Με κουτί ή χωρίς κουτί; Ποια παίζουν καλύτερα; Κλασικά ηχεία με αντηχείο ή ηχεία χωρίς καθόλου κουτί (ανοιχτής μπάφλας); Ιδού η απορία...
Ομολογώ ότι την προσοχή μου έχει προσελκύσει η Spatial, η οποία κατασκευάσει ηχεία ανοιχτής μπάφλας, αρκετά μάλιστα χαμηλού κόστους (2-4Κ$). Υπάρχουν βέβαια και κάποια ακριβότερα...
https://parttimeaudiophile.com/2017/11/12/rmaf-2017-spatial-audio-and-vinnie-rossi/
Όποιος έχει προσωπική εμπειρία από ηχεία ανοιχτής μπάφλας, αναμένουμε εντυπώσεις...
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.
Ανοιχτή μπάφλα...
Re: Ανοιχτή μπάφλα...
Προχθες ακουσα για πρωτη μου φορα ανοιχτης μπαφλας σε χωρο ολην εκθεσεως.
Η σκηνη, ο αερας, η τρισδιαστατη απεικονιση ηταν τα πολυ δυνατα του χαρτια. Τα ηχεια που ακουσα ηταν υλοποιηση του Linkwitz αλλα δεν θυμαμαι το μοντελο, ο dapost θα μας βοηθησει σε αυτο οταν δει το νημα.
Αντιθετως οτι υλοποιηση ανοιχτης μπαφλας εχω ακουσει σε εκθεση, δεν με εχει ενθουσιασει.
Η σκηνη, ο αερας, η τρισδιαστατη απεικονιση ηταν τα πολυ δυνατα του χαρτια. Τα ηχεια που ακουσα ηταν υλοποιηση του Linkwitz αλλα δεν θυμαμαι το μοντελο, ο dapost θα μας βοηθησει σε αυτο οταν δει το νημα.
Αντιθετως οτι υλοποιηση ανοιχτης μπαφλας εχω ακουσει σε εκθεση, δεν με εχει ενθουσιασει.
Re: Ανοιχτή μπάφλα...
Gojakla wrote:Προχθες ακουσα για πρωτη μου φορα ανοιχτης μπαφλας σε χωρο ολην εκθεσεως.
Η σκηνη, ο αερας, η τρισδιαστατη απεικονιση ηταν τα πολυ δυνατα του χαρτια. Τα ηχεια που ακουσα ηταν υλοποιηση του Linkwitz αλλα δεν θυμαμαι το μοντελο, ο dapost θα μας βοηθησει σε αυτο οταν δει το νημα.
Αντιθετως οτι υλοποιηση ανοιχτης μπαφλας εχω ακουσει σε εκθεση, δεν με εχει ενθουσιασει.
Ευχαριστώ, Αντώνη. Για να δούμε τι έχει να μας πει και ο Δημήτρης επί του θέματος...
Re: Ανοιχτή μπάφλα...
Τα Spatial δεν τα ξέρω, θα τα ψάξω όμως γιατί φαίνεται να έχουν ενδιαφέρον.
Με τον Αντώνη ακούσαμε τα LX521 του φίλου Άκη, το κορυφαίο μοντέλο του πολύ σημαντικού μηχανικού και σχεδιαστή audio Linkwitz. Συμφωνώ με το σχόλιο του Αντώνη για τα δυνατά σημεία της σχεδίασης που ξεχώριζαν "με το καλημέρα". Να συμπληρώσω και τη βελτιωμένη τονικότητα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο Orion (αν και οι ακροάσεις μου έγιναν σε διαφορετικούς χώρους και με διαφορά 3-4 χρονάκια...).
Με τον Αντώνη ακούσαμε τα LX521 του φίλου Άκη, το κορυφαίο μοντέλο του πολύ σημαντικού μηχανικού και σχεδιαστή audio Linkwitz. Συμφωνώ με το σχόλιο του Αντώνη για τα δυνατά σημεία της σχεδίασης που ξεχώριζαν "με το καλημέρα". Να συμπληρώσω και τη βελτιωμένη τονικότητα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο Orion (αν και οι ακροάσεις μου έγιναν σε διαφορετικούς χώρους και με διαφορά 3-4 χρονάκια...).
Δημήτρης
Re: Ανοιχτή μπάφλα...
dapost wrote:Τα Spatial δεν τα ξέρω, θα τα ψάξω όμως γιατί φαίνεται να έχουν ενδιαφέρον.
Με τον Αντώνη ακούσαμε τα LX521 του φίλου Άκη, το κορυφαίο μοντέλο του πολύ σημαντικού μηχανικού και σχεδιαστή audio Linkwitz. Συμφωνώ με το σχόλιο του Αντώνη για τα δυνατά σημεία της σχεδίασης που ξεχώριζαν "με το καλημέρα". Να συμπληρώσω και τη βελτιωμένη τονικότητα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο Orion (αν και η σύγκριση έγινε σε διαφορετικούς χώρους και με διαφορά 3-4 χρονάκια...).
Ενδιαφέρον. Θα μπορούσε κανείς να εντοπίσει κάποια εγγενή αδυναμία των ηχείων ανοιχτής μπάφλας σε σχέση με τα καμπίνας;
Όσον αφορά τη Spatial... http://www.spatialaudio.us Έχουν μερικές πολύ καλές αναφορές από το PTA.
