Λοιπόν, μου έχει δημιουργηθεί το εξής ερώτημα:
Από τη στιγμή που όλες οι πηγές, όπως τα DAC/CD players και τα phono stages, έχουν επαρκή τάση για να οδηγήσουν έναν τελικό, γιατί χρειαζόμαστε τον (ενεργό) προενισχυτή; Μήπως θα ήταν πιο σωστή (απλή) λύση να χρησιμοποιήσουμε έναν παθητικό ρυθμιστή της έντασης (passive attenuator), αντί για ενεργό προενισχυτή;
Υπάρχει κάποιο λογικό σφάλμα στην παραπάνω σκέψη ή κάποιος τυχόν πρακτικός περιορισμός;
Thanks!
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.
Προ και τελικός; Σίγουρα;
Re: Προ και τελικός; Σίγουρα;
Προσωπική μου εμπειρία, και παρότι θεωρητικά θα μπορούσες να έχεις σύστημα με πηγή με ενσωματωμένο ποτενσιομετρο ή παθητικό ποτ, είναι πως όχι. Δεν θυμάμαι να έχω ακούσει σύστημα χωρίς ενεργό προενισχυτη που να μην είχε παίξει καλύτερα μόλις μπήκε επάνω ένας καλός προ.
Οι λόγοι, θεωρητικά πάντα, έχουν να κάνουν με impedance matching και με το extra gain που συχνά είναι απαραίτητο. Δεν το συζητάω καν και ας λενε οτο θελουν καποιοι κατασκευαστες DAC (Rockna, dCS) για ψηφιακο ελεγχο στάθμης. Εκεί πάντα χάνεις πληροφορία.
Στα phono stage χάνεις και δυναμικά αλλά και σήμα. Με κάποια DAC με αναλογικό έλεγχο στάθμης και επειδή πολλά από αυτά βγάζουν αρκετά ρεύματα στην έξοδο με χαμηλή αντίσταση το πείραμα ίσως και να σου βγει. Το κάνει o Ανδρέας με τελικούς και ο Δημήτρης με ενεργά ηχεία πχ.
Οι λόγοι, θεωρητικά πάντα, έχουν να κάνουν με impedance matching και με το extra gain που συχνά είναι απαραίτητο. Δεν το συζητάω καν και ας λενε οτο θελουν καποιοι κατασκευαστες DAC (Rockna, dCS) για ψηφιακο ελεγχο στάθμης. Εκεί πάντα χάνεις πληροφορία.
Στα phono stage χάνεις και δυναμικά αλλά και σήμα. Με κάποια DAC με αναλογικό έλεγχο στάθμης και επειδή πολλά από αυτά βγάζουν αρκετά ρεύματα στην έξοδο με χαμηλή αντίσταση το πείραμα ίσως και να σου βγει. Το κάνει o Ανδρέας με τελικούς και ο Δημήτρης με ενεργά ηχεία πχ.
Παναγιώτης
Re: Προ και τελικός; Σίγουρα;
Σε δοκιμες που εκανα, ειτε με το ντακ ως προ, ειτε απο την πηγη απ' ευθειας στον τελικο, το αποτελεσμα ηταν ...η αγορα ενεργου προενισχυτη με θεαματικα καλυτερο αποτελεσμα.
Re: Προ και τελικός; Σίγουρα;
Ok, μάλλον θα αφήσουμε την απλοποίηση της ηχητικής αλυσίδας γι άλλη στιγμή -))
Re: Προ και τελικός; Σίγουρα;
Αυτό μάλλον θα πρέπει να είναι το πιο γρήγορα ολοκληρωμένο νήμα ολόκληρου του Audiohub!!
Άγγελος
Re: Προ και τελικός; Σίγουρα;
Άγγελε, το νήμα παραμένει ανοιχτό για την παράθεση απόψεων.
Είναι προφανές όμως ότι τα μέλη του Audiohub είναι στις επαλξεις ακόμα και στις ζέστες του καλοκαιριού. Ποιές διακοπές; -))
Είναι προφανές όμως ότι τα μέλη του Audiohub είναι στις επαλξεις ακόμα και στις ζέστες του καλοκαιριού. Ποιές διακοπές; -))
Re: Προ και τελικός; Σίγουρα;
Πολλα χρονια λειτουργω τον τελικο με διαφορα ντακ,
δεν μπορω να πω οτι εχει καποια σημαντικη διαφορα αν το ντακ εχει καλο αναλογικο σταδιο
και δυνατη εξοδο.
Αυτο εχει δυο προτερηματα,
πρωτα ειναι ποιο απλη η αλυσιδα των μηχανηματων,
δευτερο γλυτωνεις ενα σκασμο λεφτα απο αγορα προ και καλωδιων ωστε να μπορεις να τα ριξεις σε ενα ποιοτικο ντακ και γενικα σε ολη την υπολοιπη αλυσιδα.
Το μονο ελατωμα στην υποθεση αυτη ειναι οτι το ντακ πρεπει να βγαζει balanced εξοδο που παντα ειναι πιο δυνατη.
Βεβαια υπαρχει και η αλλη αποψη που υποστηριζει οτι ενας καλος line προ κανει καλυτερη δουλεια,
σε παθητικο μην πας θα εχεις μικροτερες εντασεις,εκει πας μονο αν το ντακ εχει μαπα εξοδο.
