Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.

Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9539
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

Unread post #11 by Dr Pan K » Wed Mar 01, 2017 10:05 pm

Τα αποφεύγω τα νέα βινύλια. Έχω μάλλον λίγα καθώς ακούω κλασσική και εκεί υπάρχει θησαυρός σημαντικών ηχογραφήσεων σε βινύλιο ενώ ότι νέο βγαίνει το κατεβάζω σε high res. Οι επανεκδοσεις είναι κάποιες φορές αναγκαίο κακό γιατί το αυθεντικό μπορεί να είναι δυσευρετο και ακριβό αλλά και πάλι τις περισσότερες φορές θα βολευτω με ψηφιακό αρχείο.

Εξαίρεση για αγορά νέου βινυλίου ψηφιακής μήτρας θα κάνω για κάτι που θέλω να έχω (πες το χαζομάρα) ή όταν θέλω να ενισχυσω τον καλλιτέχνη (που νομίζω από τα βινύλια έχει μεγαλύτερο κέρδος, χωρίς να είμαι 100% σιγουρος).

Γενικά ο κανόνας μου είναι αναλογικές ηχογραφήσεις σε βινύλιο παλιάς κοπής και ψηφιακές ηχογραφήσεις σε αυλο Master quality .
Παναγιώτης
leonidasgr
Posts: 93
Joined: Thu Jun 30, 2016 4:38 pm

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

Unread post #12 by leonidasgr » Wed Mar 01, 2017 10:30 pm

Απο τα ολα σε ενα μηχανήματα με λογικό κόστος ποιο θα διαλέγες? μιλάω για αποθυκευση και αναπαραγωγή μαζί καθος και στριμινγκ !
User avatar
Chris1967
Contributor
Posts: 2158
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:07 am

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

Unread post #13 by Chris1967 » Thu Mar 02, 2017 2:41 pm

Ας πω και γω την γνώμη μου.

Θα ξεκινήσω λέγοντας πως ο καθένας μας έχει διαφορετικές απόψεις και αυτό είναι θεμελιώδες, και αποδεικνύεται από το πλήθος συσκευών και φιλοσοφιών πίσω, τόσο από τα μηχανήματα αλλά και από τους μουσικόφιλους χρήστες των.

Το βινύλιο είναι για μένα η κύρια πηγή αναπαραγωγής στο κυρίως δικάναλο σύστημα μου, αλλά συλλέγω δίσκους εδώ και αρκετές δεκαετίες και μου αρέσει η όλη ενασχόληση (αν και όσο μεγαλώνω δεν σας κρύβω ότι κάποιες φορές βαριέμαι την διαδικασία). Έχω αρκετούς παλαιούς δίσκους αγορασμένους καινούργιους (από την δεκαετία του 80 τόσο νέες κυκλοφορίες όσο και επανεκδόσεις) αλλά και πληθώρα μεταχειρισμένων δίσκων που εξακολουθώ να αγοράζω ακόμα και μάλιστα (για τα δικά μου δεδομένα) σε μεγάλες ποσότητες. Καινούργιους δίσκους αγοράζω μόνο Jazz ή Audiphile εκδόσεις ή ειδικές επανεκδόσεις.

Σημειώστε ότι ακούω σχεδόν αποκλειστικά κλασσική και τζαζ, αλλά έχω και άλλα είδη μουσικής αν και λίγα κομμάτια.

Δεν θα αγόραζα ποτέ δίσκους ποπ περασμένων δεκαετιών, ή ροκ, που έχουν βγει και σε ψηφιακή μορφή (από τα αυθεντικά αναλογικά μάστερ με ή χωρίς ρημάστερ), ούτε θα αγόραζα βινύλιο ποτέ από ψηφιακά μάστερ.

CD έχω αρκετά αλλά όχι πολλά περίπου 1000, με τα μισά περίπου να είναι πολύ αξιόλογα, τα υπόλοιπα απλά υπάρχουν και αγοράστηκαν τις εποχές που θεωρήσαμε ότι το βινύλιο πάει προς εξαφάνιση. CD δεν αγοράζω πια εκτός και αν θέλω κάτι συγκεκριμένο που δεν μπορώ να το βρω σε άλλη μορφή. πχ τα Χριστούγεννα αγόρασα (μεταχειρισμένο από Discogs) ένα διπλό CD Blue Note με τo κουαρτέτο του Μίμη Πλέσσα "The Jazz side of Mimis Plessas" επειδή δεν υπάρχει πουθενά να το κατεβάσει κανείς σε ψηφιακό αρχείο. Το μετέτρεψα σε FLAC. Η αγορά CD περιορίζεται μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις.

