Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.

Idler wheel turntables

User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7914
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Idler wheel turntables

Unread post #11 by Dr Pan K » Thu Apr 13, 2017 12:46 pm

pankon wrote:
Chris1967 wrote:Οι συγκρίσεις πλατό είναι πολύ δύσκολες διότι χρειάζεται να βρίσκονται στον ίδιο χώρο στο ίδιο ηχοσύστημα με τους ίδιους βραχίονες και ίδιες κεφαλές, πράγμα που όπως καταλαβαίνεις είναι πάρα πολύ δύσκολο.


Ναι, έχεις δίκιο, Χρήστο. Θα ήταν μια καλή ευκαιρία για μια ακρόαση των δυο πικάπ στο ίδιο σύστημα, έστω και με διαφορετικούς βραχίονες και κεφαλές ;-)

Chris1967 wrote:... Η κύρια διαφορά είναι στο focus, έκταση ταχύτητα και έλεγχος στα χαμηλά.

Όλα αυτά βέβαια με ένα ποτήρι νερό τα καταπίνει κανείς, διότι διαφορετικές κεφαλές και βραχίονες και διαφορετικές βάσεις έδρασης, χωρίς να αναφερθώ στο ηχοσύστημα.


[beer]


Οι συγκρίσεις πικαπ και ειδικα των συγκεκριμένων ειναι δυσκολες και μαλλον ανούσιες. Το πρωτο μεγαλο προβλημα ειναι το βαρος καθως ξεπερνουν τα 30 κιλα χωρις τις βασεις τους. Το δικο μου με την σχετικη βαση και το κυκλωμα ελεγχου ειναι πανω απο 100 κιλα..

Δευτερο μεγαλο θεμα ειναι ο κινδυνος να γινει ζημια κατα την μεταφορα. Απο γρατζουνιες μεχρι χτυπηματα, ζημιες σε βραχιονες κτλ. Για να λυθει το πικαπ πρεπει να φυγουν καλωδια, βραχιονες, κεφαλες, πλατο, να ακινητοποιηθουν οι μηχανισμοι κτλ.

Τριτο θεμα ειναι τα συνοδα. Για να βγάλεις καποιο συμπέρασμα πρεπει να εχεις ιδια κεφαλη και βραχίονα, ακομα και ιδιο πλινθο και καθως ο Χρηστος και εγω εχουμε κανει παραπλήσια αλλα οχι ιδια σχεδια (εγω το εχω μαγειρεψει λιγο απο κατω, κατι που δεν φαινεται) η σύγκριση χανει το νόημα της.
Παναγιώτης
User avatar
pankon
Contributor
Posts: 1357
Joined: Thu Mar 30, 2017 9:35 pm
Location: Athens + Thessaloniki

Re: Idler wheel turntables

Unread post #12 by pankon » Thu Apr 13, 2017 1:45 pm

Dr Pan K wrote:
pankon wrote:
Chris1967 wrote:Οι συγκρίσεις πλατό είναι πολύ δύσκολες διότι χρειάζεται να βρίσκονται στον ίδιο χώρο στο ίδιο ηχοσύστημα με τους ίδιους βραχίονες και ίδιες κεφαλές, πράγμα που όπως καταλαβαίνεις είναι πάρα πολύ δύσκολο.


Ναι, έχεις δίκιο, Χρήστο. Θα ήταν μια καλή ευκαιρία για μια ακρόαση των δυο πικάπ στο ίδιο σύστημα, έστω και με διαφορετικούς βραχίονες και κεφαλές ;-)

Chris1967 wrote:... Η κύρια διαφορά είναι στο focus, έκταση ταχύτητα και έλεγχος στα χαμηλά.

Όλα αυτά βέβαια με ένα ποτήρι νερό τα καταπίνει κανείς, διότι διαφορετικές κεφαλές και βραχίονες και διαφορετικές βάσεις έδρασης, χωρίς να αναφερθώ στο ηχοσύστημα.


[beer]


Οι συγκρίσεις πικαπ και ειδικα των συγκεκριμένων ειναι δυσκολες και μαλλον ανούσιες. Το πρωτο μεγαλο προβλημα ειναι το βαρος καθως ξεπερνουν τα 30 κιλα χωρις τις βασεις τους. Το δικο μου με την σχετικη βαση και το κυκλωμα ελεγχου ειναι πανω απο 100 κιλα..

