Re: Ηχητικη νιρβανα
Posted: Thu May 16, 2019 6:34 pm
Ο οποιος Ben Lilly απο οτι ειδα σε φωτο στο νετ ηταν στο Μοναχο. Αλλα καποιοι κύριοι ονοματα δε λεμε δε φροντιζουν για τους φιλους τους.
dapost wrote:Ρε συ Αγγελε, βαλτος εισαι; χθες χαζευα αυτην την αγγελία. Ειναι ακριβο ομως.
Τωρα σχετικά με το συστημα του Γιωργου που ειχα τη χαρα και εγω να το απολαυσω για λιγο, εχω ξεκαθαρη πρόταση αναβάθμισης: τα νεα tweeters!
Λοιπον, επικοινωνησα με Σλοβενο και μου ειπε πως κανονισε την αναβαθμιση των ηχειων του, που εγινε απο τον Ben Lilly στη Λιουμπλιάνα. Τον εφεραν 3-4 κατοχοι για δυο μερες και εκτος του κοστους υλικων του πληρωσαν την αμοιβη του και μεταφορικά και διαμονή. Αντε να οργανωθούμε!
dapost wrote:Ο οποιος Ben Lilly απο οτι ειδα σε φωτο στο νετ ηταν στο Μοναχο. Αλλα καποιοι κύριοι ονοματα δε λεμε δε φροντιζουν για τους φιλους τους.
angpsi wrote:Λοιπόν, εν μέσω Μονάχου και λοιπών εξελίξεων, μαζί με τον Chris 1967 είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τον πάντα φιλόξενο χώρο του Γιώργου και ν' ακούσουμε το σύστημά του μετά από τις πολύ ενδιαφέρουσες εξελίξεις που έχει περιγράψει παραπάνω. Προοιωνίζω τις εντυπώσεις μου λέγοντας ότι τόσο ο Χρήστος όσο κι εγώ στο τέλος παρακαλούσαμε τον Γιώργο να μείνουμε μέσα και να παραγγείλουμε ώστε να συνεχίσουμε την ακρόαση, αλλά ο καλός οικοδεσπότης είχε καρφωθεί στην ιδέα να βγούμε σε κοντινό μεζεδοπωλείο. Το ομολογουμένως εξαιρετικό φαγητό μας δοκίμασε μεσοβδομαδιάδικα (κρατούσαμε τα στομάχια μας όταν τελειώσαμε μέχρι και το επόμενο πρωί), ωστόσο εκείνο που έμεινε από την βραδιά ήταν η εξαιρετική πλέον ακουστική εντύπωση από το σύστημα του οικοδεσπότη.
Ως προς τα της ακρόασης, για μένα είχε πελώρια διαφορά προς το καλύτερο από την τελευταία φορά που το άκουσα. Σημειωτέον ότι εγώ είχα μείνει με το Rockna να έχει μόλις αναβαθιστεί σε Signature, και το Aurender και εκτελεί χρέη streamer. Προφανώς το σύστημα έχει βελτιωθεί σε περισσότερα των 2-3 σημείων, συν το ανανεωμένο/ξαναμετρημένο στησιμο των ηχείων συδυαστικά με τις νέες μπασοπαγίδες στους τοίχους, επομένως είναι σαν να το άκουγα από την αρχή.
Η πρώτη εντύπωση ήταν άμεση, νομίζω τόσο για μένα όσο και για τον Χρήστο: το σύστημα αποδίδει μια εξαιρετικά συμπαγή εικόνα, με ένα ακριβέστατο και σταθερότατο στήσιμο των οργάνων και των φωνών στον χώρο, και –το πλέον εντυπωσιακότερο όλων– ένα πρακτικά ολογραφικό κενό ανάμεσά τους. Αν ληφθεί υπ' όψη το μικρό μέγεθος του χώρου ακρόασης, η στερεοφωνική εικόνα έφτανε πραγματικά στο όριο μιας immersive (εμβυθιστικής;) πραγματικότητας! Και μάλιστα, παρ' ότι το σύστημα έχει στηθεί προφανώς στοχεύοντας στην κύρια θέση ακρόασης, το φαινόμενο γινόταν αντιληπτό ακόμα και σημαντικά έξω από τον άξονα. Χωρίς να ξέρω περισσότερα, η αίσθησή μου ήταν πως αυτή η πεντακάθαρη και αβίαστη σιωπή οφειλόταν πρωτίστως στα νέα τροφοδοτικά και τα διάφορα συναφή καλούδια και δευτερευόντως στην προσεγμένη ακουστική φροντίδα του χώρου, γιατί αλλιώς δεν βλέπω πώς το φαινόμενο να γίνεται αντιληπτό και off axis.
Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό που μου έκανε εντύπωση ήταν το πόσο αβίαστα και χωρίς παραμορφώσεις έβγαινε ο ήχος ακόμα και από mp4 κομμάτια. Παίξαμε μια ευρεία γκάμα μουσικών επιλογών και ποτέ δεν πήραμε την εντύπωση ότι ακούγαμε κάτι άλλο από τα όσα είχε να δώσει το αρχείο. Από την άλλη, το όλο σύστημα υπερέβαινε το φαινόμενο του 'μεγεθυντικού φακού' που κάνουν τα ATC όταν βρίσκουν ατέλειες, κάτι που γινόταν αντιληπτό μόνο όταν ακούγαμε με κριτικό αυτί. Προσωπικά μπορούσα να απολαύσω την μουσική εύκολα και χωρίς τέτοιες έγνοιες, καθώς έβγαινε με ικανά περιθώρια headroom και ποτέ δεν μας δόθηκε η εντύπωση ότι το σύστημα θέλει να πάρει τα κομμάτια και να τα φτύσει. Ο Χρήστος ζήτησε μεγαλύτερη έκταση χαμηλά, ωστόσο για κάτι τέτοιο νομίζω πως θα χρειαζόταν αλλαγή των ηχείων ή ένα καλό sub. Φυσικά ο Χρήστος δεν είχε άδικο, έχουμε ακούσει και τα 150άρια της παρέας να κατεβαίνουν χαμηλά και υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Εδώ όμως νομίζω πως ερχόμαστε στο κομμάτι του ακουστικού treatment: με το δωμάτιο έξω από την εξίσωση, λογικά ακούγαμε στα φυσικά όρια των 50αριών του Γιώργου.
Θα αποφύγω να μιλήσω από την σκοπιά της ταχύτητας, του ρυθμού, της τονικότητας κ.λπ. γιατί το φαινόμενο της immersive πραγματικότητας επισκίασε κάθε επιμέρους συζήτηση για τα χαρακτηριστικά του ήχου. Προσωπικά δεν μπόρεσα να απομονώσω κάτι λάθος, όμως και τα δικά μου ακούσματα αναφοράς έρχονται από τα ATC SCM20sl μου: ως προς αυτό το ηχόχρωμα, το σύστημα του Γιώργου ήταν απολύτως συνεπές. Κατά τα λοιπά, το Rockna πλέον δεν έχει καμία σχέση με το Edition απ' όπου ξεκίνησε, όπως και με το –ίσως τότε άστρωτο;– Signature που είχα ακούσει με την αναβάθμιση των πλακετών. Σύμφωνα με τον Γιώργο, ένα σημαντικό ρόλο έχει παίξει και η αλλαγή από Aurender σε Melco. Ίσως να είναι έτσι, ωστόσο εμένα μου φάνηκε ότι το Rockna έχει βελτιωθεί πολύ από την τελευταία φορά που το άκουσα, κάτι που καταλαβαίνω πως είναι αναμενόμενο σε ladder dac. Θα είχε πλάκα να το ξανατρέξουμε δίπλα στο dac του Παναγιώτη για επιστημονικούς σκοπούς, ωστόσο επί του πρακτέου βρίσκω πως κάτι τέτοιο θα ήταν αχρείαστο: το παιδί παίζει καταπληκτική μουσική και με το κατάλληλο σύστημα ξέρει και πώς να το δείξει.
