Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.

Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

User avatar
Chris1967
Contributor
Posts: 1519
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:07 am

Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #1 by Chris1967 » Wed Apr 04, 2018 8:37 pm

Σκέφτηκα να κάνω έναν σύντομο οδηγό Lenco, όπου θα βάλω μερικές πληροφορίες για την αναβάθμιση αυτών των πικάπ και όπου όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να κάνει ερωτήσεις ή να προσθέσει ότι θέλει.

To Lenco L75 εμφανίστηκε το 1967 (το πρώτο "βαρύ πλατό" L70 πρωτοεμφανίστηκε το 1959).

Όλα τα παραπάνω μοντέλα έχουν κοινό χαρακτηριστικό το βαρύ πλατό και σχεδόν πανομοιότυπους μηχανισμούς.

Φυσικά είναι όλα πικάπ τροχαλίας (idler) που για μερικές δεκαετίες ξεχάστηκαν σχεδόν παντελώς λόγω των μαρκετίστηκων τρικ των νεώτερων κατασκευαστών ιμάντα με ανάρτηση, που έκαναν πλύση εγκεφάλου σε μια γενιά (και όχι μόνο) κατά του δήθεν rumble (βλ. παρακάτω).

Για όποιον θέλει να αγοράσει ένα από αυτά τα μοντέλα και να τα τροποποιήσει καλύτερα είναι να πάει σε L75 ή σε L78 καθότι νεώτερα και με λιγότερα ταλαιπωρημένα μηχανικά μέρη.
l75.jpg
l75
l75.jpg (31.29 KiB) Viewed 3931 times

l78.jpg
l78
l78.jpg (32.43 KiB) Viewed 3931 times


Οι βραχίονες δεν λένε και πολλά πράγματα όποιος σκέπτεται να κρατήσει έναν από τους αυθεντικούς βραχίονες καλό είναι να μην προβεί σε μεγάλες αναβαθμίσεις εκτός από σέρβις των μηχανικών μερώ και έναν απλό και φτηνό πλίνθο (ή τον αυθεντικό).
Χρήστος
User avatar
Chris1967
Contributor
Posts: 1519
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:07 am

Re: Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #2 by Chris1967 » Wed Apr 04, 2018 8:56 pm

Η καρδιά του Lenco είναι ένα αρκετά ευτραφές μοτέρ και ο χαρακτηριστικός σχεδιασμός του idler που ακουμπά στην κωνική προέκταση του μοτέρ. Το idler κινεί το πλατό εφαρμόζοντας κάθετα την περιστροφική κίνηση, εν αντιθέσει με άλλα idler που την εφαρμόζουν παράλληλα και κατά την ίδια φορά περιστροφής στο χείλος του πλατό.




Ο σχεδιασμός γενικά του πικάπ είναι πολύ απλός. Εδώ το τεχνικό σχέδιο από κάτω του top plate μαζί με τα εξαρτήματα (χωρίς το idler)
l75 up.jpg
uper
l75 up.jpg (90.55 KiB) Viewed 3929 times

l75 under.jpg
lower
l75 under.jpg (141.84 KiB) Viewed 3929 times


Στο παρακάτω βιντεάκι μπορείτε να δείτε ακριβώς πως ενεργοποιείται ο μηχανισμός του idler και πως το idler μετακινείται κατα μήκος της κωνικής προεξοχής του μοτέρ για να αλλάξει ταχύτητα περιστροφής. Αυτό ο μηχανισμός είναι και μοναδικός απ'όσο ξέρω στα πικάπ με τροχαλία (idler) διότι έχει την δυνατότητα μικρο ρύθμισης ή/συνεχούς ρύθμισης των στροφών διαδοχικά χωρίς "κλικ"


Το πλεονέκτημα αυτών των πικάπ (αλλά και όλων όσων έχουν τροχαλία (idler) είναι ότι μεταφέρουν όλη την ροπή του κινητήρα απευθείας στο πλατό, με αποτέλεσμα πολύ καλά δυναμικά, ταχύτητα και συνοχή, προσθέτοντας όμως rumble (χαμηλής συχνότητας θόρυβος).