Δευτερο μεγαλο θεμα ειναι ο κινδυνος να γινει ζημια κατα την μεταφορα. Απο γρατζουνιες μεχρι χτυπηματα, ζημιες σε βραχιονες κτλ. Για να λυθει το πικαπ πρεπει να φυγουν καλωδια, βραχιονες, κεφαλες, πλατο, να ακινητοποιηθουν οι μηχανισμοι κτλ.

Τριτο θεμα ειναι τα συνοδα. Για να βγάλεις καποιο συμπέρασμα πρεπει να εχεις ιδια κεφαλη και βραχίονα, ακομα και ιδιο πλινθο και καθως ο Χρηστος και εγω εχουμε κανει παραπλήσια αλλα οχι ιδια σχεδια (εγω το εχω μαγειρεψει λιγο απο κατω, κατι που δεν φαινεται) η σύγκριση χανει το νόημα της.


Ναι, Παναγιώτη, έχεις δίκιο. Όταν είναι κανείς "απ' έξω", είναι εύκολο να ζητάει πράγματα. Κι επίσης, κατανοώ ότι ακόμα κι αν ήταν εύκολο να βάλει τα δυο πικάπ δίπλα-δίπλα, η σύγκριση και πάλι θα ήταν δύσκολη, λόγω διαφορετικότητας σε βραχίονες και κεφαλές.

Και τώρα, επειδή λοιπόν, ο Χρήστος μου έβαλε στο μυαλό και τα Garrard (παρόλο που ήμουν πρακτικά σίγουρος για ένα έτοιμο PTP του Peter), πού/πώς πιστεύεις ότι θα μπορούσα να βρω ένα καλό Garrard που να μην μας γονατίσει οικονομικά; Εσύ μπορείς να αξιολογήσεις τι θα θεωρούσες καλό VfM για ένα ολοκληρωμένο Garrard...
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7914
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Idler wheel turntables

Unread post #13 by Dr Pan K » Thu Apr 13, 2017 2:39 pm

Τα έγραψε πιο πάνω ο Χρήστος. Οι τιμές των 301 και 401 (Τα μόνα Garrard που αξιζουν) κυμαίνονται από 700-800 € για τα κακοσυντηρημενα έως 2000+ για τα άψογα. Πλίνθο επίσης μπορείς να βρεις έτοιμο απο ανατολικό μπλοκ ή να κατασκευασεις κάτι εσύ (αλλά θέλει χρόνο και διαβασμα).

Από Αγγλία μπορούμε να βρούμε και έτοιμο όπως το θες και με αντίστοιχο κόστος ανάλογα την παραγγελία.

Επίσης πρέπει να συνυπολογιστεί το κόστος για βραχίονα, κεφαλή? Και motor controller. Το τελικό κόστος μπορεί να ξεπεράσει αυτό του ΡΤΡ
Παναγιώτης
User avatar
pankon
Contributor
Posts: 1357
Joined: Thu Mar 30, 2017 9:35 pm
Location: Athens + Thessaloniki

Re: Idler wheel turntables

Unread post #14 by pankon » Thu Apr 13, 2017 3:49 pm

Dr Pan K wrote:Τα έγραψε πιο πάνω ο Χρήστος. Οι τιμές των 301 και 401 (Τα μόνα Garrard που αξιζουν) κυμαίνονται από 700-800 € για τα κακοσυντηρημενα έως 2000+ για τα άψογα. Πλίνθο επίσης μπορείς να βρεις έτοιμο απο ανατολικό μπλοκ ή να κατασκευασεις κάτι εσύ (αλλά θέλει χρόνο και διαβασμα).

Από Αγγλία μπορούμε να βρούμε και έτοιμο όπως το θες και με αντίστοιχο κόστος ανάλογα την παραγγελία.

Επίσης πρέπει να συνυπολογιστεί το κόστος για βραχίονα, κεφαλή? Και motor controller. Το τελικό κόστος μπορεί να ξεπεράσει αυτό του ΡΤΡ


Ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις, Παναγιώτη. Θα μπορούσες να μου δώσεις κάποια ονόματα ή links, όπου θα μπορούσα να ψάξω τα επιμέρους εξαρτήματα, δηλ. πλατώ, πλίνθο, τροφοδοτικά; Εάν προτιμάς, μπορείς να μου τα στείλεις και με PM.

