Re: Απάτες στις αγορές, οδηγός επιβίωσης
Posted: Wed Jun 02, 2021 3:09 pm
Στα παραπάνω να προσθέσω κι εγώ με τη σειρά μου μέσα από τουλάχιστον δύο εμπειρίες οι οποίες μετά από κάποια σχολαστικότερη έρευνα αποδείχτηκαν απάτη, ευτυχώς χωρίς κόστος στο πορτοφόλι μου. Χωρίς να επεκταθώ ειδικότερα, θα συνοψίσω έναν-δυο κανόνες που απορρέουν από αυτή την εμπειρία:
1. Διασταυρώνουμε τις φωτογραφίες για παλαιότερες αγγελίες (π.χ.με Google Εικόνες). Οι προλαλήσαντες το έχουν περιγράψει εκτενώς, επομένως δεν θα κουράσω περισσότερο. Τα ευρήματα μπορούν να είναι αναπάντεχα διασκεδαστικά, εκτός κι αν τα ανακαλύψεις αφού την έχεις πατήσει!
2. Προτιμάμε πληρωμή μέσω PayPal με τιμολόγιο για συναλλαγή αγαθών και με πλήρη περιγραφή του προϊόντος ούτως ώστε να καλυπτόμαστε από την πολιτική προστασίας αγορών. Λάβετε υπ' όψη ότι στην περίπτωση που κάνουμε dispute την συναλλαγή (αν π.χ. έχουμε παραλάβει ελαττωματικό προϊόν) το κριτήριο είναι η περιγραφή του αγαθού στην αγγελία όπως και η αλληλογραφία που έχουμε κάνει με τον πωλητή. Επομένως έχει σημασία να αποσαφηνίσουμε ακόμα και αυτονόητα πράγματα, όπως π.χ. να τον βάλουμε να μας γράψει ότι το προϊόν είναι σύμφωνο με την περιγραφή και σε πλήρη λειτουργική κατάσταση.
3. Ας σημειωθεί εδώ ότι το Buyer's protection μπορεί να λειτουργήσει και αντιστρόφως: δηλ. αν πουλάμε κάτι και δεν εξασφαλίσουμε ότι αυτό που στέλνουμε είναι ακριβώς αυτό που περιγράφουμε (π.χ. με φωτογραφίες, βίντεο, κ.λπ.), τότε ο αγοραστής μπορεί να κάνει πάρτυ και να αμφισβητήσει την συναλλαγή. Εγώ π.χ. κάποια στιγμή χρειάστηκε να πάρω πίσω ακουστικά με πειραγμένο driver για το οποίο υποψιάζομαι ότι πείραξε ο αγοραστής. Δυστυχώς δεν είχα τραβήξει και στείλει φωτογραφίες που να τεκμηριώνουν ότι τα ακουστικά είναι στη σωστή κατάσταση πριν τα στείλω και επομένως το PayPal αποφάνθηκε υπέρ του αγοραστή.
4. Δεν δίνουμε προκαταβολές, ιδίως όταν σου ζητάνε να γίνει η κατάθεση σε λογαριασμό τραπέζης. Προσωπικά είχα εμπειρία με δημοπρασία που κέρδισα στο eBay και θεώρησα ότι είχα πετύχει ευκαιρία. Ο πωλητής ήρθε σε επικοινωνία με πρόφαση ότι θέλει να μου κάνει συγκεκριμένη προσφορά με εξειδικευμένα έξοδα αποστολής και πρότεινε να κάνουμε τη συναλλαγή εκτός eBay (το οποίο επίσης προσφέρει Buyer's protection). Όταν άρχισα να καταλαβαίνω ότι η υπόθεση έμπαζε νερά και του έγραψα πως δεν έχω πειστεί, ο πωλητής πρότεινε να "μοιράσουμε το ρίσκο" και να δεχτεί να μου στείλει το προϊόν έναντι προκαταβολής. Εννοείται πως δεν πήρε ούτε φράγκο διότι αν του έβαζα τα λεφτά θα τα έψαχνα ακόμα ενόσω θα περίμενα το ανύπαρκτο προϊόν που δήθεν πουλούσε.
5. Τελευταίο και πιο χαριτωμένο, προσέχουμε για μαϊμούδες! Ειδικά στον χώρο των ακουστικών - ψείρες (ΙΕΜ) γίνεται πάρτυ με αντίγραφα ονομαστών μοντέλων όπως τα Sennheiser ie800(s) ή τα Beyerdynamic Xelento τα οποία κυκλοφορούν ευθαρσώς ως DIY projects! Οι αφιλότιμοι έχουν αντιγράψει μέχρι και το κουτί για να 'προσφέρουν μια πλήρη εμπειρία'! Ευτυχώς υπάρχουν ενδεικτικά σημάδια για να καταλάβει κανείς τη διαφορά, ωστόσο είναι δύσκολο να τα διακρίνει κανείς αν δεν γνωρίζει...
