Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.

Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

User avatar
angpsi
Contributor
Posts: 1727
Joined: Thu Jun 08, 2017 12:18 pm
Location: Athens

Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #1 by angpsi » Mon Jan 20, 2020 8:10 pm

Τον τελευταίο καιρό η Sony δρέπει πληθώρα θετικών κριτικών με τις τελευταίες flagship ψείρες της, τα IER Z1R. Τα Ζ1R είναι τα τελευταία σε μια μακρά πορεία πολύ επιτυχημένων μοντέλων στον χώρο των ΙΕΜ, όπου η Sony πολλές φορές πειραματίστηκε με νέα υλικά, ηχητικές υπογραφές, σχέδια, και ―ιδίως για τα flagships της― χωρίς εμπορικές προκαταλήψεις και περιορισμούς για το τελικό αποτέλεσμα. Ωστόσο εδώ πρόκειται να μιλήσουμε για μια ιδιαίτερη ναυαρχίδα του παρελθόντος, η οποία για πολλούς ακόμα δεν έχει βρει τον άμεσο αντικαταστάτη της είτε μέσα στην γκάμα της Sony είτε από τρίτους.

Τα Sony MDR EX-1000 εμφανίστηκαν περί τα 2010 ως η κορωνίδα της τότε σειράς, η οποία προσανατολιζόταν σε μια ηχητική υπογραφή τύπου studio: δηλαδή επιδιώκοντας την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια ταυτόχρονα με τις όσο το δυνατόν περισσότερο φυσικές χροιές, στακάτη περιγραφή, και μια συνολική απόδοση που να μπορεί να εξυπηρετεί αβίαστα την πολύωρη χρήση από έναν επαγγελματία που θέλει να αντικαταστήσει/συμπληρώσει τα μόνιτόρ του. Παρ' ότι ως προς την τελευταία λογική η Sony έβγαλε για workhorse το φθηνότερο MDR 7550/EX-800st (παράγεται ακόμα περίπου στα $200), το EX-1000 ανέλαβε τον ρόλο της ναυαρχίδας της σειράς επιδιώκοντας μια πιο 'audiophile' προσέγγιση με περισσότερο εκτενείς ψηλές και ως εκ τούτου μια μεγαλύτερη αίσθηση 'αέρα' στην απόδοση του μουσικού δρώμενου.

Το κύριο χαρακτηριστικό επίτευγμα των Sony EX-1000 ήταν η χρήση ενός πελώριου ―για τα δεδομένα του χώρου των ΙΕΜ― δυναμικού γούφερ με διάμετρο στα 16mm κατασκευασμένο από ειδικά τροποποιημένο πολυμερές υγρών κρυστάλλων και έναν μαγνήτη νεοδμίου υψηλής ισχύος που φτάνει, σύμφωνα με την Sony, στα 440kJ/m3. Η ιδιαιτερότητα του μεγέθους και της οδήγησης αυτής της μονάδας είναι τέτοια ώστε δεν την έχουμε ξαναδεί παρά μόνο στο 'περίεργο' FI-DC1601SS της Final Audio που είχε προσπαθήσει μάλιστα να την τοποθετήσει κάθετα προς την διεύθυνση του ακουστικού πόρου. Ο σχεδιαστής των ΕΧ-1000 Tomohiro Matsuo (ή Matsuo, Tomohiro, όπως συνηθίζουν να λένε τα ονόματά τους οι Ιάπωνες) φέρεται να έχει πει σε κατ' ιδίαν συζητήσεις ότι η επιλογή αυτή, όπως και το γενικότερο σχέδιο των ακουστικών όπως εκπορεύεται από το μέγεθος της μονάδας, ήταν 'το καλύτερο που μπορούσε να κάνει στο μέτρο των ικανοτήτων του ώστε να μην θυσιάσει την αισθητική και το κόστος τους' (πηγή, στα γαλλικά).

Για να αντιμετωπίσει το μέγεθος της μονάδας η Sony κατέφυγε στην δική της ηχητική/σχεδιαστική προσέγγιση τοποθετώντας την μονάδα παράλληλα με την διεύθυνση του ακουστικού πόρου. Ταυτόχρονα, με την χρήση μαγνήσιου κατάφερε να πετύχει μια πραγματικά ελαφριά, όσο και εργονομική, καμπίνα που σε συνδυασμό με τα memory καλώδια που διαμορφώνουν τον γάντζο γύρω από το αυτί κατορθώνουν να δίνουν μια άνετη ακρόαση ― τουλάχιστον από καθιστή θέση, διότι για να ξαπλώσεις πάνω τους δεν γίνεται λόγος μια και προεξέχουν αρκετά, ενώ για τον ίδιο λόγο έχουν και πρόβλημα με την αντίσταση του αέρα η οποία ακούγεται αρκετά όταν περπατάς! Να σημειωθεί ότι ο Matsuo-san σήμερα αξιοποιεί τις σχεδιαστικές του ικανότητες για την bespoke ciem σειρά της Sony με την επωνυμία Just Ear που λειτουργεί εμπορικά μόνο για την Ιαπωνική αγορά.