Εγώ δεν εξετάζω αν καταστρέφονται ή οτιδήποτε άλλο, αλλά απλά ότι, ότι και να κάνεις, η αναπαραγωγή τους ακόμα και με τα πιο καλά τράνσπορτ ανεξαρτήτου τιμής που υπάρχουν, είναι υποδεέστερη από την αναπαραγωγή του ίδιου άυλου ψηφιακού αρχείο, τελεία και παύλα.

Τα άυλα αρχεία μου πέρασαν δύο φάσεις η πρώτη είναι η εποχή itunes και mp3, και η μετέπειτα με FLAC (και foobar), αποτέλεσμα ήταν να πετάξω όλα τα mp3 που είχα μαζέψει όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Η όψιμη εποχή των FLAC είναι τώρα, που τα ακούω με streamer (Rpi2 από NAS), αλλά πολύ θα ήθελα ένα Aurender.

Το foobar συνυπάρχει παράλληλα, όχι στο κυρίως δικάναλο σύστημα, αλλά στο σύστημα ακουστικών στο γραφείο μου επάνω σε ένα αρκετά δυνατό και προσεγμένο pc win10.

Τα άυλα αρχεία μου αναπαράγονται επίσης και από φορητές συσκευές κινητά/ταμπλετ/DAP(fiioX3) και φορητό DAC με ακουστικά in ear.

Η πρόταση μου βάση των εμπειριών μου, είναι να χρησιμοποιήσεις αρχικά, ένα λάπτοπ με foobar ή αν έχεις Mac με ένα αντίστοιχο πρόγραμμα αναπαραγωγής πχ Audirvana, μέχρι να έχεις μια ποσότητα μουσικής που απολαμβάνεις, και μετά να σκεφτείς πόση επένδυση θα πάει προς ποια κατεύθυνση.

Η καλύτερη λύση είναι το Aurender (ή οποιαδήποτε συσκευή τέτοιου τύπου) συνοδευόμενη από ένα NAS και ένα καλό DAC.

Προσπάθησε να χτίσεις την ψηφιακή άυλη δισκοθήκη σου σιγά σιγά και να την κάνεις κτήμα σου. Η τεράστιες ποσότητες μουσικής που προέρχεται από ανταλλαγές, από φίλους και γνωστούς, θα σου δημιουργήσει αποθηκευτικό πρόβλημα και το σίγουρο είναι ότι ποτέ δεν θα την ακούσεις ολόκληρη.

Tidal/Spotify είναι εξαιρετικές περιπτώσεις να ανακαλύψεις καινούργια μουσική. Προσωπικά (ενώ ακούω spotify περιστασιακά στην δωρεάν έκδοση) δεν έχω μπει στο άυλο στρημάρισμα από το διαδίκτυο ακόμη.
Χρήστος
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9539
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

Unread post #14 by Dr Pan K » Thu Mar 02, 2017 3:13 pm

leonidasgr wrote:Απο τα ολα σε ενα μηχανήματα με λογικό κόστος ποιο θα διαλέγες? μιλάω για αποθυκευση και αναπαραγωγή μαζί καθος και στριμινγκ !


Εδω η αγορά εξελίσσεται και μάλιστα γρήγορα. Τα μεσαίας κατηγορίας DAC θα εχουν (τα περισσότερα) ενσωματωμένο streamer γιατι ο κοσμος δεν θελει πολλες συσκευες (και βάζοντάς τα μέσα στο ιδιο σασι γλιτώνουν χρήματα).

Πολυ καλη περιπτωση ειναι πχ το Aurender A10 με 4ΤB αποθηκευτικο χωρο, 120GB SSD, κορυφαιο streamer και DAC με ESS SABRE. http://www.aurender.com/page/a10

Σιγα σιγα ακόμα και DAC στην κατηγορία του 1Κ θα εχουν δυνατότητα streaming. Χωρίς θα μείνουν καποια πολυ ακριβα και κάποια πολυ φτηνα για διαφορετικούς λόγους.

Επιστρέφοντας στο αρχικο ερώτημα οι ανάγκες για ενα αυλο σύστημα ειναι βασικά 3

- Βιβλιοθήκη
- Streamer
- DAC

Η βιβλιοθήκη μπορει να προέρχεται απο το διαδίκτυο (Tidal, Spotify κτλ) η να ειναι αποθηκευμένη (ιδιωτικη) σε απλους σκληρούς δίσκους (του PC μας ή εξωτερικους επανω στο PC/ Streamer), σε διαδυκτιακους δισκους ή σε NAS.

