Ο σύγχρονος ακροατής διαθέτει μουσική πληροφόρηση που δεν θα μπορούσε να φανταστεί πριν λίγα χρόνια. Πολλοί διαθέτουν πλούτο μουσικών αρχείων υψηλής ανάλυσης που κατά τεκμήριο ηχούν πολύ καλύτερα από ένα mp3.
Πώς όμως γνωρίζετε ότι η μουσική που ακούτε σαν 24/96 δεν προέρχεται από mp3 upsamling?
Mπορείτε να μου υποδείξετε έναν αξιόπιστο analyser να το ελέγχω?
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.
High resolution ή upsampling
Re: High resolution ή upsampling
http://tausoft.org/wiki/True_Audio_Checker_Overview
Αυτο για να διαπιστωνεις αν ειναι οντως φλακ ή μαιμου mp3
https://www.head-fi.org/f/threads/how-t ... ac.442888/
αυτο για επιπλεον πληροφοριες
Αυτο για να διαπιστωνεις αν ειναι οντως φλακ ή μαιμου mp3
https://www.head-fi.org/f/threads/how-t ... ac.442888/
αυτο για επιπλεον πληροφοριες
Re: High resolution ή upsampling
Κωστα η διαδικασία δεν ειναι απόλυτη και δεν παρέχει το 100% ακρίβειας. Αυτο που τα προγράμματα κανουν ειναι να δουν εαν υπάρχει ηχος στις άνω οκτάβες. Το mp3 σταματαει στους16ΚHz ενω το redbook (CD, 16-44.1) φτανει στα 20.5. Οταν οι διαφορες ειναι μεγάλες ειναι εύκολο να καταλάβεις ποιο ειναι τι, οταν όμως πας να συγκρίνεις ανάμεσα σε 24/96 και 24/192 δεν θα βγει ακρη.
Γενικα δεν ειναι καθόλου ευκολο να καταλαβεις αν καποιος (οπως πχ η HD Tracks που εχει κατηγορηθει για αυτο) πουλαει upsampled αρχεια, γιατι δεν ξεκινούν απο mp3 αλλα απο καποιο σαφως ανώτερο studio master το οποιο θα ειναι high res αλλα οχι απαραιτητα τοσο μεγαλο οσο σου πουλάνε (πολλα studio πχ φτανουν μονο μεχρι 24/44.1 ή 24/48 αλλα κάποιοι επειδή δεν ειναι αρκετό στα κανουν upsample στα 24/96 ή παραπάνω)
Στις φωτο που επισυνάπτω δυο παραδείγματα που πηρα με το spectro (το οποίο και σου προτείνω), ενα mp3 και ενα redbook. Οι διαφορές πιστεύω ειναι εμφανείς.
Γενικα δεν ειναι καθόλου ευκολο να καταλαβεις αν καποιος (οπως πχ η HD Tracks που εχει κατηγορηθει για αυτο) πουλαει upsampled αρχεια, γιατι δεν ξεκινούν απο mp3 αλλα απο καποιο σαφως ανώτερο studio master το οποιο θα ειναι high res αλλα οχι απαραιτητα τοσο μεγαλο οσο σου πουλάνε (πολλα studio πχ φτανουν μονο μεχρι 24/44.1 ή 24/48 αλλα κάποιοι επειδή δεν ειναι αρκετό στα κανουν upsample στα 24/96 ή παραπάνω)
Στις φωτο που επισυνάπτω δυο παραδείγματα που πηρα με το spectro (το οποίο και σου προτείνω), ενα mp3 και ενα redbook. Οι διαφορές πιστεύω ειναι εμφανείς.
Παναγιώτης
- Κώστας Γκαβάκος
- Posts: 77
- Joined: Sat Apr 30, 2016 7:23 pm
Re: High resolution ή upsampling
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Μετά μισή μέρα έρευνα κατέληξα ότι αν δεν έχεις ριπάρει κάτι μόνος σου δεν μπορείς να είσαι ποτέ σίγουρος.
Κατέληξα στο πρόγραμμα Spek version 0.8.2 γιατί είναι πολύ απλό. Σέρνεις το φλακ και τελειώνεις. Το spectro είναι επίσης καλό μετατρέπει όμως πρώτα τα αρχεία σε wav και σε λίγα αρχεία είχα πρόβλημα.
Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω είναι το πως ένα αρχείο με πολλά flac 24/96 μερών μιας συμφωνίας24/96 τα περισσότερα δείχνουν 48KHz ενώ κάποια 30-35 ΚΗz. To λιγότερο που θα περίμενε κανείς σε κάθε flac θα ήταν τουλάχιστον 40 KHz.
Μήπως η διαφορά έχει σχέσει με το πόσα πρίμα έχει το κομμάτι ή είναι ατέλεια στο ριπάρισμα?
Μετά μισή μέρα έρευνα κατέληξα ότι αν δεν έχεις ριπάρει κάτι μόνος σου δεν μπορείς να είσαι ποτέ σίγουρος.
Κατέληξα στο πρόγραμμα Spek version 0.8.2 γιατί είναι πολύ απλό. Σέρνεις το φλακ και τελειώνεις. Το spectro είναι επίσης καλό μετατρέπει όμως πρώτα τα αρχεία σε wav και σε λίγα αρχεία είχα πρόβλημα.
Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω είναι το πως ένα αρχείο με πολλά flac 24/96 μερών μιας συμφωνίας24/96 τα περισσότερα δείχνουν 48KHz ενώ κάποια 30-35 ΚΗz. To λιγότερο που θα περίμενε κανείς σε κάθε flac θα ήταν τουλάχιστον 40 KHz.
Μήπως η διαφορά έχει σχέσει με το πόσα πρίμα έχει το κομμάτι ή είναι ατέλεια στο ριπάρισμα?
Re: High resolution ή upsampling
Για ριπαρισμα απο βινυλιο μιλαμε;
- Κώστας Γκαβάκος
- Posts: 77
- Joined: Sat Apr 30, 2016 7:23 pm
Re: High resolution ή upsampling
Gojakla wrote:Για ριπαρισμα απο βινυλιο μιλαμε;
οχι δεν μιλούσα για ριπάρισμα δίσκων
Re: High resolution ή upsampling
Το Spek δείχνει πολυ εύχρηστο! http://spek.cc
Τα αρχεία ακόμα και αν είναι 24/192 δεν έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο πάνω από καποια συχνότητα, 35 ή 40 είναι ήδη αρκετά ψηλά. Εκεί πατάει σε μεγάλο βαθμό και το MQA καθώς τις συχνότητες πάνω από το ακουστικό φάσμα τις συμπιέζει και προφανώς καλά κάνει γιατί δεν γίνονται αντιληπτές.
Τα αρχεία ακόμα και αν είναι 24/192 δεν έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο πάνω από καποια συχνότητα, 35 ή 40 είναι ήδη αρκετά ψηλά. Εκεί πατάει σε μεγάλο βαθμό και το MQA καθώς τις συχνότητες πάνω από το ακουστικό φάσμα τις συμπιέζει και προφανώς καλά κάνει γιατί δεν γίνονται αντιληπτές.
Παναγιώτης
Return to “Ψηφιακή αναπαραγωγή”