61kth943BdL._SL1150_.jpg
61kth943BdL._SL1150_.jpg (70.06 KiB) Viewed 5596 times
61Be+V+fixL._SL1150_.jpg
61Be+V+fixL._SL1150_.jpg (125.69 KiB) Viewed 5596 times

1593010.jpg
1593010.jpg (37.97 KiB) Viewed 5572 times

Παρά τους όποιους περιορισμούς τους, τα MDR EX-1000 παραμένουν μέχρι σήμερα ένα από τα πιο δημοφιλή ζευγάρια αναφοράς στους απανταχού Head-Fiers, ιδίως για την ακρίβειά τους και την φυσικότητα που μπορεί να αποδώσει η δυναμική τους μονάδα στις μεσαίες και χαμηλότερες συχνότητες, προσφέροντας απλόχερα ένα φυσικό sustain και decay το οποίο πολύ δύσκολα μπορούν αν προσφέρουν οι μονάδες τύπου Balanced Armature. Όσον αφαρά στις δικές μου πρώτες ακροάσεις όλες αυτές οι αρετές γίνονται γρήγορα φανερές, ενώ τα ακουστικά παραμένουν εξαιρετικά ελεγχόμενα χωρίς να φουσκώνουν τις χαμηλές συχνότητες και κρατώντας σφιχτά τον έλεγχο της περιγραφής, ιδίως σε ηχογραφήσεις με ακουστικά όργανα. Tην στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές ακούω το Hands του Dave Holland, ένα άλμπουμ που προσφέρεται εξαιρετικά γι αυτές τις παρατηρήσεις.

Image

Όπως είπα και παραπάνω, το tuning των EX-1000 είναι ως επί το πλείστον flat, με δύο σημαντικές κορυφώσεις μεταξύ 5-6 kHz και 8 kHz που του δίνουν αυτή την παραπάνω αίσθηση χώρου. Την ίδια στιγμή το ιδιαίτερα υψηλής ισχύος μαγνητικό πεδίο του διαφράγματος καταφέρνει να δίνει στο γούφερ έναν εξαιρετικά σφιχτό ήχο που δεν επιτρέπει το παραμικρό ξεχείλωμα καθ' όλη την έκταση του ακουστικού φάσματος. Η γενικότερη φλατ απόκριση μπορεί σε κάποιους να φανεί και λίγο φτωχή, καθώς σε πρώτη ακρόαση η έκταση του ακουστικού δείχνει περιορισμένη. Ωστόσο με σωστή ενίσχυση ―ναι, παρά την καλή του ευαισθησία στα 108db/mW το ακουστικό ανταποκρίνεται οπωσδήποτε στην καλή ενίσχυση― το MDR EX-1000 θα δώσει ένα πολύ πειστικό slam (στο rumble τα χαλάμε λίγο) για να θυμίσει πως το μπάσο είναι πράγματι εκεί, αρκεί να υπαρχει και στην ηχογράφηση και να το μεταφράζει σωστά η πηγή. Επίσης εντυπωσιακές είναι και οι αναλυτικές του ικανότητες, καθώς αποδίδει με αξιοπιστία και καθαρότητα ακόμα και τα μικρότερα χορδίσματα, ανάσες, ή ταλαντώσεις της μεμβράνης ενός τυμπάνου (!) με τρόπο τέτοιο ώστε να δίνει εγκυρότητα στην κλισέ έκφραση "ακούω λεπτομέρειες που δεν είχα ξανακούσει στην ηχογράφησή μου".

EX1000.jpg
EX1000.jpg (260.83 KiB) Viewed 5596 times

πηγή: Crinacle.com / In-Ear Fidelity

Τα ακουστικά αυτά τα είχα βάλει στο μάτι από καιρό προκειμένου να αποκτήσω μια καλή βάση αναφοράς για τις αμιγώς δυναμικές μονάδες, δηλαδή κάτι σαν το αντίβαρο στο Etymotic ER4s που είναι σχεδιασμένο πάνω στις ίδιες αρχές αλλά με μονάδα ΒΑ. Ως μοντέλο τα ER-1000 έχουν βγεί από την παραγωγή εδώ και καιρό, ωστόσο παραμένουν σε κυκλοφορία αρκετά κομμάτια μεταχειρισμένα κυρίως από Ιαπωνία. Τελικά πριν από περίπου μια βδομάδα εμφανίστηκε ένα σετ από Γερμανία σε πολύ καλή κατάσταση και σε μια αρκετά καλή τιμή, και έτσι δεν έχασα την ευκαιρία!

