Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.

Αudio tubes

User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9541
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Mullard tubes

Unread post #11 by Dr Pan K » Tue Aug 23, 2016 1:44 am

History-Of-Mullard-Tubes.jpg
History-Of-Mullard-Tubes.jpg (122.05 KiB) Viewed 4990 times


Capt. Stanley R. Mullard, a research engineer for the British Admiralty, founded the Mullard Radio Valve Company Ltd. in 1920 and it became a premier manufacturer of electronic components. His company became known worldwide for its reliable and high-quality parts, especially its hand-assembled vacuum tubes, or “valves” as they were called in England.

He joined the Mackey Electric Lamp Company Ltd. in 1899, and became a director of the company in 1906. After that company failed in 1909 he worked for the Admiralty on high vacuum development and supervised the production of transmitting and receiving valves during World War I. He held several patents with the Admiralty. After the end of the war, in 1919, Mullard joined the Z Electric Lamp Co. at Southfields, where he soon became managing director.

Z Electric Lamp Co. manufactured high power transmitting valves for the Admiralty, the Post Office and other government departments. The valves were sold under the S.R. Mullard brand. Mullard left the Z company, which also collapsed, and established the Mullard Radio Valve Co. Ltd. in 1920.

Mullard quickly expanded to six factories. There was an increased demand for valves for domestic receivers and by 1924 Mullard needed to expand production. He financed this by selling half the shares in the Mullard Radio Valve Co. Ltd. to N.V. Philips Gloeilampenfabriken of Eindhoven, Holland.

In 1923 to meet the technical needs of the newly formed British Broadcasting Company (BBC), he formed a partnership with Philips. By 1925 he sold half of the shares in his company to Philips, which is one of the largest electronic companies in the world. Philips acquired the remainder of the Mullard company in 1927 and used the Mullard brand name until 1988.

Mullard’s company was first located in the Z Lamp factory and later at Hammersmith. The company moved to Hammersmith in 1921. The company moved to larger premises in Nightingale Lane, Balham, in 1922-192. Mullard also had locations in the Southfields suburb of London and had factory in Blackburn, a large town in Lancashire, England. The Mullard factory site in Blackburn covered 50 acres with 38 buildings and a peak workforce of 6000 as late as 1938.

Mullard eventually moved the head office of his company to the Mullard House, which is now part of the University College London. Production centered on transmitting valves with a small production of hand built ‘R’, Weco dull-emitter (thoriated tungsten) and other receiving valves.

The English industrialist joined the Institution of Electrical Engineers, a British professional organization, when he was a student in 1903, became a full member in 1910, and a fellow of the IEE in 1928. Mullard retired in 1930 and never returned to the electronics industry.

The Mullard device remained the key component of most electronic devices until the transistor replaced it in new electronics after its invention in the 1940s.

http://blog.thetubestore.com/history-of-mullard-tubes/











Παναγιώτης
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9541
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Shuguang tubes

Unread post #12 by Dr Pan K » Sun Nov 06, 2016 10:07 pm

300B-Z-select.jpg
300B-Z-select.jpg (91.17 KiB) Viewed 4975 times


Η ιστορία της Shuguang παει πίσω πανω απο 50 χρονια, πολλες πληρηφοριες στο εξαιρετικο αρθρο του Enjoy the Music

Οι πρωτες παρτιδες που εφτασαν στην Ευρωπη και Αμερικη απο την κινεζικη εταιρία ηταν για έμενα τουλάχιστον απαράδεκτες με σοβαρό failure rate και πολλα φούμαρα στην εμφάνιση. Με τα χρονιά βελτιώθηκε, η ποιότητα σταθεροποιήθηκε και υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν οτι σήμερα αποτελούν καλη λύση (ή τουλάχιστον αποτελούσε τέτοια μεχρι και το 2011 όταν οι σχεδιαστές της επιτυχημένης σειράς Treasure αποχώρησαν για να ιδρύσουν την PSVane). To Quality Control παραμένει ενα θεμα (έτσι λένε δλδ γιατί εγω τις αποφεύγω), υπάρχουν όμως εταιρίες μεταπώλησης που υπόσχονται εξτρα ελέγχους QC πριν αποστείλουν τις λυχνίες (πχ εδω http://psvanetube.com/wordpress/store/p ... 0b-z-pair/ )

Μετα την απόσχιση λανσαρανε μια νεα σειρά, την Natural Sound.