Εάν μειωθεί πολύ ή εξαλειφθεί αυτό το πρόβλημα του χαμηλού θορύβου τότε τα πικάπ αυτά υπερέχουν πάντοτε σε σχέση με εκείνα με ιμάντα και ανάρτηση, και υπερέχουν και σε σχέση με αρκετά πικάπ ιμάντα μάζας.

Σχεδόν όλο το σκεπτικό αναβάθμισης του Lenco έχει να κάνει με την εξάλειψη του rumble, οπότε λύσεις του τύπου αναπαλαίωσης σε εργοστασιακούς πλίνθους τύπου ¨κουτί" δεν προσθέτει κάτι στο αρχικό σχέδιο, ούτε το βελτιώνει.

Σε παρακάτω ποστ θα αναλύσω με ποιος τρόπους μπορούμε να βελτιώσουμε τα Lenco, μπαίνοντας ελαφρώς σε μηχανολογικές επεξηγήσεις.
Χρήστος
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 7911
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #3 by Dr Pan K » Wed Apr 04, 2018 11:36 pm

[blueobey]
Παναγιώτης
delamostre
Posts: 6
Joined: Sat Apr 14, 2018 12:27 pm

Re: Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #4 by delamostre » Sat Apr 14, 2018 12:54 pm

Ωραίο θέμα! Αναμένω με ενδιαφέρον!
User avatar
angpsi
Contributor
Posts: 1737
Joined: Thu Jun 08, 2017 12:18 pm
Location: Athens

Re: Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #5 by angpsi » Sat Apr 14, 2018 1:42 pm

Έξοχος! Keep at it!
Άγγελος
User avatar
Chris1967
Contributor
Posts: 1519
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:07 am

Re: Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #6 by Chris1967 » Sat Apr 14, 2018 10:22 pm

Συνεχίζω λοιπόν.

Οι δύο κύριοι τρόποι αντιμετώπισης του rumble είναι η πάκτωση ολόκληρου του top plate στον πλίνθο, ή η αποκοπή του μοτέρ από το top plate και η πάκτωση και των δύο στον πλίνθο. Και στις δύο περιπτώσεις επιβάλλεται η τοποθέτηση του βραχίονα εκτός του top plate κατευθείαν στον πλίνθο (με ή χωρίς armboard).

Jean Nantais top plate
Reference Lenco MKII 010.jpg
Reference Lenco MKII 010.jpg (59.27 KiB) Viewed 3852 times


PTP Peter's Top Plate
7.png
7.png (599.34 KiB) Viewed 3852 times



Η πρώτη "σχολή" αν μπορούμε να την πούμε έτσι είναι του Jean Nantais ο οποίος είναι ο πρώτος άνθρωπος που ξεκίνησε την αναβίωση των idler, ποστάροντας σε διάφορα φόρα τα ευρήματα του σχετικά με τις μόντες σε πικάπ idler, αλλά κυρίως σε Lenco. Αργότερα ξεκίνησε να ανακατασκευάζει Lenco και να τα πουλά σε μια μικρή βιοτεχνία που έχει, έχοντας αρκετούς ακόλουθους/πελάτες ανά τον κόσμο. Σίγουρα τα πικάπ του παίζουν καλά και βρίσκονται σε αρκετά μεγάλα συστήματα.

http://www.idler-wheel-drive.com/
https://www.monoandstereo.com/2012/04/l ... -jean.html
https://www.monoandstereo.com/2016/08/j ... -mkii.html
https://www.monoandstereo.com/2015/10/j ... mkiii.html
https://www.monoandstereo.com/2012/10/r ... three.html


