Whatever νομίζω τα είπα όλα στο προηγούμενο post.
Aν δεν φτάνει στο κόκκαλο της μουσικής αυτό είναι κάτι που ο καθένας μπορεί να το ερμηνεύσει κατα το δοκούν και τελος πάντων όπως ήδη έγραψα δεν δημιουργήθγκε κυρίως για αυτό και κακώς πλασαρίστηκε σαν κάτι τέτοιο.
Το θέμα είναι αν οι φιλοδοξίες τους φτάνουν εώς και την ευρύτερη audiophile κοινότητα τότε καλά να πάθουν και πάει άλλη μια χαμένη ευκαιρία.
Απο εκεί και πέρα αν διαβάσει κανείς προσεκτικά νομίζω οτι έχω εξηγήσει αρκετά τις σκέψεις μου. Σε τελική ανάλυση σκασίλα μου και αν θα πιάσει (αν και θα χαρώ ιδιαίτερα να πιάσει) έτσι για να το ξεκαθαρίσω και αυτό. Δεν πληρώνω κάθε μήνα για tidal (αν και απολαμβάνω ιδιαίτερο όταν το κάνω) και το 85% των ακροάσεων αποτελούνται απο 44/16 μιας τεράστιας προσωπικής μου βιβλιοθήκης.
Εχω απο καιρό σταματήσει να σηκώνομαι να κοιτάω στο τζαμάκι του ντάκ την δειγματιληψία και να αναρρωτιέμαι πώς ακριβώς έγινε αυτό που ακούω.
Σε τελική ανάλυση μια χαρά ακουω και απο συμπιεσμένο Spotify θα ήταν κρίμα βεβαια να χαθεί κάποια άλλη επιλογή αλλα θα ζήσω.
Αυτά με αγάπη πάντα doc.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.
MQA and MQA ready DACs
Re: MQA and MQA ready DACs
Εν τω μεταξύ βέβαια, κανένας από τους μεγάλους παίκτες του streaming δεν ασχολείται με hi-res (ούτε καν η Spotify που είχε φλερτάρει λίγο με την ιδέα). Κάτι που δείχνει ότι το δίλημμα MQA ή όχι περιορίζεται αποκλειστικά στον εμπορικό ανταγωνισμό μεταξύ της Tidal και της Qobuz, που είναι οι μόνοι μεγαλούτσικοι παίκτες στον χώρο. Σε αυτό το επίπεδο προσωπικά εγώ βρίσκω ενδιαφέρον ότι ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές δέχονται να ανοίξουν τα σχέδιά τους στην Meridian προκειμένου να βάλουν MQA. Θα περίμενα μάλλον το αντίθετο.
Άγγελος
Re: MQA and MQA ready DACs
Btw, και για το streaming στην εικόνα γίνεται μεγάλος κόπος για το μέγεθος του αρχείου και την όσο το δυνατόν πιο lossless συμπίεση, βλ. πχ την μετάβαση από το H264 στο H265.
Άγγελος
- Στέλιος Π.
- Posts: 192
- Joined: Mon Apr 18, 2016 3:45 pm
Re: MQA and MQA ready DACs
Ωραια κουβεντα, διαβασα το θεμα απο την αρχη μολις εχθες, μιας και θεωρω οτι στο ψηφιακο πεδιο εχουμε ακομα αρκετο δρομο ακομα οποτε δεν δινω τη δεουσα προσοχη στα threads.
Απο οτι καταλαβα (και αν καταλαβα λαθος ας με διορθωσει καποιος) το MQA ειναι ενα καινουριο ειδος κωδικοποιησης, απωλεστικου τυπου, το οποιο ομως διατεινεται οτι μπορει παρ' ολα αυτα να διατηρει και σε περιπτωσεις να βελτιωνει την λεγομενη "ποιοτητα" σε ενα μουσικο αρχειο.
Δε μιλαμε για τυπο αρχειων πλεον (οπως λ.χ. ,mp3, flac, m4a) αλλά για κωδικοποιηση και φορτωμα σε άλλα γνωστα containers.
