αργότερα είχα και μεγαθήρια).
Ηχεία DCM Time Windows
Αυτά τα ηχεία ήταν πάρα πολύ εντυπωσιακά, είχαν πολύ πλατιά εικόνα (αλλά τελείως λάθος, αυτό το ξέρω τώρα όμως), και έναν γλυκό γλυκό ήχο. Πιο μεγάλη λεπτομέρεια αλλά και έκταση από τα ταπεινά Mission. Δυστυχώς ήθελαν και καλύτερη και πιο δυνατή ενίσχυση.
Καλώδια ηχείων Kimber 4TC
Αυτό ήταν το πρώτο "HiEnd" σύστημα μου
Τον SME δεν τον ήξερα τότε τι μπορεί να κάνει, με είχαν επηρεάσει από την φιλοσοφία LInn ότι τα knife edge είναι μάπα και κατέληξα αρχικά σε ένα μεταχειρισμένο Linn Basik πάνω στο AR,
και μετά σε έναν ολοκαίνουργιο Rega RB300. H MC10 Super παρέδωσε στην Audio Technica ATF-5
Το σύστημα αυτό ακόμα το θυμάμαι. Οι πρώτες στιγμές πραγματικής αποκάλυψης των δίσκων μου, οι ακροάσεις με έναν δύο φίλους χωρίς να βγάζει κανείς μιλιά. Επίσης θυμάμαι που με είχαν επισκεφτεί και οι γονείς μου (τώρα πια έμενα σε ένα διαμέρισμα και όχι στην φοιτητική εστία) και πόσο τους είχε κάνεις εντύπωση ο ήχος ειδικά στον αδερφό μου (που είναι και πιανίστας).
Από δω και πέρα αρχίζει η περίοδος των δοκιμών. Ότι με αφήνουν να πάρω σπίτι το δοκιμάζω στον χώρο μου. Ήξερα ότι το σύστημα είχε σαν πιο αδύναμο κρίκο τον ενισχυτή του. Έπρεπε να περιμένω λίγο πάνω από έναν χρόνο για να κάνω σοβαρή αναβάθμιση.
Τσίμπησα λοιπόν μια Ortofon MC10 Super, τα Ortofon T-5 stepup και έναν Sme 3009 S2 improved.
Τι θα τα έκανα δεν ήξερα αλλά έπρεπε να τα πάρω σε τιμή χώμα που τα πήρα, και όλα καινούργια του κουτιού.
Στο νέο κατάστημα τα πράγματα ήταν διαφορετικά, σαν νέος έπρεπε να μάθω από τους παλαιότερους να είμαι προσεκτικός, να γνωρίζω τα προϊόντα και να ακούω προσεκτικά τις επιθυμίες των πελατών. Για μένα ήταν παράδεισος, μεγαλύτερο μεροκάματο και επίσης λόγω των μεγαλύτερων τιμών περισσότερη προμήθεια.
Είχαμε την αντιπροσωπεία Quad, Linn, Nad, Rotel, Kef, Boston Acoustics, TDL, Proton, VanDenHul, Kimber και μεταπωλητές Musical Fidelity και Audio Technica/Nagaoka. Παράδεισος. Μια δυσκολία όμως δεν μου έκαναν πολύ καλές τιμές σαν νέος που ήμουνα. Έπρεπε να δείξω καλή διαγωγή και πολλές πωλήσεις. Πράγμα που έκανα.
Οι πρώτες αγορές ήταν από τα μεταχειρισμένα από τράμπες κλπ.
Πικάπ A&R The Legend
που πάνω του έβαλα την MC10 Super
Ενισχυτή Naim Nait1
Σε σχέση με τον Cyrus έπαιζε πολύ πιο διάφανα, ολογραφικά και φυσικά, αλλά δεν είχε γκάζια.
Stepup Fidelity Reserch XF1
Τα Τ-5 καλά χρυσά αλλά όταν άκουσα το FR έπαθα πλάκα. Αυτό ήταν ένα κομμάτι που θα έπρεπε να είχα κρατήσει μέχρι και σήμερα. Δυστυχώς το έδωσα χωρίς να έχω επακριβώς καταλάβει την αξία του.
Κασετόφωνο Akai GX-52
Αν το Aiwa έκανε καλές ηχογραφήσεις, αυτό ήταν απλά μαγικό. Ένα από τα καλύτερα κασετόφωνα που είχα (και αργότερα είχα και μεγαθήρια).
Ηχεία DCM Time Windows
Αυτά τα ηχεία ήταν πάρα πολύ εντυπωσιακά, είχαν πολύ πλατιά εικόνα (αλλά τελείως λάθος, αυτό το ξέρω τώρα όμως), και έναν γλυκό γλυκό ήχο. Πιο μεγάλη λεπτομέρεια αλλά και έκταση από τα ταπεινά Mission. Δυστυχώς ήθελαν και καλύτερη και πιο δυνατή ενίσχυση.