Η δεύτερη "σχολή" είναι του Peter Reinders, ο οποίος είναι και ο εφευρέτης του PTP (Peter's Top Plate), ένας πολύ έξυπνος σχεδιασμός top plate που αποδεσμεύει το μοτέρ διαιρώντας το top plate σε δυο τμήματα. Αργότερα και αυτός ξεκίνησε μια μικρή βιοτεχνία φτιάχνοντας εξολοκλήρου πικάπ Lenco με πλίνθους από corian και έχει σχεδιάσει και δικό του πηγάδι. Το πικάπ του είναι προτεινόμενο πικάπ στο Stereophile.

http://www.ptpaudio.com
https://www.stereophile.com/content/listening-126
https://www.stereophile.com/content/lis ... ptp-follow


Τον Peter τον έχουμε γνωρίσει στο Μόναχο είναι αρκετά ενδιαφέρων τύπος και τα πικάπ του υπάρχουν σε μερικά δωμάτια σε μεγάλα συστήματα.

Στο φόρουμ Lencoheaven υπάρχει επίσης τεράστια ποικιλία από ιδιοκατασκευές, που ενσωματώνουν τις δύο αυτές θεωρήσεις, με πολύ μεγάλες ομοιότητες αλλά και αποκλίσεις.

https://www.lencoheaven.net/

Πάντως επειδή ασχολούμαι αρκετά χρόνια με το θέμα θεωρώ ότι οι δύο παραπάνω προσεγγίσεις στο θέμα είναι οι πιο πολύ τεκμηριωμένες και τα πικάπ αυτά είναι σε μεγάλα συστήματα, κάτι που αποδεικνύει ως ένα βαθμό την επιτυχία του σχεδιασμού των.

Το δικό μου Lenco είναι βασισμένο στις "διδαχές" του Jean Nantais, διότι έτσι προέκυψε την στιγμή που το έφτιαξα πριν από 6 περίπου χρόνια, χωρίς να σημαίνει ότι δεν λιμπίζομαι και κανένα PTP για το μέλλον. Η απόδοση όμως είναι τόσο καλή που δεν προτίθεμαι τουλάχιστον επί του παρόντος να μπω σε τέτοια διαδικασία.

Παρακάτω θα ασχοληθούμε λίγο με την τεχνική εφαρμογή των δύο αυτών προσεγγίσεων.
Χρήστος
User avatar
Gojakla
Contributor
Posts: 1754
Joined: Tue Mar 29, 2016 10:56 am

Re: Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #7 by Gojakla » Wed Apr 18, 2018 4:00 pm

Δασκαλος ο Κρις1896!!!
DomieMic65
Posts: 1054
Joined: Tue Apr 19, 2016 9:53 am

Re: Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #8 by DomieMic65 » Wed Apr 18, 2018 4:08 pm

respect Chris
User avatar
Chris1967
Contributor
Posts: 1519
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:07 am

Re: Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #9 by Chris1967 » Mon Apr 30, 2018 1:21 pm

Πιο πάνω μιλήσαμε για "πάκτωση" του top plate στον πλίνθο, ώστε να μπορεί να διοχετεύονται εκεί όλοι (ιδανικά) οι κραδασμοί από το μοτέρ, οπότε το είδος του πλίνθου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.

Στο leancoheaven υπάρχουν κατασκευές από ότι υλικό μπορείτε να φανταστείτε, όμως οι περισσότερες λύσεις κινούνται γύρω από μόνο τέσσερα πέντε υλικά είτε αυτούσια σε κάποια πάχη, είτε συγκολλημένα μεταξύ τους σε στυλ "σάντουιτς".

Τα πιο κοινά είναι κάποια τεχνητά ξύλα (και μάλλον ποτέ φυσικά ξύλα, εκτός της περίπτωσης της τεχνικής του Jean Nantais ο οποίος δημιουργεί εξωτερικό τελάρο, είτε μονάχα πλαϊνά από φυσικά ξύλα. Αυτό κατά την άποψη του, δημιουργεί και διαφορετικές χροιές, οπότε ανάλογα το ξύλο και το tuning του πλίνθου, αλλά αυτά τα λέει αυτός.)