Καταλαβαινω επισης οτι το δυνατο του σημειο ειναι το streaming.
Για να υλοποιηθει δε αυτο, χρειαζεται το dac του end user ειτε να το υποστηριζει εξ' αρχης ειτε να υπαρχει επεμβαση και σε επιπεδο υλικου περα απο το sw.
Τεινω να παρω το μερος του Παναγιωτη σε αυτο και θα προσπαθησω να το βαλω σε λογια.
Στη δημιουργια αρχειοθηκης, ιδιως πλεον που τα terra εχουν ξεφτιλιστει, δεν εχει λογο να παει κανεις σε καποιο απωλεστικο αλγοριθμο συμπιεσης και οχι σε εναν μη απωλεστικο.
Ειναι σαν να λεει κανεις οτι σβηνει τα raw αρχεια της dslr του και κραταει μονο τα jpeg.
Στο streaming τωρα, το ιδανικο για καθε content provider, οταν μιλαμε για real time μεταδοση, ειναι το αρχειο που διαμοιραζει να εχει το μικροτερο volume per second χωρις να χανεται η ποιοτητα (όποια ποιοτητα) που διαφημιζει. Αυτο θα του επιτρεψει να πληρωνει λιγοτερο "μπουρι" για την ιδια υπηρεσια.
Απο οτι καταλαβα, το μεγεθος των MQA αρχειων τελικα δεν ειναι μικρο σε σχεση με ενα flac. Αρα δε βλεπω καποιο οφελος.
Κραταω εξω τις δικιες μας ταχυτητες γιατι πλεον ειναι υπερ αρκετες για να stremαρουν μουσικη. Εδω βλεπεις 1080p video στο κινητο με ανεση, το μουσικο αρχειο ειναι πταισμα.
Για το σπιτι δεν το συζηταω καν.
Τελος αφησα το "κλειστο" του πραγματος.
Παρα το γεγονος οτι πολυς κοσμος πινει νερο στο ονομα της apple, σε γενικες γραμμες ενα κλειστο πρωτοκολο εχει πολλα μειονεκτηματα σε σχεση με ενα ανοιχτο.
Ειναι ακριβο απο ολες τις αποψεις, χρειαζεται πολλα χρηματα και περισσοτερο κοπο για developement μιας και ο κοσμος που ασχολειται ειναι περιορισμενος, απαιτει απο τους χρηστες (ειτε users ειτε vendors) royalties, λειτουργει σε περιορισμενο "οικοσυστημα" κλπ.
Τα ανοιχτα δεν εχουν τετοιες παθογενειες, μπορει οποιος θελει να συνεισφερει πραγμα που σημαινει οτι το pool των μηχανικων που δυνητικα μπορουν να ασχοληθουν με τη βελτιωση του, ειναι πρακτικα απειρο κλπ.
Οπως το βλεπω δηλαδη, αυτη τη στιγμη, δεν απευθυνεται στο audiophile κοινο λογω της απωλεστικης του φυσης, ουτε ομως και στο mainstream κοινο λογω του μεγαλου μεγεθους αρχειων και του κλειστου "οικοσυστηματος".
Αν βεβαια αποφασισουν ολες οι εταιρειες να το στηριξουν και παραλληλα δημιουργηθει και το απαραιτητο hype, ολα αυτα που λεω δεν θα εχουν καμια σημασια.
Το ζησαμε με το CD πριν απο αρκετα χρονια.
Αν θα εκανα μια προβλεψη για το μελλον αυτη θα ηταν ενα μη απωλεστικο MQA με καλυτερη συμπιεση. Διαφορετικα ισως και να μιλαμε για MP3 πολυτελειας.
Θα δειξει.
Υ.Γ. Φυσικα μιλαμε για μια προσωπικη γνωμη, ουτε μετοχες εχω στη Meridian ουτε και μου "χαλαει τη σουπα" ενα καινουριο format.