01309AC0-0053-47E8-9419-F50D6E62EF4B_1_201_a.jpeg
01309AC0-0053-47E8-9419-F50D6E62EF4B_1_201_a.jpeg (1.21 MiB) Viewed 5596 times

Και έτσι ξαφνικά, έφτασαν στην πόρτα μου... ( to be continued)

--------------------------------------------
Υ.Γ. Μια πολύ καλή περιγραφή του γιατί το ακουστικό αυτό ήταν και παραμένει σημαντικό υπάρχει εδώ: https://cymbacavum.com/2015/01/24/ode-t ... m-defined/
Άγγελος
User avatar
angpsi
Contributor
Posts: 1727
Joined: Thu Jun 08, 2017 12:18 pm
Location: Athens

Re: Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #2 by angpsi » Thu Jan 23, 2020 3:06 pm

Οι μέρες περνούν και τα EX-1000 αρχίζουν και γίνονται πολύ εθιστικά. Μέχρι τώρα δεν έχω κάτσει να κάνω συστηματικές ακροάσεις, αλλά προβλέπω τα ER4s να κάθονται στο ράφι...

Βασικό προτέρημα των Sony είναι οι εξαιρετικά φυσικές χροιές και η ανοιχτή σκηνή. Προς το παρόν όποτε ακούω πρόγραμμα με αναλογικά όργανα ―από μικρά σύνολα έως ορχήστρες― τόσο τα ER4s όσο και τα FLC8s μένουν πίσω σε προτίμηση... Επίσης παρότι στην αρχή τα ΕΧ-1000 δεν φαίνονται ιδιαίτερα γρήγορα σε μεταβατικές, εντέλει ανακαλύπτω πως αποδίδουν το πρόγραμμα απολύτως πειστικά συγκριτικά με την εμπειρία που έχω από ζωντανές παραστάσεις κλασικής ή τζαζ. Τελικά δεν αποκλείεται η σβελτάδα της αναπαραγωγής των ΒΑ να αποδειχτεί μάλλον τεχνητή σε σχέση με το φυσικό δρώμενο.

Από την άλλη μεριά η ομοιογένεια του ενός driver, σε συνδυασμό με την flat απόκριση, ίσως να αποδεικνύεται ως η Αχίλλειος πτέρνα του ακουστικού καθώς του στερεί από τον εντυπωσιασμό που ενίοτε ανακαλύπτω στα FLC8s και θυμάμαι από μνήμης στα RHA CL1 του Χρήστου και τα Rai Penta που είχα δοκιμάσει παλιότερα. Βέβαια, ιδωμένο από την σκοπιά ενός πιουριστή αυτό μπορεί να θεωρηθεί και ως μια από τις αρετές των ΕΧ-1000.

Μέχρι να κάνω σχολαστικά συγκριτικά επιφυλάσσομαι, όμως μέχρι τώρα δεν είμαι καθόλου δυσαρεστημένος από την αγορά μου...
Άγγελος
User avatar
angpsi
Contributor
Posts: 1727
Joined: Thu Jun 08, 2017 12:18 pm
Location: Athens

Re: Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #3 by angpsi » Thu Jan 23, 2020 7:05 pm

* Χρήστο, αν διαβάζεις μην μου συγχυστείς, υπάρχουν κι αρνητικά: π.χ. σε σχέση με τα πιο εντυπωσιακά CL1 πάσχει σε attack και rumble, ενώ η σκηνή μπροστά και πίσω από το μέτωπο είναι μάλλον άδεια (το κέντρο είναι μέσα στο κεφάλι και ανάμεσα στα άκρα της σκηνής)... Κρατάω σημειώσεις!
Άγγελος
User avatar
Chris1967
Contributor
Posts: 1494
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:07 am

Re: Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #4 by Chris1967 » Sun Feb 23, 2020 6:32 pm

Να πω κι εγώ τις παρατηρήσεις μου.

Η πρώτη εντύπωση των ακουστικών αυτών είναι λεπτός γενικά ήχος με έμφαση στις υψηλές συχνότητες, με μέτριο προς αυξημένο sibilance, οι μεσαίες να βρίσκονται πιο πίσω από εκεί που μπορεί να εννοηθεί (ή να ακουστεί αν θέλετε) η flat απόκριση, και με μπάσα τα οποία δεν μπορώ να θεωρήσω ότι έχουν την απαιτούμενη έκταση ή ποσότητα που να συμβαδίζει με τις ανακοινώσεις τις Sony (αλλά και με τα ευρήματα διαφόρων reviewer).