Την τροφοδοσία του DAC με αρχεία αναλαμβάνει το streamer/ PC. H πλέον απλη λυση είναι το υπάρχον computer, είτε ειναι Windows, Mac ή Linux. Υπάρχουν πολλά προγράμματα (free ή επι πληρωμή) για την διαχείριση της βιβλιοθήκης και την μουσική αναπαραγωγή (foobar, audirvana, κτλ).

Αν για καποιο λογο (πρακτικό ή ηχητικό) θελουμε κάποια dedicated συσκευή μπορούμε να αγοράσουμε ενα streamer (Aurender, Auralic, etc) ή να φτιάξουμε ενα μόνοι μας (Raspberry Pi, Odroid), μονο που εδω απαιτούνται καποιες γνώσεις. Τα περισσότερα απο αυτα δουλευουν με custom λειτουργικό Linux και σαν προγραμμα αναπαραγωγής χρησιμοποιούν το MPD (το οποίο κατ εμε εχει τον πιο καθαρό ηχο απο ολες τις πιθανες λύσεις)

Στο τελος της αλυσίδας υπάρχει φυσικα το DAC που μπορει να ειναι είτε standalone συσκευή ειτε ενσωματωμένο σε ενισχυτή ή στο ιδιο το streamer. To DAC ειναι αυτο που καθορίζει κατα ενα πάρα πολυ μεγάλο ποσοστό την ποιότητα του ηχου που θα ακούσουμε.
Παναγιώτης
leonidasgr
Posts: 93
Joined: Thu Jun 30, 2016 4:38 pm

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

Unread post #15 by leonidasgr » Thu Mar 02, 2017 4:25 pm

Όποτε η κυρίως επένδυση ειναι το dac ! Βλέπω πολλά streamers με τεράστιο κόστος κατι που με έκανε να αναρωτηθώ για την πραγματική τους συνδρομή στο αποτέλεσμα .
Η Naim μπήκε σχετικά νωρίς στο παιχνίδι και εχει πολλά μηχανήματα που κάνουν αυτήν την δουλεια εχεις καποια άποψη για αυτα ? το στριμινγκ με τινταλ που έτυχε να ακούσω ηταν πολυ υποδεέστερο απο ενα τυπικό cd η διαφορά ηταν πολυ έντονη . Για τα dac το μόνο που εχω να πω οτι απαξιώνονται πολυ γρήγορα ειναι πολυ δύσκολο να ακολουθήσεις τις εξελίξεις . Ειναι λίγοι οι κατασκευαστές που προσφέρουν αναβάθμιση στα προϊόντα τους μια εταιρια που μου έρχεται στο μυαλό εινα η dcs και η άλλη η amr που η δεύτερη απο οτι ξερω φτιάχνεται Κίνα .Σε δεύτερο χέρι υπάρχουν αρκετά κορυφές CD player τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούν το dac τους χωριά . Ειναι μια λύση που δε την βλέπω να την προτιμούν πολυ στον χώρο χωρίς να εχω γνώση γιατί.
User avatar
BityaBit
Posts: 1266
Joined: Tue Apr 19, 2016 2:01 pm

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα

Unread post #16 by BityaBit » Thu Mar 02, 2017 5:03 pm

Ακομα και τα καλυτερα Cd player καποια στιγμη θα τα παρεις στο χερι απο κεφαλη lazer και ειδικα αν ειναι παλαιοτερα απο πενταετιας κινδυνευεις να μην βρισκεις ανταλλακτικο. Καποια αλλα με αναγνωρισμενα τα καλυτερα transport της αγορας (esoteric) χαλανε και αυτα , ετυχε σε γνωστο μου και το κοστος ηταν τετοιο που εκανε τον σταυρο του οταν του ειπαν οτι βρεθηκε μεταχειρισμενο ανταλλακτικο.

Γενικα το CD player εχει ημερομηνια ληξης σαν συσκευη οχι μην με παρεξηγησεις δεν εννοω οτι παλιωνει οπως τα ντακ. Χαλαει και σπανια το ξαναφιταχνει κανεις αφου οταν το παθαινει ειναι ηδη ξεπερασμενο ηχητικα οπως και ενα ντακ καποιας ηλικιας.

Υπαρχει η ταση να κυκλοφορουν στην αγορα CD players με USB2 εισοδο ωστε να λειτουργουν και σαν ντακ. Στις περισσοτερες περιπτωσεις με το ιδιο προγραμμα αναλυση η αναπαραγωγη απο τον υπολογιστη υπερισχυει και νομιζω οτι κατι λεει αυτο για τα περισσοτερα transport.