Natural Sound 845-T.jpg
Natural Sound 845-T.jpg (625.65 KiB) Viewed 4975 times


H Shuguang κατασκευάζει βολφράμιο και μολυβδαίνιο στο εργοστάσιο της, πραγμα που της δινει τεχνολογική υπεροχή έναντι αλλων εταιριών λυχνίας. http://www.shuguangelec.com/en/sub2.asp
Παναγιώτης
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9541
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Αudio tubes

Unread post #13 by Dr Pan K » Sun Nov 13, 2016 11:56 am

mullard banner.jpg
mullard banner.jpg (130.07 KiB) Viewed 4967 times
Παναγιώτης
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9541
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Αudio tubes

Unread post #14 by Dr Pan K » Sun May 07, 2017 10:51 am

H Elrog λάνσαρε δύο νέες λυχνίες, την ανορθωτρια ER274B και την τριοδο ER50, αμφότερες με thoriated tungsten filaments.

FB_IMG_1494139401808.jpg
FB_IMG_1494139401808.jpg (832.4 KiB) Viewed 4947 times


FB_IMG_1494139410969.jpg
FB_IMG_1494139410969.jpg (597.33 KiB) Viewed 4947 times
Παναγιώτης
User avatar
pankon
Contributor
Posts: 1642
Joined: Thu Mar 30, 2017 9:35 pm
Location: Athens + Thessaloniki

Re: Tung Sol

Unread post #15 by pankon » Sat Jun 03, 2017 5:33 pm

Dr Pan K wrote:Απο τις αγαπημένες μου οδηγήτριες αυτες της Tung Sol, σταθερή ποιότητα κατασκευής και προσιτές τιμες. Την ECC83 την εχω στο phono stage και παροτι δεν εχει τον αερα των παλιων Brimar ή το γκαζι των Telefunken παραμένει κορυφαια allround λαμπα με πετυχημένο μιξ κλασσικου/ μοντερνου ηχου. Δεν ειναι πολυ μελο ή μεσαιάτη, δεν ειναι και κλινικά ουδέτερη.

H εταιρεία ανήκει στον γνωστό Mike Mathews (ElectroHarmonix) κατω απο την ομπρελα της New Sensor Corp, στην ιδια ανήκουν και πολλες αλλες γνωστες ιστορικες μαρκες (Mullard, Sovtek, Svetlana..) γιατι ο Mike οταν τις λυχνίες δεν τις κοίταζε κανεις ψώνισε οτι ονομα βρηκε ανεκμετάλλευτο σε τιμη χώμα. Ευτυχώς η ποιότητα της Tung Sol παραμένει πολυ καλη και η gold pin 803S προτείνετε ανεπιφύλακτα.

12ax7-gold-tung-sol.jpg


Σε αυτό το λινκ τιμες στην Αμερική

Διαφορετική ιστορία η KT150, μια πολύ ισχυρη beam tetrode (μια KT66/88 στα αναβολικά με dissipation στα 70W) καθως ναι μεν προσφέρει μεγάλη ισχυ και με 2 λαμπες/ καναλι μπορει ενας σχεδιαστής να βγάλει πανω απο 100W αλλα ταυτόχρονα εχει δεχτει και κριτικες για την γρηγορη φθορα της (απο τον Tim de Paravicini ο οποιος λεει πως στο εργαστήριο του δεν περνάνε τις 500 ωφέλιμες ωρες κατα μεσο ορο)

kt150-tung-sol.jpg


Οι δικοί μου ενισχυτές λυχνίας (Croft προ και τελικοί) χρησιμοποιούν σε διάφορα σημεία ECC83 (ή αλλιώς 12AX7 σύμφωνα με την Αμερικάνικη τυποποίηση). Έχω δοκιμάσει πολλές εναλλακτικές λυχνίες, τόσο μοντέρνες (JJ) όσο και NOS. Ως γενική διαπίστωση, οι NOS είναι σε όλα τα επίπεδα καλύτερες από τις σύγχρονες. Οι JJ είναι καλές, ώσπου κάποια στιγμή να ακούσει κάποιος NOS...

Στο phono stage, ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης ήταν οι Tesla E83CC (προσοχή στο μοντέλο, όχι ECC83!!) με frame-grid κατασκευή. Θεωρούνται πιστά αντίγραφα των Telefunken ECC803, που είναι δυσεύρετες και πανάκριβες. Προσοχή στις απομιμήσεις, γιατί γίνεται χαμός. Και όσο πιο παλιό μοντέλο Tesla E83CC μπορεί να βρει κανείς, τόσο καλύτερα (αρκεί να μετράνε και καλά). Ιδανικά από το 1972 και πίσω. Οι Tesla ECC83 (εν αντιθέσει με τις E83CC) είναι χωρίς frame-grid, άρα όχι αυτές που συζητάμε.

Όσον αφορά το regulation stage, κατέληξα σε NOS Mullard ECC83, αν και δοκίμασα και τις Tesla (που προανέφερα), Brimar και άλλες, στη συγκεκριμένη θέση. Εξαιρετική ηχητική απόδοση είχε μια Marconi 12AX7, και κάπως λιγότερο μια Philips JAN.