Αυτός είναι ο γενικός χαρακτήρας του ακουστικού ο οποίος επιβεβαιώθηκε σε σύγκριση με τα δικά μου reference τα οποία είναι φυσικά τα ηχεία μου (B&W 801 matrix s3) αλλά και τα τρία innear ακουστικά που χρησιμοποιώ, RHA CL1, RHA T20, και Ultimate Ears UE900s.

Ως αναφορά την αναλυτική τους ικανότητα δεν είναι παραπάνω από τα CL1, ενώ υπάρχουν αρκετές ομοιότητες με τα Τ20 ειδικά στον τομέα του κόκου (grain). Δεν είναι ούτε από τα πιο smooth ακουστικά. Υστερούν στην μεσαία και χαμηλομεσαία περιοχή ειδικά σε σχέση με τα UE900s ενώ δεν έχουν την έκταση περιγραφή και ποσότητα μπάσου που έχουν τα CL1.

Πρέπει να αναφέρω ότι σε όλα τα ακουστικά χρησιμοποίησα ακριβώς τα ίδια tips (Inairs, κάτι αντίστοιχο με τα comply).

Από άποψη σκηνής δεν παρατηρώ κάποια σημαντική διαφορά με τα άλλα ακουστικά ίσως τα 900s να έχουν λίγο στενότερη αφού δεν φτάνουν τόσο ψηλά και έτσι να μην δίνουν αρκετή χωρική πληροφορία.

Το attack/decay επίσης δεν μου έκανε κάποια ιδιαίτερη εντύπωση δεν είναι χειρότερο από τα άλλα.

Ειλικρινά δεν μπορώ να τα χαρακτηρίσω σαν εργαλεία για επαγγελματίες αφού είναι αρκετά V shaped για να χαρακτηριστεί ουδέτερο. Ναι ξέρω τι έχει πει ο Tyl αλλά αν διαβάσετε πολύ προσεκτικά αυτά που λέει και αυτός θα δείτε πολλά σημεία ταυτόσημα με αυτά που λέω εγώ.

Τώρα γενικά σαν ακουστικό που το βάζει στα αυτιά και ακούς μουσική χωρίς να έχεις μπει σε διαδικασία συγκρίσεων ή έχει κανείς κάποια υποδεέστερα ακουστικά που αντικαταστάθηκαν από αυτά, σίγουρα μπορεί να εντυπωσιάσουν με την καθαρότητα τους αν και υπάρχει λίγο γρέζι, με αυτό που είπε ο Άγγελός το "ακούω πράγματα που δεν ξανάκουσα" κλπ. το ότι οι μεσαίες είναι λίγο πιο πίσω και αυτό μπορεί εύκολα να μην το καταλάβει κανείς, και το ότι η ποσότητα μπάσου είναι λιγότερη από το ιδεώδες και αυτό μπορεί να μην γίνει αντιληπτό ή κατακριτέο.

Για δεκαετίας και βάλε ναυαρχίδες, μπορεί να το συγχωρήσουμε, με τα σημερινά δεδομένα είναι ένα ακουστικό που σίγουρα δεν έχει αυτά τα σκήπτρα επειδή έχει τις ιδιοτροπίες που έχει.

Υπό συνθήκες μπορεί να είναι πολύ ευχάριστο αλλά μπορεί να γίνει και πολύ κουραστικό.
Χρήστος
User avatar
angpsi
Contributor
Posts: 1727
Joined: Thu Jun 08, 2017 12:18 pm
Location: Athens

Re: Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #5 by angpsi » Sun Feb 23, 2020 10:18 pm

Οι δικές μου εντυπώσεις διαφέρουν εντελώς, καθώς το μόνο που δεν άκουσα στα ΕΧ-1000 είναι να είναι λεπτόηχα. Ίσως υπάρχει περίπτωση να επηρεάζει διαφορετικά το αφρώδες tip, αν και τυπικά αυτά μάλλον γεμίζουν τον ήχο χαμηλά και θαμπώνουν παρά τον αδειάζουν. Η Sony δίνει είτε σκέτες σιλικόνες είτε σιλικόνες με αφρό μέσα (πάντως όχι μόνο αφρό) και προσωπικά διαπίστωσα πως τα tips της Sony έδιναν ένα σωστό και πειστικό ως προς την χροιά του μπάσο, τουλάχιστον με μέτρο αναφοράς τις εμπειρίες μου από ζωντανές παραστάσεις. Επίσης να πω ότι οι σιλικόνες της Sony μου φάνηκαν πιο λεπτές και μαλακές από άλλες που έχω διαφοροποιώντας τον τρόπο με τον οποίο πατούσαν στο αυτί ενώ είχαν και σχετικά μικρό στόμιο (π.χ. σε σχέση με τις τελευταίες Spiral Dots της JVC, ή τις oem των FLC8s), που στα δικά μου αυτιά φάνηκε να δένουν καλύτερα με τα ΕΧ-1000 ως προς το τελικό αποτέλεσμα.