Καλώδια ηχείων Kimber 4TC
Αυτό ήταν το πρώτο "HiEnd" σύστημα μου
Τον SME δεν τον ήξερα τότε τι μπορεί να κάνει, με είχαν επηρεάσει από την φιλοσοφία LInn ότι τα knife edge είναι μάπα και κατέληξα αρχικά σε ένα μεταχειρισμένο Linn Basik πάνω στο AR,
και μετά σε έναν ολοκαίνουργιο Rega RB300. H MC10 Super παρέδωσε στην Audio Technica ATF-5
Το σύστημα αυτό ακόμα το θυμάμαι. Οι πρώτες στιγμές πραγματικής αποκάλυψης των δίσκων μου, οι ακροάσεις με έναν δύο φίλους χωρίς να βγάζει κανείς μιλιά. Επίσης θυμάμαι που με είχαν επισκεφτεί και οι γονείς μου (τώρα πια έμενα σε ένα διαμέρισμα και όχι στην φοιτητική εστία) και πόσο τους είχε κάνεις εντύπωση ο ήχος ειδικά στον αδερφό μου (που είναι και πιανίστας).
Από δω και πέρα αρχίζει η περίοδος των δοκιμών. Ότι με αφήνουν να πάρω σπίτι το δοκιμάζω στον χώρο μου. Ήξερα ότι το σύστημα είχε σαν πιο αδύναμο κρίκο τον ενισχυτή του. Έπρεπε να περιμένω λίγο πάνω από έναν χρόνο για να κάνω σοβαρή αναβάθμιση.
Χρήστος
Re: Τα πρώτα μας συστήματα
Τον Naim Nait για το συλλεκτικό της υπόθεσης θα τον είχα κρατήσει. Τον 3009 επίσης (εγώ τον έχω τον δικό μου και μου αρέσει πολυ)
Παναγιώτης
Re: Τα πρώτα μας συστήματα
Πάνο τότε δεν ήταν η εποχή που είναι σήμερα. Η γνώση δεν υπήρχε απλόχερα και με το πάτημα ενός κουμπιού. Στο κατάστημα δε, όπως άλλωστε θα ξέρεις και εσύ από το πέρασμα σου από το κατάστημα του Ιταλού, τα μηχανήματα είναι απομυθοποιημένα και καθαρά εμπορικά προϊόντα που τώρα πουλάνε αυτό και αύριο το άλλο. Δεν είχα κανέναν να με συμβουλέυσει, μόνο τα αυτιά μου.
Σίγουρα ο Naim Nait ήταν ένα καλό μηχάνημα αλλά όχι τόσο όσο νομίζουμε τώρα διότι με χαρά τον άλλαξα για έναν ολοκαίνουργιο (μάλλον demo) Nad 3400 Monitor Series
και ναι έπαιζε καλύτερα.
Τώρα ο SME 3009 θυμήσου ότι είμαστε στο 1988 και όλοι μιλάνε για bearings μικρών ανοχών, η Linn (που κάνανε πλύση εγκεφάλου στο μαγαζί) έλεγε αυτά που έλεγε τότε. Ο 3009 φάνταζε vintage και τότε. Αν αναρωτιέσαι για την τύχη του, τον έκανα δώρο σε έναν πολύ καλό φίλο, τοποθετώντας τον σε ένα Technics Mk2 με Ortofon Concord και τα Τ-5. Το Technics το είχα πάρει από φίλο που εργαζόταν στην αντιπροσωπεία στο service, Ένα τέλειο Μκ2 με σπασμένο βραχίονα. Armboard έφτιαξα σε οπλουργό από αλουμίνιο. Ο φίλος αυτός που του είχα υποχρέωση τότε είχε πάθει την απόλυτη πλάκα με τον ήχο του συνδυασμού.
Σίγουρα ο Naim Nait ήταν ένα καλό μηχάνημα αλλά όχι τόσο όσο νομίζουμε τώρα διότι με χαρά τον άλλαξα για έναν ολοκαίνουργιο (μάλλον demo) Nad 3400 Monitor Series
και ναι έπαιζε καλύτερα.
Τώρα ο SME 3009 θυμήσου ότι είμαστε στο 1988 και όλοι μιλάνε για bearings μικρών ανοχών, η Linn (που κάνανε πλύση εγκεφάλου στο μαγαζί) έλεγε αυτά που έλεγε τότε. Ο 3009 φάνταζε vintage και τότε. Αν αναρωτιέσαι για την τύχη του, τον έκανα δώρο σε έναν πολύ καλό φίλο, τοποθετώντας τον σε ένα Technics Mk2 με Ortofon Concord και τα Τ-5. Το Technics το είχα πάρει από φίλο που εργαζόταν στην αντιπροσωπεία στο service, Ένα τέλειο Μκ2 με σπασμένο βραχίονα. Armboard έφτιαξα σε οπλουργό από αλουμίνιο. Ο φίλος αυτός που του είχα υποχρέωση τότε είχε πάθει την απόλυτη πλάκα με τον ήχο του συνδυασμού.
Χρήστος
Re: Τα πρώτα μας συστήματα
Ρε Κρις1864, εσυ γραφεις βιβλιο !
Re: Τα πρώτα μας συστήματα
Ποσα κεφάλαια μενουν;
Re: Τα πρώτα μας συστήματα
Gojakla wrote:Ποσα κεφάλαια μενουν;
Ακόμα στο ζέσταμα φαίνεται να είναι ο Χρήστος...
Return to “Παρουσιάσεις συστημάτων”