Μετα ειναι και το θεμα της λειτουργικοτητας και των ευκολιων. Ενα CDplayer ακομα και κορυφαιο παιζει ενα πραγμα μονο CD ενω οι ευκολιες αναπαραγωγης μεσω streamer ειναι τοσο δελεαστικες που αργα η γρηγορα το CD player θα αραχνιασει απο την αχρησια.

Τα ντακ σαν standalone συσκευες εχουν πλεον ωριμασει και αν δεν σε ενδιαφερει το ενσωματομενο streamer που θα ειναι το επομενο βημα εξελιξης που για λογους πρακτικους θα αργησει να εξελιχθει ειναι καιρος να επενδυσει κανεις αφου οτι και να παρει το πουλαει ευκολα εντος πενταετιας στο μισο της τιμης του.

Αν η υπαρξη CD transport κρινεται απαραιτητη μπορει ευκολα να προστεθει αυτο στην coaxial εισοδο του ντακ.

Παντως αν θελει να βλεπει καποιος το κουτακι με τα εξωφυλλα μπορει να το κανει και ας εινα το ριπαρισμενο δισκακι μεσα στο κουτι. Το Aurender που σου συστησε ο παναγιωτης αποτελει την πιο ολοκληρωμενη τεχνολογικα εξελιγμενη και futurproof λυση της αγορας αν καποιος τα θελει ολα σε ενα..
leonidasgr
Posts: 93
Joined: Thu Jun 30, 2016 4:38 pm

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

Unread post #17 by leonidasgr » Thu Mar 02, 2017 5:13 pm

Παντός ειναι κρίμα πολλά λεφτά πετάμε στον βωμό της μουσικής και τελικά πολλά φορματ απαξιώνονται γρήγορα . Εγω για την ωρα θα εξελίξω το αναλογικό μου με την ZYX 1000 κοαι κάποιον βραχίονα στο μέλλον .Τα νέα ηχεια που σύντομα θα τα εχω στο σπίτι θα με αφήσουν θελω να πολυ να πιστέψω μακριά απο ´αναβάθμιση ´. Το ψηφιακό θα περιμένει και για οικονομικούς λόγους . Εχω ακούσει και εγω ιςτοριες φρίκης απο τρανσπορτ. Μπορεις πάρω κατι της πλάκας και να επικεντρωθώ στα ουσιαστικά πράγματα όπως η μουςικη βιβλιοθήκη μου.
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9539
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

Unread post #18 by Dr Pan K » Thu Mar 02, 2017 5:24 pm

Τα streamer δεν ειναι κατι αλλο απο εξειδικευμένα PC με ελαχιστες λειτουργίες αλλα ειδικα σχεδιασμένα για αυτές. Κοστίζουν παραπάνω απο ενα απλό PC γιατι εχουν κάποια ακριβά υλικά, ακριβο σασι, κατασκευάζονται σε μικρότερους αριθμους και πωλούνται σε ανθρώπους που ειναι διατεθιμενοι να πληρωσουν. Δυστυχώς παίζουν καλύτερα απο τα απλα PC και πολλες φορές ειναι και πιο ευχάριστα στην χρηση, οποτε αργα ή γρήγορα θα αποκτήσουν ολοι οι audiophiles απο ενα.

Το Tidal κατ εμε εχει χειρότερο ηχο απο ενα πραγματικό αρχειο αποθηκευμένο σε ενα NAS για διάφορους λογους. Πρωτα απ ολα οταν μια ηχογράφηση εχει γινει σε 24/192 το Tidal θα στην παρέχει το πολυ σε 16/44.1 ενω εσυ μπορείς κάλλιστα να την αγοράσεις/ κατεβάσεις σε 24/192. Επιπλεον τιθεται και το θεμα του Digital Watermarking, μιας τεχνικής οπου επάνω στην μουσικη που στριμαρεις εχει τοποθετηθεί μια μικρή παραμόρφωση για να μην εχεις πρακτικά τσαμπα πρόσβαση στο αυθεντικό αρχειο.

Οπότε το Tidal, Spotify κτλ ειναι καλα για να εχεις μια απεριόριστη σχεδον βιβλιοθήκη σε χαμηλο κοστος, για να ανακαλύπτεις και να δοκιμάζεις νεες μουσικές αλλα οχι για να χτισεις την συλλογη σου. Εκει πας σε βινύλια και high res αρχεία.