Είμαι σίγουρος ότι με την εμπειρία που διαθέτεις στα Garrard (και όχι μόνο), θα με προφυλάξεις (όπως και άλλα μέλη του forum) από τυχόν λάθη και κακοτοπιές.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7914
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Idler wheel turntables

Unread post #15 by Dr Pan K » Thu Apr 13, 2017 6:24 pm

Ένας από τους γνωστούς συντηρητές πικάπ και όχι μόνο είναι ο Jaap Pees ο οποίος πρόσφατα ανέβασε μετρήσεις θορύβου από 3 idler πικάπ, συγκεκριμένα από τα Thorens 124, Lenco 75 και Garrard 301 oil.

FB_IMG_1492074822797.jpg
FB_IMG_1492074822797.jpg (93.49 KiB) Viewed 3956 times


FB_IMG_1492074827816.jpg
FB_IMG_1492074827816.jpg (77.65 KiB) Viewed 3957 times


FB_IMG_1492074835756.jpg
FB_IMG_1492074835756.jpg (74.57 KiB) Viewed 3957 times


FB_IMG_1492074842237.jpg
FB_IMG_1492074842237.jpg (67.56 KiB) Viewed 3957 times


Όπως είναι εμφανές ο πλέον ήσυχος κινητήρας είναι αυτός του 301 με τον κινητήρα του 75 να έχει το μεγαλύτερο noise floor. Ο κινητήρας του 401 υποτίθεται ότι είναι ακόμα πιο ήσυχος γιατί αντικαταστάθηκε το αλουμινένιο κάλυμμα του με χυτο από κράμα σιδήρου.

Πρέπει όμως να μελετηθεί και ο τρόπος που τα μοτέρ προσαρμόζονται στο σασί. Στο 75 και 401 υπάρχουν ελατήρια που αποσβαινουν το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών που δημιουργούνται.

Αυτή πχ είναι μια από τις διαφορές ανάμεσα σε ένα 75 και ένα 401. Φυσικά παίζει ρόλο κι το λάδι, η κατάσταση του trust plate, το υλικό ένα έχει αλλαχτεί όπως στου Χρήστου κτλ. Αυτό είναι θέμα μέγιστης σημασίας καθώς τα idler tts πάσχουν σε σχέση με τα σύγχρονα πικάπ στο κατώφλι θορύβου.
Παναγιώτης
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7914
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Idler wheel turntables

Unread post #16 by Dr Pan K » Thu Apr 13, 2017 9:01 pm

Η Artisan Fidelity που ανέφερε ο Χρήστος ανοίξει σε ένα αμερικανό ονόματι Chris και κατασκευάζει εξαιρετικά πικάπ από αισθητικής πλευράς χρησιμοποιώντας μηχανισμούς από Garrard 301, 401 και Technics SP10. Τα συνδυαζει με κορυφαίους βραχίονες και προσθέτει κάποιες πινελιές όπως copper mat αλλά μου τα χαλάει κάπως με τα ξύλινα armboards. Οι τιμές είναι σχεδόν απαγορευτικές.

IMG_7253-copy.jpg
IMG_7253-copy.jpg (444.48 KiB) Viewed 3943 times


Artisan Fidelity 401  1.jpg
Artisan Fidelity 401 1.jpg (90.24 KiB) Viewed 3943 times


IMG_1533_copy.jpg
IMG_1533_copy.jpg (321.73 KiB) Viewed 3943 times
Παναγιώτης
User avatar
pankon
Contributor
Posts: 1357
Joined: Thu Mar 30, 2017 9:35 pm
Location: Athens + Thessaloniki

Re: Idler wheel turntables

Unread post #17 by pankon » Thu Apr 13, 2017 9:07 pm

Dr Pan K wrote:Η Artisan Fidelity που ανέφερε ο Χρήστος ανοίξει σε ένα αμερικανό ονόματι Chris και κατασκευάζει εξαιρετικά πικάπ από αισθητικής πλευράς χρησιμοποιώντας μηχανισμούς από Garrard 301, 401 και Technics SP10. Τα συνδυαζει με κορυφαίους βραχίονες και προσθέτει κάποιες πινελιές όπως copper mat αλλά μου τα χαλάει κάπως με τα ξύλινα armboards. Οι τιμές είναι σχεδόν απαγορευτικές.