Κλείνω λέγοντας πως, εκτός από το προαναφερθέν sub (πάλι σε έξοδα θα σε βάλουμε φίλε!), έφυγα με την αίσθηση πως το σύστημα δεν έχει κάπου αλλού να πάει, εκτός βέβαια από τις όποιες βελτιώσεις του 0,0001% που μπορεί να πάρει εφόσον ο ιδιοκτήτης του συνεχίσει να ξοδεύεται παίζοντας με τα γνωστά πανάκριβα ψιλικά που μαστίζουν δίνουν ζωή στο χόμπι μας. Ο γενικός χαρακτήρας του συστήματος είναι πλέον εκεί, σταθερός, ακλόνητος, και γνωρίζοντας πώς να χαρίζει μια αξιοσημείωτη ακουστική εμπειρία.
Γιατί ρε φίλε δεν μας άκουγες όταν σου λέγαμε να παραγγείλουμε μέσα;
-------------------------------
Υ.Γ. Στα συμπληρωματικά, η πιο άμεση βελτίωση που θα έβλεπα είναι πια από την ψυχοακουστική σκοπιά. Υποσχέθηκα στον Γιώργο να του υποδείξω μερικές αισθητικές παρεμβάσεις, μόλις βρω χρόνο από το γράψιμό μου, ώστε να συμπληρωσει για το μάτι ό,τι κάνει το σύστημά του για το αυτί.
dapost wrote:Ρε συ Αγγελε, βαλτος εισαι; χθες χαζευα αυτην την αγγελία. Ειναι ακριβο ομως.
Τωρα σχετικά με το συστημα του Γιωργου που ειχα τη χαρα και εγω να το απολαυσω για λιγο, εχω ξεκαθαρη πρόταση αναβάθμισης: τα νεα tweeters!
Λοιπον, επικοινωνησα με Σλοβενο και μου ειπε πως κανονισε την αναβαθμιση των ηχειων του, που εγινε απο τον Ben Lilly στη Λιουμπλιάνα. Τον εφεραν 3-4 κατοχοι για δυο μερες και εκτος του κοστους υλικων του πληρωσαν την αμοιβη του και μεταφορικά και διαμονή. Αντε να οργανωθούμε!
Chris1967 wrote:Το σύστημα του Γιώργου δεν έχει πια να ζηλέψει από κανένα χαιεντάδικο σύστημα, ούτε σκηνή, ούτε ανάλυση, ούτε διαχωρισμό, ούτε ταχύτητα, ούτε αέρα.
Είναι σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο, και σίγουρα καλύτερο από ποτέ.
Κατά την προσωπική μου άποψη θα άγγιζε την τελειότητα αν μπορούσε να κατέβει το χαμηλό λίγο χαμηλότερα (αλλά μάλλον αδύνατο με τα υπάρχοντα ηχεία και το δωμάτιο λόγω μεγέθους) και αν ήταν ένα κλικ πιο "γεμάτο" κάτι που κατάλαβα αμέσως σε σχέση με την τελευταία ακρόαση που έκανα.
Αυτό μπορεί να οφείλεται κυρίως στην περιποίηση του χώρου, και λιγότερο στην προσθήκη του Singxer/τροφοδοσίας Lemon.
Μπράβο Γιώργο για το αποτέλεσμα, σημαντικές και ουσιαστικές οι αναβαθμίσεις, να το χαίρεσαι με υγεία φίλε μου!!
ΥΓ. πραγματικά αναρωτιέμαι κι εγώ τι άλλες αναβαθμίσεις θα μπορούσαν να γίνουν για να βελτιώσουν ένα σύστημα που έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο.
BLUES wrote:Eυχαριστω τον Ανδρεα Οικονομιδη τον Γιωργο Πολιτη--για τις συμβουλες τους, τον Μιχαλη Λεκκο (αν και δεν το ξερει ακομη-για την αψογη κατασταση του τρανσπορτ) και τον Παναγιωτη Μπακα, τον εισαγωγεα-για την πωληση και τον διακανονισμο, σε αυτη την επιτυχημενη αναβαθμιση