Re: Ανοιχτή μπάφλα...
Θεωρώ πιο σημαντικά τα εγγενή τους πλεονεκτήματα: απουσία "αποθηκευμένης" ενέργειας στην καμπίνα, καλύτερα χαρακτηριστικά διασποράς, καλύτερη αλληλεπίδραση με το χώρο, κλπ.
Αν κάποιος θα ήθελε να είναι πολύ αυστηρός θα έλεγε ότι τα open baffle, που συνήθως έχουν δίπολη εκπομπή, έχουν αυτή ακριβώς την εγγενή αδυναμία: ότι εκπέμπουν ήχο και προς τα πίσω, ήχος ο οποίος φτάνει στον ακροατή καθυστερημένος και μετά από ανάκλαση (ή καλύτερα, διάχυση). Εξ' ορισμού επομένως δεν ακούς μόνο το πεδίο αντηχήσεων που υπάρχει στην ηχογράφηση αλλά και κάτι παραπάνω. Αυτό ίσως είναι μειονέκτημα για μηχανικούς ήχου και μόνο.
Πέρα από αυτό έχουν και αρκετές τεχνικές δυσκολίες στην υλοποίηση, ενίσχυση, ισοστάθμιση και τοποθέτηση που δεν είναι όμως εγγενείς αδυναμίες γιατί αντιμετωπίζονται.
Αν κάποιος θα ήθελε να είναι πολύ αυστηρός θα έλεγε ότι τα open baffle, που συνήθως έχουν δίπολη εκπομπή, έχουν αυτή ακριβώς την εγγενή αδυναμία: ότι εκπέμπουν ήχο και προς τα πίσω, ήχος ο οποίος φτάνει στον ακροατή καθυστερημένος και μετά από ανάκλαση (ή καλύτερα, διάχυση). Εξ' ορισμού επομένως δεν ακούς μόνο το πεδίο αντηχήσεων που υπάρχει στην ηχογράφηση αλλά και κάτι παραπάνω. Αυτό ίσως είναι μειονέκτημα για μηχανικούς ήχου και μόνο.
Πέρα από αυτό έχουν και αρκετές τεχνικές δυσκολίες στην υλοποίηση, ενίσχυση, ισοστάθμιση και τοποθέτηση που δεν είναι όμως εγγενείς αδυναμίες γιατί αντιμετωπίζονται.
Δημήτρης
Re: Ανοιχτή μπάφλα...
dapost wrote: καλύτερη αλληλεπίδραση με το χώρο...
Η σωστή λεξη ειναι "εντονότερη" αλληλεπίδραση με τον χωρο, με οτι αυτο συνεπάγεται
Παναγιώτης
Re: Ανοιχτή μπάφλα...
Dr Pan K wrote:dapost wrote: καλύτερη αλληλεπίδραση με το χώρο...
Η σωστή λεξη ειναι "εντονότερη" αλληλεπίδραση με τον χωρο, με οτι αυτο συνεπάγεται
Ναι, αλλά έτσι δεν είναι και όλα τα πραγματικά όργανα στο χώρο; και οι φωνές;;
Re: Ανοιχτή μπάφλα...
pankon wrote:Dr Pan K wrote:dapost wrote: καλύτερη αλληλεπίδραση με το χώρο...
Η σωστή λεξη ειναι "εντονότερη" αλληλεπίδραση με τον χωρο, με οτι αυτο συνεπάγεται
Ναι, αλλά έτσι δεν είναι και όλα τα πραγματικά όργανα στο χώρο; και οι φωνές;;
Εσυ δεν ακους οπως στην αιθουσα που ηχογραφηθηκε (σκέψου το μεγαρο και ποσο μακρυά ειναι οι τοιχοι, τι ειδους ανακλάσεις εχει ο χώρος σε σχέση με το δωματιο σου)
Πρόσφατα παντως ειχα μια πολυ δυνατή ακρόαση με open baffle και το σκέφτομαι το συγκεκριμένο ηχειο για αγορά.
Παναγιώτης
Re: Ανοιχτή μπάφλα...
Dr Pan K wrote:pankon wrote:Dr Pan K wrote:dapost wrote: καλύτερη αλληλεπίδραση με το χώρο...
Η σωστή λεξη ειναι "εντονότερη" αλληλεπίδραση με τον χωρο, με οτι αυτο συνεπάγεται
Ναι, αλλά έτσι δεν είναι και όλα τα πραγματικά όργανα στο χώρο; και οι φωνές;;
Εσυ δεν ακους οπως στην αιθουσα που ηχογραφηθηκε (σκέψου το μεγαρο και ποσο μακρυά ειναι οι τοιχοι, τι ειδους ανακλάσεις εχει ο χώρος σε σχέση με το δωματιο σου)
Πρόσφατα παντως ειχα μια πολυ δυνατή ακρόαση με open baffle και το σκέφτομαι το συγκεκριμένο ηχειο για αγορά.
Κρατάμε ανοιχτό μυαλό σε όλα, χωρίς περιορισμούς κι "εγκιβωτισμούς"