Πράγματι τα CL1 τα θυμάμαι με μεγαλύτερη έκταση χαμηλά και πιο σφιχτά, όπως και ενδεχομένως να δίνουν την εντύπωση ενός πιο αναλυτικού ακουστικού καθώς τα θυμάμαι πιο γρήγορα. Όμως αναρωτιέμαι αν πιάνουν σε φυσικότητα τις χροιές των ΕΧ-1000. Συγκρίνοντας τα ΕΧ-1000 με τα FLC8s (με most ULF, medium LF, most MF και medium HF) πολλές φορές τα δεύτερα μου φαίνονταν ανομοιογενή, δίνοντας εντέλει μια κάπως αφύσικη προβολή κάποιων συγκεκριμένων συχνοτήτων στον χώρο. Αντιθέτως τα ΕΧ-1000 δεν προβλημάτιζαν ποτέ σε αυτόν τον τομέα, και κατάφερναν να αποδίδουν την μουσική με εξαιρετική αληθοφάνεια, και πάλι με μέτρο αναφοράς τις ζωντανές παραστάσεις και με την επιφύλαξη να είναι καλοηχογραφημένο το άλμπουμ. Μπορεί τα CL1 να κεντάνε και σ’ αυτόν τον τομέα, καθώς αν δεν κάνω λάθος έχουν επίσης μια μόνο μονάδα και επομένως δεν περιμένω να έχουν προβλήματα συνοχής. Εκείνο που θυμάμαι όμως είναι πως μετά την πρώτη εντυπωσιακή παράστασή τους (σχεδόν αμέσως έψαξα να τα αγοράσω) τα CL1 έγιναν γρήγορα κουραστικά ενώ τα Sony πέτυχαν το ακριβώς αντίθετο.

Έχω κάνει εκτενέστατες κριτικές ακροάσεις κρατώντας σχολαστικά σημειώσεις σε βάθος τριών εβδομάδων, και επομένως επιφυλάσσομαι να γράψω αναλυτικότερα μόλις βρω τον χρόνο. Ιδανικά υπολογίζω να τα ακούσω και δίπλα στα CL1, μάλιστα ξέρω ακριβώς και ποια κομμάτια θα χρησιμοποιήσω ως αναφορά για να βγάλω τα συμπεράσματά μου. Προς το πρόν, οι ακροάσεις μου έχουν γίνει πάνω στο Chord Mojo (με το οποίο έπαιξαν και καλύτερα), στο FiiO BTR3, και στον SPL Auditor με το Mojo σε ρόλο DAC. Ως πηγή έχω χρησιμοποιήσει εξίσου τον υπολογιστή μου όσο και το Odroid / Archphile στο οποίο τις τελευταίες μέρες ακούω και τα γραμμικά τροφοδοτικά του Μιχάλη. Ως προς τις εντυπώσεις που σχημάτισα, σχεδόν πάντα τα ΕΧ-1000 με οδηγούσαν να αναφέρομαι σε εμπειρίες που έχω από ζωντανές παραστάσεις, είτε από μικρά είτε από μεγάλα σύνολα (μιλάμε πάντα κυρίως για κλασική και δευτερευόντως τζαζ). Σε αυτό το πλαίσιο, έβρισκα πάντα τα ΕΧ-1000 πειστικά και αληθοφανή, με σωστή περιγραφή, ανάπτυγμα σκηνής, και ομοιογένεια, ενώ οι όποιες μικρές αδυναμίες τους (π.χ. το γρέζι που λέει ο Χρήστος) δεν τα εμπόδιζαν να αποδίδουν εξαιρετικές χροιές που δεν επιζητούσαν να εντυπωσιάζουν στα σημεία.