IMG_7253-copy.jpg


Artisan Fidelity 401 1.jpg


IMG_1533_copy.jpg


Άσε, άσε, Παναγιώτη. Την Artisan Fidelity την είχε πάρει το μάτι μου στο παρελθόν και πραγματικά με είχε εντυπωσιάσει η ποιότητα της όλης κατασκευής. Και επειδή είχα δει και τιμές της τάξης των 10Κ€ το λιγότερο (αν θυμάμαι καλά), κατάλαβα ότι πρέπει να βάλει κανείς βαθιά το χέρι στην τσέπη. Δεν νομίζω όμως να είναι τυχαίο ότι το όνομά της ακούγεται...
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7914
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Idler wheel turntables

Unread post #18 by Dr Pan K » Thu Apr 13, 2017 9:22 pm

Το όνομα της ακούγεται λόγω φινιρισματος, για τον ήχο διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις γιατί ο Chris αναφέρει ότι εφαρμόζει constrained layer damping το οποίο είναι κατ' εμέ 100% λάθος για την συγκεκριμένη εφαρμογή. Επιπλέον όπως είπα χρησιμοποιεί λεπτά ξύλινα armboard που και πάλι σύμφωνα με την δικιά μου εμπειρία είναι λάθος.
Παναγιώτης
User avatar
pankon
Contributor
Posts: 1357
Joined: Thu Mar 30, 2017 9:35 pm
Location: Athens + Thessaloniki

Re: Idler wheel turntables

Unread post #19 by pankon » Fri Apr 14, 2017 8:36 am

Παναγιώτη, πώς θα συνέκρινες το δικό σου Garrard (το οποίο προφανώς κυμαίνεται κοντά στα απόλυτα επίπεδα που μπορεί να φτάσει κανείς με το συγκεκριμένο πλατώ) σε σχέση με το Sparta, το οποίο έχεις ακούσει;
Θα διάλεγες το ένα ή το άλλο με κλειστά μάτια ή ιδανικά θα ήθελες να συνδυάσεις τα καλύτερα χαρακτηριστικά κι από τις δυο εναλλακτικές επιλογές;
User avatar
pankon
Contributor
Posts: 1357
Joined: Thu Mar 30, 2017 9:35 pm
Location: Athens + Thessaloniki

Re: Idler wheel turntables

Unread post #20 by pankon » Fri Apr 14, 2017 8:41 am

Dr Pan K wrote:Ένας από τους γνωστούς συντηρητές πικάπ και όχι μόνο είναι ο Jaap Pees ο οποίος πρόσφατα ανέβασε μετρήσεις θορύβου από 3 idler πικάπ, συγκεκριμένα από τα Thorens 124, Lenco 75 και Garrard 301 oil.

FB_IMG_1492074822797.jpg


FB_IMG_1492074827816.jpg


FB_IMG_1492074835756.jpg


FB_IMG_1492074842237.jpg


Όπως είναι εμφανές ο πλέον ήσυχος κινητήρας είναι αυτός του 301 με τον κινητήρα του 75 να έχει το μεγαλύτερο noise floor. Ο κινητήρας του 401 υποτίθεται ότι είναι ακόμα πιο ήσυχος γιατί αντικαταστάθηκε το αλουμινένιο κάλυμμα του με χυτο από κράμα σιδήρου.

Πρέπει όμως να μελετηθεί και ο τρόπος που τα μοτέρ προσαρμόζονται στο σασί. Στο 75 και 401 υπάρχουν ελατήρια που αποσβαινουν το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών που δημιουργούνται.

Αυτή πχ είναι μια από τις διαφορές ανάμεσα σε ένα 75 και ένα 401. Φυσικά παίζει ρόλο κι το λάδι, η κατάσταση του trust plate, το υλικό ένα έχει αλλαχτεί όπως στου Χρήστου κτλ. Αυτό είναι θέμα μέγιστης σημασίας καθώς τα idler tts πάσχουν σε σχέση με τα σύγχρονα πικάπ στο κατώφλι θορύβου.


Πολύ ενδιαφέρουσες και κατατοπιστικές οι μετρήσεις, Το ερώτημα είναι πόσοι από αυτούς τους κραδασμούς μεταφέρονται από τον κινητήρα στην κεφαλή λόγω της υπόλοιπης κατασκευής και του σχεδιασμού του συγκεκριμένου μοντέλου. Άραγε πού και πώς θα έπρεπε να μετρήσεις κανείς για να δώσει απάντηση στο ερώτημά μου; Κι αντίστοιχα, ποιες θα ήταν οι μετρήσεις ενός πικάπ ιμάντα για να συγκρίνει με τις μετρήσεις των idler;

Return to “Αναλογικός ήχος”



Login · Register