Αυτά είναι που απλά μπορώ να θυμηθώ απέξω. Αν ανοίξω το κουτί με τις λάμπες, σίγουρα θα ανοίξει και το κουτί (του μυαλού) με τις αναμνήσεις και τις εντυπώσεις...
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9541
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Αudio tubes

Unread post #16 by Dr Pan K » Fri Jun 09, 2017 8:36 pm

Ενα σχόλιο επάνω στις JAN tubes, το JAN ειναι αρχικά του Joint Army Navy, και ηταν λυχνίες που είτε ειχαν κατασκευαστεί με καλύτερες προδιαγραφές ειτε είχαν επιλεχθεί μετα απο προσεκτικές μετρήσεις για να πληρούν τα standard του Αμερικανικου στρατου. Μιλάμε δλδ για λυχνίες που ειχαν το κατι παραπάνω απο τις απλές εμπορικές, σε αντοχή και προδιαγραφές οποτε οι συλλέκτες τις κυνηγούν (και με το δίκιο τους). Ο προσδιορισμός JAN υπάρχει σε πολλες εταιρίες λυχνιών καθως ο αμερικανικός στρατός ηταν μεγάλος πελάτης.
Παναγιώτης
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9541
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Αudio tubes

Unread post #17 by Dr Pan K » Wed Aug 02, 2017 3:18 pm

IMG_5581.png
IMG_5581.png (369.09 KiB) Viewed 4811 times


To Wall Of Sound από τον Καναδά κάνει ένα εκτενές συγκριτικό με 7 οικονομικές 300Β και βγάζει καλύτερη την Genalex Gold Lion PX, δεύτερη την Shuguang Treasure και Τρίτη την γνωστή JJ 300B. Δυστυχώς το λάθος που κάνει είναι ότι καταπιάνεται με πολλές λυχνίες και μάλιστα τις δοκιμάζει σε δύο ενισχυτές οπότε κάπου έχω την εντύπωση ότι χάνει την μπάλα. Και δεν θέλει να δυσαρεστήσει κανέναν οπότε όλες είναι καλές. Οι εντυπώσεις αν και κάπως ασαφείς ίσως να μπορούν να δώσουν κάποιες πληροφορίες

http://wallofsound.ca/audioreviews/trio ... -compared/
Παναγιώτης
User avatar
pankon
Contributor
Posts: 1642
Joined: Thu Mar 30, 2017 9:35 pm
Location: Athens + Thessaloniki

Re: Αudio tubes

Unread post #18 by pankon » Wed Aug 02, 2017 3:59 pm

Dr Pan K wrote:
IMG_5581.png


To Wall Of Sound από τον Καναδά κάνει ένα εκτενές συγκριτικό με 7 οικονομικές 300Β και βγάζει καλύτερη την Genalex Gold Lion PX, δεύτερη την Shuguang Treasure και Τρίτη την γνωστή JJ 300B. Δυστυχώς το λάθος που κάνει είναι ότι καταπιάνεται με πολλές λυχνίες και μάλιστα τις δοκιμάζει σε δύο ενισχυτές οπότε κάπου έχω την εντύπωση ότι χάνει την μπάλα. Και δεν θέλει να δυσαρεστήσει κανέναν οπότε όλες είναι καλές. Οι εντυπώσεις αν και κάπως ασαφείς ίσως να μπορούν να δώσουν κάποιες πληροφορίες

http://wallofsound.ca/audioreviews/trio ... -compared/


Είναι γνωστό ότι η βαθιά τεχνογνωσία κατασκευής των λυχνιών (tubes, κατά τους Αμερικάνους, ή valves, σύμφωνα με τους Άγγλους) έχει χαθεί στη σημερινή εποχή. Δυστυχώς οι σύγχρονες λυχνίες ("λάμπες" κατά το ελληνικότερον) δεν μπορούν να συγκριθούν με τις λάμπες παλιάς κατασκευής (NOS = New Old Stock). Κι όντως η διαφορά είναι αδιαμφισβήτητα ακουστή. Έτυχε να συγκρίνω τις ECC83S της JJ (σύγχρονες) με αντίστοιχες NOS ECC83 και η διαφορά ήταν σημαντική έως πολύ σημαντική.

Κάποιοι βέβαια έχουν κάνει καλές κριτικές και για σύγχρονες εταιρίες κατασκευής λυχνιών, όπως η Emission Labs και η KR Audio.
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9541
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Αudio tubes

Unread post #19 by Dr Pan K » Sun Dec 10, 2017 11:16 pm

300b-9.jpg
300b-9.jpg (506.09 KiB) Viewed 4664 times


Η Western Electric ξανακυκλοφορει την θρυλική 300Β, δείχνουν σοβαροί.. διαγράμματα, μετρήσεις και made in USA?

http://www.westernelectric.com/products/300b.html
Παναγιώτης

Return to “Γενική θεματολογία”



Login · Register