Αναφορικά με το σχόλιο του Χρήστου για το ρόστερ των ακουστικών με τα οποία συγκρίνω: βρίσκω πως τα ΕΧ-1000 είναι οπωσδήποτε το καλύτερο ακουστικό που έχω, τόσο σε σχέση με τα Etymotic ER4s που τους λείπουν ολόκληρες οκτάβες, όσο και σε σχέση με τα FLC8S που εντέλει μου φάνηκαν σε σύγκριση άνισα και ανομοιογενή. Αλλά μπορώ να πω επίσης πως τα απολαμβάνω περισσότερο και από τα HD600, που υπολοίπονται αναλογικά στις χαμηλότερες συχνότητες όσο και ψηλά, κάτι που τα κάνει να φαίνονται περισσότερο θαμπά. Στο μέτρο που έχω ακούσει τα HD800 του Χρήστου (με Anax mod, σε διάρκεια κάποιων εβδομάδων, τελευταία και πάνω στον SPL Auditor που ταιριάζανε πολύ), τα ΕΧ-1000 μου θύμισαν πολύ τον χαρακτήρα τους, μόνο που τολμώ να πω ότι βρήκα τα τελευταία πιο απολαυστικά. Αναρωτιέμαι ποιο μεγάλο ακουστικό θα μπορούσε να με πάει σε μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία: ίσως κάποιο από την σειρά της HiFiMan, από Ananda και πάνω.

[wavegreen]
Άγγελος
User avatar
Chris1967
Contributor
Posts: 1494
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:07 am

Re: Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #6 by Chris1967 » Mon Feb 24, 2020 11:57 am

Άγγελε,

1. Τα tips δεν έχουν να κάνουν αφού στο δικό μου συγκριτικό όλα τα ακουστικά είχαν τα ίδια tips.
2. Η πηγή ήταν κοινή για όλα τα ακουστικά και ήταν το Fiio X5 iii.
3. Τα μουσικά κομμάτια ήταν όλα γνωστά σε μένα (με κλειστά τα μάτια) και έπαιξαν σε όλα τα ακουστικά τα ίδια.
4. Δεν αναφέρομαι σε ΤΙΠΟΤΕ από μνήμης οπότε δεν τίθεται θέμα να έχω κάνει απολύτως κανένα λάθος.

Τα δεδομένα είναι ακριβώς αυτά που ανέφερα και δεν μπορώ να αλλάξω γνώμη.

Κρατάω το γεγονός ότι βρήκες τα HD600 θαμπά σε σχέση με τα Sony γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα ότι τα Sony είναι αρκετά πουσαρισμένα στις ψηλές, αλλά και στις μεσουψηλές ενώ οι μεσαίες και χαμηλομεσαίες είναι λίγο πίσω. 'Ετσι επίσης εξηγείται το λεγόμενο midrange honk που έχουνε, με αποτέλεσμα οι φωνές να είναι λίγο επιθετικές και ενίοτε ενοχλητικές.

Δεν θέλω να μπω σε αντιπαράθεση σε καμία περίπτωση μαζί σου Άγγελε, αλλά αυτά είναι που άκουσα [wavegreen]
Χρήστος
User avatar
angpsi
Contributor
Posts: 1727
Joined: Thu Jun 08, 2017 12:18 pm
Location: Athens

Re: Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #7 by angpsi » Mon Feb 24, 2020 3:58 pm

1. Εγώ προσωπικά βρήκα διαφορές στα tips, και μάλιστα μου έκανε εντύπωση που τα tips της Sony ταίριαζαν περισσότερο από άλλα παρόμοια. Φυσικά δεν το κάνουν άλλο ακουστικό, όμως πιστεύω πως παίζουν ρόλο στην τελική υπογραφή.
2. Τα συγκριτικά μου έγιναν σε βάθος χρόνου, και φυσικά έγιναν πάνω στην ίδια πηγή. Το Mojo μου έδωσε την περισσότερη ησυχία, και από ένα σημείο και μετά άρχισα να χρησιμοποιώ μόνο αυτό. Έτσι, στο μεγαλύτερο μέρος τους οι συγκρίσεις έγιναν πάνω στο Mojo. Αναρωτιέμαι αν το Mojo καταφέρνει να τιθασεύσει λίγο το peak στα πρίμα, γιατί θυμάμαι πως είχε κάνει κάτι ανάλογο και στα CL1.
3. Τα μουσικά κομμάτια που χρησιμοποίησα ήταν κάποια γνωστά και κάποια καινούργια. Ωστόσο όταν χρειάστηκε να βγάλω συμπεράσματα κατέφυγα σε κομμάτια που γνώριζα και με τα οποία ένιωθα ασφαλής.
4. Συμπτωματικά, όταν πήγα στην παράσταση του Βότσεκ φορούσα σε όλη την διαδρομή τα ΕΧ-1000 ακούγοντας... Βότσεκ. Φυσικά άλλο η ηχογραφημένη παράσταση και άλλο η ζωντανή, όπως και άλλο η μία απόδοση και άλλο η άλλη· όμως για μια ακόμα φορά βρέθηκα να σκέφτομαι για το πόσο πειστικά αποδίδουν τα ΕΧ-1000, έστω μέσα από τις όποιες αδυναμίες τους, το μουσικό δρώμενο.