Επισης δεν κρινω το αν σε καποιους αρεσει ή δεν αρεσει το format αυτο, ειναι μια άλλη κουβεντα και δεν με αφορα. Προσπαθησα να το προσεγγισω με τη λογικη μου και μονο.
Απο οτι καταλαβα (και αν καταλαβα λαθος ας με διορθωσει καποιος) το MQA ειναι ενα καινουριο ειδος κωδικοποιησης, απωλεστικου τυπου, το οποιο ομως διατεινεται οτι μπορει παρ' ολα αυτα να διατηρει και σε περιπτωσεις να βελτιωνει την λεγομενη "ποιοτητα" σε ενα μουσικο αρχειο.
Δε μιλαμε για τυπο αρχειων πλεον (οπως λ.χ. ,mp3, flac, m4a) αλλά για κωδικοποιηση και φορτωμα σε άλλα γνωστα containers.
Καταλαβαινω επισης οτι το δυνατο του σημειο ειναι το streaming.
Για να υλοποιηθει δε αυτο, χρειαζεται το dac του end user ειτε να το υποστηριζει εξ' αρχης ειτε να υπαρχει επεμβαση και σε επιπεδο υλικου περα απο το sw.
Τεινω να παρω το μερος του Παναγιωτη σε αυτο και θα προσπαθησω να το βαλω σε λογια.
Στη δημιουργια αρχειοθηκης, ιδιως πλεον που τα terra εχουν ξεφτιλιστει, δεν εχει λογο να παει κανεις σε καποιο απωλεστικο αλγοριθμο συμπιεσης και οχι σε εναν μη απωλεστικο.
Ειναι σαν να λεει κανεις οτι σβηνει τα raw αρχεια της dslr του και κραταει μονο τα jpeg.
Στο streaming τωρα, το ιδανικο για καθε content provider, οταν μιλαμε για real time μεταδοση, ειναι το αρχειο που διαμοιραζει να εχει το μικροτερο volume per second χωρις να χανεται η ποιοτητα (όποια ποιοτητα) που διαφημιζει. Αυτο θα του επιτρεψει να πληρωνει λιγοτερο "μπουρι" για την ιδια υπηρεσια.
Απο οτι καταλαβα, το μεγεθος των MQA αρχειων τελικα δεν ειναι μικρο σε σχεση με ενα flac. Αρα δε βλεπω καποιο οφελος.
Κραταω εξω τις δικιες μας ταχυτητες γιατι πλεον ειναι υπερ αρκετες για να stremαρουν μουσικη. Εδω βλεπεις 1080p video στο κινητο με ανεση, το μουσικο αρχειο ειναι πταισμα.
Για το σπιτι δεν το συζηταω καν.
Τελος αφησα το "κλειστο" του πραγματος.
Παρα το γεγονος οτι πολυς κοσμος πινει νερο στο ονομα της apple, σε γενικες γραμμες ενα κλειστο πρωτοκολο εχει πολλα μειονεκτηματα σε σχεση με ενα ανοιχτο.
Ειναι ακριβο απο ολες τις αποψεις, χρειαζεται πολλα χρηματα και περισσοτερο κοπο για developement μιας και ο κοσμος που ασχολειται ειναι περιορισμενος, απαιτει απο τους χρηστες (ειτε users ειτε vendors) royalties, λειτουργει σε περιορισμενο "οικοσυστημα" κλπ.
Τα ανοιχτα δεν εχουν τετοιες παθογενειες, μπορει οποιος θελει να συνεισφερει πραγμα που σημαινει οτι το pool των μηχανικων που δυνητικα μπορουν να ασχοληθουν με τη βελτιωση του, ειναι πρακτικα απειρο κλπ.
Οπως το βλεπω δηλαδη, αυτη τη στιγμη, δεν απευθυνεται στο audiophile κοινο λογω της απωλεστικης του φυσης, ουτε ομως και στο mainstream κοινο λογω του μεγαλου μεγεθους αρχειων και του κλειστου "οικοσυστηματος".