1. Διασταυρώνουμε τις φωτογραφίες για παλαιότερες αγγελίες (π.χ.με Google Εικόνες). Οι προλαλήσαντες το έχουν περιγράψει εκτενώς, επομένως δεν θα κουράσω περισσότερο. Τα ευρήματα μπορούν να είναι αναπάντεχα διασκεδαστικά, εκτός κι αν τα ανακαλύψεις αφού την έχεις πατήσει!
2. Προτιμάμε πληρωμή μέσω PayPal με τιμολόγιο για συναλλαγή αγαθών και με πλήρη περιγραφή του προϊόντος ούτως ώστε να καλυπτόμαστε από την πολιτική προστασίας αγορών. Λάβετε υπ' όψη ότι στην περίπτωση που κάνουμε dispute την συναλλαγή (αν π.χ. έχουμε παραλάβει ελαττωματικό προϊόν) το κριτήριο είναι η περιγραφή του αγαθού στην αγγελία όπως και η αλληλογραφία που έχουμε κάνει με τον πωλητή. Επομένως έχει σημασία να αποσαφηνίσουμε ακόμα και αυτονόητα πράγματα, όπως π.χ. να τον βάλουμε να μας γράψει ότι το προϊόν είναι σύμφωνο με την περιγραφή και σε πλήρη λειτουργική κατάσταση.
3. Ας σημειωθεί εδώ ότι το Buyer's protection μπορεί να λειτουργήσει και αντιστρόφως: δηλ. αν πουλάμε κάτι και δεν εξασφαλίσουμε ότι αυτό που στέλνουμε είναι ακριβώς αυτό που περιγράφουμε (π.χ. με φωτογραφίες, βίντεο, κ.λπ.), τότε ο αγοραστής μπορεί να κάνει πάρτυ και να αμφισβητήσει την συναλλαγή. Εγώ π.χ. κάποια στιγμή χρειάστηκε να πάρω πίσω ακουστικά με πειραγμένο driver για το οποίο υποψιάζομαι ότι πείραξε ο αγοραστής. Δυστυχώς δεν είχα τραβήξει και στείλει φωτογραφίες που να τεκμηριώνουν ότι τα ακουστικά είναι στη σωστή κατάσταση πριν τα στείλω και επομένως το PayPal αποφάνθηκε υπέρ του αγοραστή.
4. Δεν δίνουμε προκαταβολές, ιδίως όταν σου ζητάνε να γίνει η κατάθεση σε λογαριασμό τραπέζης. Προσωπικά είχα εμπειρία με δημοπρασία που κέρδισα στο eBay και θεώρησα ότι είχα πετύχει ευκαιρία. Ο πωλητής ήρθε σε επικοινωνία με πρόφαση ότι θέλει να μου κάνει συγκεκριμένη προσφορά με εξειδικευμένα έξοδα αποστολής και πρότεινε να κάνουμε τη συναλλαγή εκτός eBay (το οποίο επίσης προσφέρει Buyer's protection). Όταν άρχισα να καταλαβαίνω ότι η υπόθεση έμπαζε νερά και του έγραψα πως δεν έχω πειστεί, ο πωλητής πρότεινε να "μοιράσουμε το ρίσκο" και να δεχτεί να μου στείλει το προϊόν έναντι προκαταβολής. Εννοείται πως δεν πήρε ούτε φράγκο διότι αν του έβαζα τα λεφτά θα τα έψαχνα ακόμα ενόσω θα περίμενα το ανύπαρκτο προϊόν που δήθεν πουλούσε.
5. Τελευταίο και πιο χαριτωμένο, προσέχουμε για μαϊμούδες! Ειδικά στον χώρο των ακουστικών - ψείρες (ΙΕΜ) γίνεται πάρτυ με αντίγραφα ονομαστών μοντέλων όπως τα Sennheiser ie800(s) ή τα Beyerdynamic Xelento τα οποία κυκλοφορούν ευθαρσώς ως DIY projects! Οι αφιλότιμοι έχουν αντιγράψει μέχρι και το κουτί για να 'προσφέρουν μια πλήρη εμπειρία'! Ευτυχώς υπάρχουν ενδεικτικά σημάδια για να καταλάβει κανείς τη διαφορά, ωστόσο είναι δύσκολο να τα διακρίνει κανείς αν δεν γνωρίζει...