Δεν προσπαθώ να διαφωνήσω με τα ευρήματά σου, ωστόσο η τελική εικόνα που έχω από τα ακουστικά αυτά είναι ότι ο συνολικός τους χαρακτήρας τα καθιστά ως τον πιο πιθανό υποψήφιο για να μείνουν ως σημείο αναφοράς μου. Πιθανώς στο μέλλον να βρω καλύτερα, όμως καταλαβαίνω και όσους επιμένουν για τις αρετές τους. Φυσικά σε αυτό παίζει ρόλο και το πρόγραμμα, αλλά εμένα για το είδος της μουσικής που περιγράφω μου φαίνονται εξαιρετικά πειστικά, και πάντα αναφορικά προς την εμπειρία μου από ζωντανές παραστάσεις και όχι το τάδε ή το δείνα ακουστικό—το οποίο σημαίνει κάτι καλό για μένα. Σε αυτό το πλαίσιο είναι και που γράφω πως θα ήθελα να βρω κι ένα μεγάλο ακουστικό που να παίζει με ανάλογο τρόπο.

Επιφυλάσσομαι και για πληρέστερο review με πολύ πιο συγκεκριμένες αναφορές και περιγραφές, όμως θα πάρει λίγο χρόνο μέχρι να βρω κενό στο πρόγραμμά μου για να το γράψω.
[beer]
Άγγελος
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7872
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #8 by Dr Pan K » Mon Feb 24, 2020 6:30 pm

Εχει ενδιαφερον το γεγονος οτι 2 ακροατες - κριτές βρισκουν το ιδιο προιον τοσο διαφορετικο στην αξιολογιση του. Ειναι κατι που πρεπει να μας υπενθυμιζει οτι κανενα review και κανενας περαν του εαυτου μας δεν πρεπει να μας επηρεαζει στις αγοραστικες επιλογες καθως τελικος χρηστης ειμαστε εμεις που τα δοκιμασαμε, τα ακουσαμε στον χωρο μας, στα αυτια μας και μας εκαναν για το ειδος της μουσικης που μας αρεσει.
Παναγιώτης
User avatar
angpsi
Contributor
Posts: 1727
Joined: Thu Jun 08, 2017 12:18 pm
Location: Athens

Re: Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #9 by angpsi » Mon Feb 24, 2020 7:15 pm

Dr Pan K wrote:Εχει ενδιαφερον το γεγονος οτι 2 ακροατες - κριτές βρισκουν το ιδιο προιον τοσο διαφορετικο στην αξιολογιση του. Ειναι κατι που πρεπει να μας υπενθυμιζει οτι κανενα review και κανενας περαν του εαυτου μας δεν πρεπει να μας επηρεαζει στις αγοραστικες επιλογες καθως τελικος χρηστης ειμαστε εμεις που τα δοκιμασαμε, τα ακουσαμε στον χωρο μας, στα αυτια μας και μας εκαναν για το ειδος της μουσικης που μας αρεσει.

Αυτό που λες Παναγιώτη ισχύει και με το παραπάνω. Στην πραγματικότητα δεν διαφωνώ με πολλές από τις παρατηρήσεις του Χρήστου, ωστόσο η τελική αξιολόγηση του ακουστικού είναι διαφορετική.

Τυπικά θα λεγαμε πως εδώ έχουμε την κλασική διάκριση μεταξύ του αν ένα προϊόν audio ακούγεται 'σωστό' και του αν ευχαριστεί τον ακροατή του. Προσωπικά, η βάση αναφοράς μου είναι σχεδόν πάντα ο τρόπος που ακούω μέσα από τα ATC, αλλά στην περίπτωση των ΕΧ-1000 πολύ συχνά μου ερχόταν στο μυαλό το πώς ακούγεται η μουσική μέσα σ' ένα φυσικό venue (που, ειδικά στον χώρο της κλασικής, έχω πάει σε πολλά). Σε αυτό το καμμάτι ο Χρήστος διαφωνεί, και μάλιστα έχω την εντύπωση ότι θα προσπαθήσει να μου το αποδείξει!

Από την άλλη πλευρά, διαπιστώνω μέρα με την μέρα πως το γούστο μου εκλεπτύνεται όσο περισσότερο έρχομαι σε επαφή με αξιόλογα προϊόντα. Επομένως το επιχείρημα της ευχαρίστησης έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την συσσωρευμένη εμπειρία ενός ακροατή, και όχι με το αξίωμα του 'de gustibus'. Ο Χρήστος έχει σωστά παρατηρήσει ότι πάντα στην αρχή μου αρέσουν τα ακουστικά που πέφτουν στα χέρια μου, και ίσως να έχει δίκιο. Όμως σε τούτη την περίπτωση έχω καθίσει να κάνω παρατηρήσεις πολύ προσεκτικά και το γεγονός ότι στο τέλος της ημέρας τα ακουστικά αυτά με κάνουν να προσπερνώ τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους και να επικεντρώνομαι στον συνολικό τους χαρακτήρα το θεωρώ επίτευγμα. Από την άλλη μεριά, ο Χρήστος έχει ακούσει περισσότερα ακουστικά και επομένως οι παρατηρήσεις του ενδεχομένως να είναι περισσότερο ακριβείς από τεχνική σκοπιά.