Αν βεβαια αποφασισουν ολες οι εταιρειες να το στηριξουν και παραλληλα δημιουργηθει και το απαραιτητο hype, ολα αυτα που λεω δεν θα εχουν καμια σημασια.
Το ζησαμε με το CD πριν απο αρκετα χρονια.
Αν θα εκανα μια προβλεψη για το μελλον αυτη θα ηταν ενα μη απωλεστικο MQA με καλυτερη συμπιεση. Διαφορετικα ισως και να μιλαμε για MP3 πολυτελειας.
Θα δειξει.
Υ.Γ. Φυσικα μιλαμε για μια προσωπικη γνωμη, ουτε μετοχες εχω στη Meridian ουτε και μου "χαλαει τη σουπα" ενα καινουριο format.
Επισης δεν κρινω το αν σε καποιους αρεσει ή δεν αρεσει το format αυτο, ειναι μια άλλη κουβεντα και δεν με αφορα. Προσπαθησα να το προσεγγισω με τη λογικη μου και μονο.
V = dU/dq | I = dq/dt | P = dU/dt = V·I = I2·R = V2/R | V = I·R
Re: MQA and MQA ready DACs
Στέλιο τα πράγματα είναι πιο απλά. Η Meridian είδε μια επαγγελματική ευκαιρία και προσπάθησε να την αδράξει. Τα χρήματα ήταν τόσο πολλά που συστάθηκε ξεχωριστή εταιρία για να διαχειριστεί τους πελάτες. Τώρα που το εγχείρημα παραπαίει προσπαθούν να το σώσουν. Τα λεφτά είναι πολλά γιατί αν τους έβγαινε θα γινόντουσαν ο νταβατζής της μουσικής βιομηχανίας, αρμεγοντας τα στούντιο, τις δισκογραφικές, τους κατασκευαστές συσκευών και φυσικά τους ακροατές. Το γιατί κάποιος πρέπει να βάλει νταβατζή στο κεφάλι του όταν ο νταβατζής αυτός δεν προσφέρει τίποτα (πλην του DRM, που είναι και ο μόνος λόγος που συμφώνησαν οι δισκογραφικές να συνεργαστούν πιλοτικά) είναι μάλλον ανέκδοτο.
Θα είχε νόημα αν προσέφερε εγγυημενα καλύτερη ποιότητα ήχου (κάτι που δεν ισχύει), ή ουσιαστικά μεγαλύτερη συμπίεση (κάτι που και πάλι δεν ισχύει).
Στο μέλλον και εγώ βλέπω ένα FLAC v2 το οποίο θα είναι συμβατό με το FLAC που χρησιμοποιούμε σήμερα, μόνο που θα έχει πιο αποτελεσματική μη απολεστικη συμπίεση.
Τα έχω ξαναγράψει, το MQA είναι νεκρό αλλά οι έχοντες συμφέροντα προσπαθούν εναγωνίως να το κρατήσουν στην ζωή. Εδώ πέθανε το DSD που είχε και κάτι ουσιαστικό να πει από θέμα ηχητικής απόδοσης. Το 99.99999% των ηχογραφησεων γίνονται σε PCM και τέλος.
Θα είχε νόημα αν προσέφερε εγγυημενα καλύτερη ποιότητα ήχου (κάτι που δεν ισχύει), ή ουσιαστικά μεγαλύτερη συμπίεση (κάτι που και πάλι δεν ισχύει).
Στο μέλλον και εγώ βλέπω ένα FLAC v2 το οποίο θα είναι συμβατό με το FLAC που χρησιμοποιούμε σήμερα, μόνο που θα έχει πιο αποτελεσματική μη απολεστικη συμπίεση.
Τα έχω ξαναγράψει, το MQA είναι νεκρό αλλά οι έχοντες συμφέροντα προσπαθούν εναγωνίως να το κρατήσουν στην ζωή. Εδώ πέθανε το DSD που είχε και κάτι ουσιαστικό να πει από θέμα ηχητικής απόδοσης. Το 99.99999% των ηχογραφησεων γίνονται σε PCM και τέλος.