Tα DAC δεν χανουν την αξια τους οπως πριν μερικα χρόνια γιατι καποια πράγματα εχουν παγιωθεί. Στην αρχη της ψηφιακης επανάστασης ειχαμε DAC που επαιζαν μεχρι 16/44.1, μετα 24/96, 24/192, 32/352.8, DSD, DSDx2 και τωρα τελευταια MQA. Ταυτόχρονα εξελίχθηκαν τα receiver και τωρα πρακτικά ολα έχουν ασυγχρονη USB είσοδο (παλια ειχαμε DAC με Coax, Firewire και ισόχρονη USB τα οποια τα εφαγε η σκονη). Σημερα η αληθεια ειναι οτι το DSD παραμενει πιο πολυ θεμα marketing παρά ουσιας, το 99% των ηχογραφήσεων παει μεχρι 24/192 και το DSD αλλα και το MQA παραμένουν άχρηστα εξτραδακια. Σιγουρα σαν επενδυση το DAC δεν θα ειναι ποτε σαν ενα καλο πικαπ, ουτε καν σαν ηχεια ή ενισχυτές αλλα μια που νεα φορματ δεν βλεπω να μπαίνουν στο παιχνιδι για κάποια χρονια ακόμα (το MQA προσπαθεί αλλα δύσκολα θα περπατήσει και καθως ειναι απολεστικο ισως να μην μας ενδιαφέρει και τοσο, εμενα σιγουρα δεν μου λεει τιποτα) η ταχύτητα ανανέωσης των DAC θα πεσει καπως.

*AMR ειναι 100% απο Αγγλία οπως και η dCS, δεν ξερω που διάβασες οτι ειναι Κινα. Καμια σχεση.
Παναγιώτης
User avatar
BityaBit
Posts: 1266
Joined: Tue Apr 19, 2016 2:01 pm

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

Unread post #19 by BityaBit » Thu Mar 02, 2017 5:55 pm

leonidasgr wrote:Παντός ειναι κρίμα πολλά λεφτά πετάμε στον βωμό της μουσικής και τελικά πολλά φορματ απαξιώνονται γρήγορα . Εγω για την ωρα θα εξελίξω το αναλογικό μου με την ZYX 1000 κοαι κάποιον βραχίονα στο .


Τι δεν καταλαβαινεις φιλε Λεωνιδα; Ακομα και η φανταστικη και πανακριβη κεφαλη που ετοιμαζεσαι να αγορασεις θα τα φαει τα ψωμια της και θα πρεπει να αντικατασταθει με μεγαλο κοστος αργα η γρηγορα..

Με λιγα λογια καλωσηλθες στο υπεροχο χομπι μας.. παντως με μικρο κοστος μπορεις να κανεις μιαν αρχη στο αυλο να μπεις στο πνευμα της ολης διαδικασιας και εν καιρω να παρεις τις αποφασεις σου και μαλιστα απολαμβανοντας στην πορεια. Προσφατα ακουσα το δευτερο μου ντακ το Ifi Micro I dsd black label με ενα resberry streamer και καταπια την γλωσσα μου. Να ενας συνδυασμος με χαμηλο κοστος (κατω απο 750€ Για ολα) που ειδικα εσενα που σου αρεσει ο αναλογικος ηχος τολμω ναπω πως θα σε ενθουσιασει!.. Αργοτερα αν αποφασισεις να πας σε βαρια επενδυση το κρατας και για φορητο ντακ - ενισχυτη ακουστικων οπου θα διαπρεψει σαν δευτερη καριερα..
leonidasgr
Posts: 93
Joined: Thu Jun 30, 2016 4:38 pm

Re: Πως να αρχίσει κάποιος τα άυλα ?

Unread post #20 by leonidasgr » Thu Mar 02, 2017 7:30 pm

D/A-Converters with a USB Interface have, owing to their exibility, been aiming at a central role in high perfor- mance HiFi Systems for some time now. The new generation not only shines with even more sophisticated digital technolo- gy. Rather, several new models bring along a high performance volume control and even ana- logue inputs – so they can be used as full preampli ers. Such devices now have their own sec- tion in the stereoplay name-and- rank list. The Door Pass: Next to the digital section and volu- me control they require at least one selectable analogue input.
So a perfect t for the near- ly 3900 Euro AMR DP-777, which offers two analogue high- level inputs. However, they only form the whole cream topping on the feature list. It is no ex- aggeration to say that the tech- nology of this Meteor develo- ped in England and made in the Far East could ll a small book. In the spotlight is D/A Conver- ter itself. Just like many audio- philes AMR Mastermind Thor- sten Lösch feels that for CD- Sources classic multi-bit converter chips a’la Philip

tereoplay Germany reviews the DP-777 Digital Processor, awards "Stereoplay Highlight" and "Stereoplay Absolute Top Class" certificates

Return to “Ψηφιακή αναπαραγωγή”



Login · Register