Σε αυτο δεν εχει να κανει κατι,απλα ο προ ανακατευει τον ηχο του στο συστημα και αλλαζει χαρακτηρα,
η δουλεια ενος προ χοντρικα ειναι να μειωνει την ενταση του σηματος του τελικου,αν δωσεις
ενα σκασμο λεφτα σιγουρα θα παρεις καλυτερο αποτελεσμα απο το συνηθως απλουστερο τμημα εξοδου του ντακ,
πχ πολλοι βαζουν λαμπα προ και solid state ή ψηφιακο τελικο κανε δοκιμες και βαλτα στην ζυγαρια.
Σε γενικες γραμμες η απλη λογικη λεει οτι προσθετοντας μηχανηματα και καλωδια μπερδευεται
η κατασταση και εκει ερχεται η αποψη του ματσαρισματος.
Υπαρχει και τριτη αποψη που την εχω σκεφτει κατα καιρους,
δηλαδη αγορα ποιοτικου ολοκληρομενου,αλλα εκει παλι πληρωνεις τζαμπα την εξοδο του ντακ
μιας και ολα τα καλα βγαινουν και προ.
δεν μπορω να πω οτι εχει καποια σημαντικη διαφορα αν το ντακ εχει καλο αναλογικο σταδιο
και δυνατη εξοδο.
Αυτο εχει δυο προτερηματα,
πρωτα ειναι ποιο απλη η αλυσιδα των μηχανηματων,
δευτερο γλυτωνεις ενα σκασμο λεφτα απο αγορα προ και καλωδιων ωστε να μπορεις να τα ριξεις σε ενα ποιοτικο ντακ και γενικα σε ολη την υπολοιπη αλυσιδα.
Το μονο ελατωμα στην υποθεση αυτη ειναι οτι το ντακ πρεπει να βγαζει balanced εξοδο που παντα ειναι πιο δυνατη.
Βεβαια υπαρχει και η αλλη αποψη που υποστηριζει οτι ενας καλος line προ κανει καλυτερη δουλεια,
σε παθητικο μην πας θα εχεις μικροτερες εντασεις,εκει πας μονο αν το ντακ εχει μαπα εξοδο.
Σε αυτο δεν εχει να κανει κατι,απλα ο προ ανακατευει τον ηχο του στο συστημα και αλλαζει χαρακτηρα,
η δουλεια ενος προ χοντρικα ειναι να μειωνει την ενταση του σηματος του τελικου,αν δωσεις
ενα σκασμο λεφτα σιγουρα θα παρεις καλυτερο αποτελεσμα απο το συνηθως απλουστερο τμημα εξοδου του ντακ,
πχ πολλοι βαζουν λαμπα προ και solid state ή ψηφιακο τελικο κανε δοκιμες και βαλτα στην ζυγαρια.
Σε γενικες γραμμες η απλη λογικη λεει οτι προσθετοντας μηχανηματα και καλωδια μπερδευεται
η κατασταση και εκει ερχεται η αποψη του ματσαρισματος.
Υπαρχει και τριτη αποψη που την εχω σκεφτει κατα καιρους,
δηλαδη αγορα ποιοτικου ολοκληρομενου,αλλα εκει παλι πληρωνεις τζαμπα την εξοδο του ντακ
μιας και ολα τα καλα βγαινουν και προ.
Re: Προ και τελικός; Σίγουρα;
και βασικα ολη η υποθεση ειναι το παραπανω gain που βγαζει ενας ποιοτικος stand alone pro σου δινει την εντυπωση
οτι το συστημα παιζει πιο δυνατα πιο ανετα και πιο γεματα σε ψηλες εντασεις,
κατα την τελικη μου αποψη ειναι οτι σε τετοια περιπτωση κοιτας για ντακ balanced με οσο το δυνατον μεγαλυτερη αναλογικο σταδιο εξοδου.
οτι το συστημα παιζει πιο δυνατα πιο ανετα και πιο γεματα σε ψηλες εντασεις,
κατα την τελικη μου αποψη ειναι οτι σε τετοια περιπτωση κοιτας για ντακ balanced με οσο το δυνατον μεγαλυτερη αναλογικο σταδιο εξοδου.
Re: Προ και τελικός; Σίγουρα;
farflung
αν δεν κανω λαθος ντακ εχεις το lindemann 10 (που πουλας νομζω), τελικο δεν ξερω. Με ποιον προενισχυτη το συνεκρινες και προτιμας την προενισχυση του ντακ;
Περι διαφορων rca-xlr πλην μεγαλου gain του xlr, τα υπολοιπα ειναι αλλη ιστορια. Εννοω την ποιοτητα που σου δινουν
αν δεν κανω λαθος ντακ εχεις το lindemann 10 (που πουλας νομζω), τελικο δεν ξερω. Με ποιον προενισχυτη το συνεκρινες και προτιμας την προενισχυση του ντακ;
Περι διαφορων rca-xlr πλην μεγαλου gain του xlr, τα υπολοιπα ειναι αλλη ιστορια. Εννοω την ποιοτητα που σου δινουν
Re: Προ και τελικός; Σίγουρα;
Εχουν περασει πολλοι και διαφοροι προ κατα καιρους,
καποιοι ηταν φανταστικοι αλλα κοστιζαν οσο ενα αυτοκινητο,
πιστευω καταλαβαινεις οτι δεν υποστηριζω να καταργηθουν οι προ.
καποιοι ηταν φανταστικοι αλλα κοστιζαν οσο ενα αυτοκινητο,
πιστευω καταλαβαινεις οτι δεν υποστηριζω να καταργηθουν οι προ.