Λέγοντας όλα αυτά, εξυπακούεται πως κάθε πιθανός αγοραστής θα πρέπει να ακούσει προτού επενδύσει τα χρήματα του σε μια αγορά, ωστόσο αυτό είναι κάτι αρκετά δύσκολο δεδομένης της σπανιότητας κάποιων προϊόντων. Αν είχαμε την αγορά των ΗΠΑ, τότε ίσως θα μπορούσαμε να απολαύσουμε το μεγαλείο του Headphones.com που δίνει σχεδόν ένα (1!) χρόνο δικαίωμα επιστροφών, κάτι που προφανώς βγάζει από την συζήτηση ένα μεγάλο μέρος του ρίσκου. Από την άλλη μεριά, ευτυχώς υπάρχουν κι εδώ πλέον πολλές εμπορικές εκθέσεις που δίνουν την δυνατότητα ακροάσεων και σ' αυτόν τον ταλαιπωρημένο χώρο των ακουστικών.
Άγγελος
User avatar
Chris1967
Contributor
Posts: 1494
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:07 am

Re: Γνωρίζοντας τους κλασικούς: Sony MDR EX1000

Unread post #10 by Chris1967 » Tue Feb 25, 2020 11:26 am

Dr Pan K wrote:Εχει ενδιαφερον το γεγονος οτι 2 ακροατες - κριτές βρισκουν το ιδιο προιον τοσο διαφορετικο στην αξιολογιση του. Ειναι κατι που πρεπει να μας υπενθυμιζει οτι κανενα review και κανενας περαν του εαυτου μας δεν πρεπει να μας επηρεαζει στις αγοραστικες επιλογες καθως τελικος χρηστης ειμαστε εμεις που τα δοκιμασαμε, τα ακουσαμε στον χωρο μας, στα αυτια μας και μας εκαναν για το ειδος της μουσικης που μας αρεσει.


Συμφωνώ απόλυτα!!!

Πρέπει όμως να διαχωρίζουμε απόλυτα, όταν κάνουμε review ή κριτική, τον χαρακτήρα αυτού του πράγματος που ακούμε με αυτό που μας αρέσει.

Στο πρώτο σκέλος πρέπει με σαφήνεια να περιγράψουμε αυτό που παρατηρούμε σε ένα προϊόν, και στο δεύτερο αν μας αρέσει η όχι αποκαλύπτει το προσωπικό μας γούστο.

Κάθε προϊόν έχει έναν χαρακτήρα τον οποίο εσκεμμένα ή όχι, έχει ενσωματώσει ο κάθε κατασκευαστής για τον οιονδήποτε λόγο.

Στις δικές μου παρατηρήσεις προσπαθώ να περιγράψω με όση περισσότερη σαφήνεια, την αίσθηση που αφήνει ένα ακουστικό βάση απόκρισης συχνοτήτων κυρίως και τα υπόλοιπα για μένα έπονται.

Εάν ένα ακουστικό έχει υπέρμετρη (δηλαδή εύκολα ακουστή) ισοστάθμιση σε ένα φάσμα συχνοτήτων είτε συν είτε πλην, δεν είναι για μένα αποδεκτό σαν εργαλείο μουσικής απόλαυσης αφού αλλοιώνει το μουσικό δρώμενο, κι ας έχει φυσικές χροιές ή καλή σκηνή. Αυτή είναι όμως η προσωπική μου άποψη.

Σε αυτή την αξιολόγηση χρησιμοποιώ τα αυτιά μου και λιγότερο τα συχνοτικά διαγράμματα (αφού αυτά διαφέρουν ανάλογα με την μεθοδολογία αυτού που μετράει) αλλά τους δίνω την απαιτούμενη προσοχή.

Από την άλλη δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα αυτό το αποτέλεσμα να αρέσει πολύ σε κάποιον και να του δίνει μουσική απόλαυση, άλλωστε αυτό είναι και το ζητούμενο.

Ας με συγχωρέσει ο Άγγελος για την αυστηρότητα μου βάση των παραπάνω [beer]
Χρήστος

Return to “Ακουστικά”



Login · Register