Παναγιώτης
Re: MQA and MQA ready DACs
Dr Pan K wrote: Το 99.99999% των ηχογραφησεων γίνονται σε PCM και τέλος.
Εδώ συμφωνούμε απολύτως και εδώ είναι το μουσικό ..ζουμί.. σε επίπεδο διαθεσιμότητας.
Όσο για το υπο συζήτηση υβρίδιο, άν τελικά αποτύχει παίζει τελικά να γίνει δια της πλαγίας οδού open SOURCE κάποια στιγμή στο μέλλον. Τότε θα το αγαπήσουν όλοι.
- Στέλιος Π.
- Posts: 192
- Joined: Mon Apr 18, 2016 3:45 pm
Re: MQA and MQA ready DACs
Μακαρι να γινει open source ρε συ.
Θα αλλάξουν πολλα τοτε, ειμαι σιγουρος.
Λ.χ. για το mainstream κοινο θα γινει πολυ πιο προσιτο λογω του κατεβασματος του κοστους.
Θα αλλάξουν πολλα τοτε, ειμαι σιγουρος.
Λ.χ. για το mainstream κοινο θα γινει πολυ πιο προσιτο λογω του κατεβασματος του κοστους.
V = dU/dq | I = dq/dt | P = dU/dt = V·I = I2·R = V2/R | V = I·R
- DomieMic65
- Contributor
- Posts: 1430
- Joined: Tue Apr 19, 2016 9:53 am
Re: MQA and MQA ready DACs
Πάντως και σορυ για το οφ τοπικ η «επανάσταση» στα ψηφιακά ή το επόμενο βήμα αν θέλετε δεν νομίζω πως θα έρθει από άλλο ένα proprietary format αλλά από άλλες εξελίξεις όπως είναι για παράδειγμα το Ravenna protocol (open source φυσικά).... δεν βλέπω την ώρα που ο πρώτοι γήινοι κατασκευαστές θα το υιοθετήσουν!!!
Re: MQA and MQA ready DACs
DomieMic65 wrote:Πάντως και σορυ για το οφ τοπικ η «επανάσταση» στα ψηφιακά ή το επόμενο βήμα αν θέλετε δεν νομίζω πως θα έρθει από άλλο ένα proprietary format αλλά από άλλες εξελίξεις όπως είναι για παράδειγμα το Ravenna protocol (open source φυσικά).... δεν βλέπω την ώρα που ο πρώτοι γήινοι κατασκευαστές θα το υιοθετήσουν!!!
Εδώ δεν κατάφερε ένας κολοσσός όπως η Sony να σπρώξει το DSD, τι συζητάμε τωρα.
Το Ravenna μέσα σε κάνα χρόνο θα το έχουμε και σε Linux.
Παναγιώτης
- DomieMic65
- Contributor
- Posts: 1430
- Joined: Tue Apr 19, 2016 9:53 am
Re: MQA and MQA ready DACs
Dr Pan K wrote:DomieMic65 wrote:Πάντως και σορυ για το οφ τοπικ η «επανάσταση» στα ψηφιακά ή το επόμενο βήμα αν θέλετε δεν νομίζω πως θα έρθει από άλλο ένα proprietary format αλλά από άλλες εξελίξεις όπως είναι για παράδειγμα το Ravenna protocol (open source φυσικά).... δεν βλέπω την ώρα που ο πρώτοι γήινοι κατασκευαστές θα το υιοθετήσουν!!!
Εδώ δεν κατάφερε ένας κολοσσός όπως η Sony να σπρώξει το DSD, τι συζητάμε τωρα.
Το Ravenna μέσα σε κάνα χρόνο θα το έχουμε και σε Linux.
Αμήν... έχεις καμία πληροφορία εκ των έσω;
Υπάρχει ήδη σε ειδική έκδοση των Aurender αν δεν κάνω λάθος... το θέμα είναι να περάσει και στα δικά μας streamerάκια!!!
Μετά θα μένει μόνο o DAC .. Χαχα
Return to “Ψηφιακή αναπαραγωγή”