Τύποι πιο κοινών ξύλων:
1. Κόντρα πλακέ σημύδας (Birch ply) (περισσότερο κοινό)
birch.jpg
birch.jpg (26.23 KiB) Viewed 3784 times

2. Κόντρα πλακέ θαλάσσης (Marine ply)
marine.jpg
marine.jpg (878.04 KiB) Viewed 3784 times

3. MDF (Medium Density Fiberboard) (λιγότερο κοινό)

Φυσικά και οι συνδυασμοί των παραπάνω όπως πχ στον δικό μου πλίνθο που είναι σάντουιτς κόντρα πλακέ θαλάσσης και MDF.

Σχιστόλιθος (πχ το χρησιμοποιεί η εταιρία ΩMA https://oswaldsmillaudio.com/turntable )
1.jpg
1.jpg (723.5 KiB) Viewed 3784 times


Corian (πχ το χρησιμοποιεί ο Peter PTP http://www.ptpaudio.com/solid12.html )
ZWART-links-lichter.jpg
ZWART-links-lichter.jpg (41.21 KiB) Viewed 3784 times


Παρότι δεν είχα την τύχη να ακούσω δεκάδες μετασκευασμένα Lenco η εμπειρία μου λέει ότι ένα υλικό που απομακρύνει (δηλαδή αφήνει να κινηθούν μέσα του διάφορες συχνότητες, και κατα συνέπεια αποσβένει) είναι καλύτερο να χρησιμοποιηθεί με το εργοστασιακό top plate και τις διάφορες μετατροπές του, ενώ πιο νεκρά υλικά να βοηθούν περισσότερο τα PTP τα οποία με τον διαχωρισμό που κάνουν στο μοτέρ ίσως να βοηθούν στην καλύτερη του απομόνωση παρά στην απόσβεση. Γιαυτό και ο Peter επέλεξε Corian στα πικάπ που κατασκευάζει και πουλά ολοκληρωμένα.

Κάποιοι (όπως πχ η Artisan FIdelity) χρησιμοποιεί και μεταλλικά ελάσματα μέσα στους πλίνθους της. Κάποιο το έχουν κάνει στο lencoheaven. Η άποψη μου είναι ότι αυτό μπορεί να είναι και επικίνδυνο να χαλάσει την συνταγή, αφού δεν υπάρχει κανένας τρόπος να υπολογιστεί η στιγμιαία επιτάχυνση κάποιων συχνοτήτων στο μέταλλο και ανάλογα το μέταλλο (αλουμίνιο, ατσάλι κλπ) τι επιπτώσεις θα μπορεί να έχει.

Στον δικό μου πλίνθο έχω ενσωματώσει σε τυχαία σημεία ξυλόβιδες, που σκοπό τους έχουν (έτσι θέλω να πιστεύω) ότι δημιουργούν διόδους επιτάχυνσης προς τα πάνω και προς τα κάτω στον πλίνθο με σκοπό της ακόμα μεγαλύτερη απόσβεση. Δεν έχω απολύτως καμία ιδέα αν αυτό λειτουργεί θετικά η όχι.

Η γνώμη μου πάντως είναι να χρησιμοποιεί κανείς το KISS principle (keep it simple {stupid}), όσο πιο απλή η κατασκευή τόσο λιγότερα προβλήματα.
Χρήστος
User avatar
Gojakla
Contributor
Posts: 1754
Joined: Tue Mar 29, 2016 10:56 am

Re: Lenco L75 (L70, L76, L77, L78) Heavy Platter Lenco

Unread post #10 by Gojakla » Mon Apr 30, 2018 1:25 pm

Chris1967 wrote:
Σχιστόλιθος (πχ το χρησιμοποιεί η εταιρία ΩMA https://oswaldsmillaudio.com/turntable )
1.jpg
1.jpg (734.74 KiB) Viewed 3781 times



:shock:

ΤΙ Κ*ΒΛ* ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΤΟ ΡΕ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ΠΙΚΑΠΑΚΙΔΕΣ??????

Return to “Αναλογικός ήχος”



Login · Register