Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.

Pro audio & high end

User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9009
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Pro audio & high end

Post #1 by Dr Pan K » Mon Sep 15, 2025 5:46 pm

Screenshot 2025-09-15 at 17-47-55 ATC Loudspeakers - Now Installed in 3 of NZ's Top Music Production Facilities — SOUNDS TOO LOUD AUDIO.png
Screenshot 2025-09-15 at 17-47-55 ATC Loudspeakers - Now Installed in 3 of NZ's Top Music Production Facilities — SOUNDS TOO LOUD AUDIO.png (1.06 MiB) Viewed 127 times


Απο τους κατασκευαστές που λιγο πολυ ολοι γνωρίζουμε υπαρχει ενα μεριδιο που επικαλλουνται ριζες στον επαγγελματικο ηχο. Ειτε πως ξεκινησαν εκει, ειτε πως ακομα παραγουν pro και consumer, η ετικετα του επαγγελματικου ηχου υπαρχει και θα υπαρχει. Τι ακριβως σημαινει ομως?

Tην φωτο την διαλεξα επιτηδες γιατι εχει ηχεια της ATC, εταιρια με βαθιες ριζες στον επαγγελματικο ηχο. Ποια αλλη εταιρια αναγνωρίζετε απο την κονσολα?
Παναγιώτης
User avatar
Chris1967
Contributor
Posts: 2023
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:07 am

Re: Pro audio & high end

Post #2 by Chris1967 » Mon Sep 15, 2025 6:42 pm

Δεν μπορώ να δω καλά την φωτό, αλλά επισκέφθηκα το site της https://www.stlaudio.co.nz/

και το μόνο όνομα που αναγνωρίζω είναι το Rupert Neve Designs
Χρήστος
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9009
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Pro audio & high end

Post #3 by Dr Pan K » Mon Sep 15, 2025 7:47 pm

Ας παρουμε το παραδειγμα το αγαπημενο μου Ελληνικο studio (Black Rock στην Σαντορινη)

https://blackrock-studios.com/equipment/

Console:
Solid State Logic 9080 J series
with Ultimation and Total recall
Digital Recorders:
Pro Tools HDX
Digidesign 192 I/O 4 (32in-64out)
Apple MAC PRO 32GB RAM
Monitors:
Main: Genelec 1035B
Near field:KRK VXT6, Yamaha NS10
Genelec 8040 (3 pair),Genelec 8050(3 pair)
Headphones Monitoring:
Furman HDS 16 headphone system
Furman HRM 16 remote mixers (4)
AKG K271 Mk II
SONY MDR 7509
SONY MDR 7506
Audio Technica ATH-M50x
Eq,Pre Amps:
Neve 1081 classic x 4 modules
Neve 1073 Vintage classic x 6 modules (upon request)
Chandler TG 2 dual mic preamp
Dynamics:
Chandler TG 1 Abbey Road edition
Manley ELOP
Focusrite RED 3
Empirical Labs Distressors w/Brit mode x2
FX Processors:
Lexicon 960L
Eventide Orville
Microphones:
Electro Voice RE20
Shure SM 58 (3)
Shure SM 7B
Shure SM 57 (3)
Sennheiser 421 (4)
Neumann U87 (2)
Neumann KM 184 (3)
AKG C 451 (3)
AKG C12 VR
Royer R 121 (2)
Microtech Geffel 711 (2)
Cascade Fathead2 (W/Lundhal Transformers)
(matched stereo pair)
AKG D112


Τα λεφτα εχουν πεσει σε pro tools, Solid State Logic και Neve (κορυφη της κορυφης). Ηχεια εχουμε τα γνωστα Genelec, τα χιλιοφορεμενα Yamaha NS 10, απο αλλα γνωστα προιοντα εχουμε μικροφωνα AKG, ακουστικα απο Sony και AKG, καθως και ενα θρυλικο κομπρεσορα του Manley.

Στην ουσια οι πραγματικες επαγγελματικες μαρκες ειναι επαγγελματικες και προιοντα για hifi δεν φτιαχνουν. Ο Manley εφτιαχνε (και ακομα πουλαει) τον κομπρεσορα του ο οποιος ειναι πασιγνωστος και ισως να αποτελει μια απο τις λιγες εξαιρεσεις στον κανονα.

Οι consumer/ pro συσκευες δεν κανουν (σχεδον ποτε) για high end. Πρωτα απ ολα ειναι σχεδιασμενες για χαμηλο budget και οχι για τον απολυτο ηχο. Το κοστος στα στουντιο και τα ραδιοφωνα ειναι μεγαλο και δυσβάσταχτο. Το στουντιο οι καλλιτεχνες το πληρωνουν με την ωρα και μολις υπολογισεις και τον μηχανικο ηχου ο βασικος παραγοντας επιλογης ειναι η χρεωση. Τα περισσότερα στουντιο αγοραζουν μεχρι εκει που τους παιρνει, δεν εχουν σε καμια περιπτωση γνώμονα το απολυτο σε ηχο. Κοιτανε ακομα και την καταναλωση ρευματος (για αυτον τον λογο τα ηχεια με ενσωματομενους ενισχυτες δεν παιζουν σε ταξη Α αλλα ειναι με κρυα πολωση σε ΑΒ, μην πω σκετη Β, οποτε χανουν σε αρμονικο πλουτο και δεν τα προτιμουν οι χομπιστες)

Θυμαμαι πριν καιρο που η ιδιοκτητρια γνωστου ραδιοφωνου με ρωτησε για μια κονσολα (ραδιοφωνικη, με τηλ γραμμες κτλ) και το μεγιστο που ηθελε να δωσει ηταν 1000 ευρω....

Τα μηχανακια που εχει ενα ραδιοφωνικο στουντιο ειναι απο εταιριες που συνηθως δεν εχουν καμια επαφη με το high end. Alesis, Rode, Allen Heath, Prism κτλ κτλ πουλανε συσκευες στις λιγες Κ ευρω γιατι το budget ειναι παντα πενιχρο. Υπαρχουν και οι high end των στουντιο και των ραδιοφωνων (Rohde & Schwarz ισως η πλεον θρυλικη εταιρια ή η Avalon Design για ενισχυτες μικροφωνων) που κοστιζουν πολλα αλλα δεν εχουν τπτ για high end.

Τις λιγες φορες που καποιο pro DAC φτανει στα δωματια μας ο ηχος ειναι απο μετριος εως κακος, εσωτερικα δεν ειναι τπτ το ιδιαιτερο και τα περισσοτερα καταληγουν στις αγγελιες. Η dCS που ξεκινησε με στουντιακα ειδε πως δεν εχει λεφτα ο χωρος και το γυρισε σε high end. To NADAC ειναι αλλο παραδειγμα.

Συνοψίζοντας, τα πραγματικα pro συνηθως δεν εχουν εμπορικα προιοντα. Ακομα και οταν καποια φτανουν δεν ειναι πραγματικα cost no object αλλα ξεκαθαρα σχεδιασμενα για περιορισμενο budget. Oι σχεδιαστες που εχουν δυο σειρες (σαν την ATC και την Manley) ειναι λαμπρες εξαιρεσεις στον κανονα. Καποιοι σαν την Genelec που προσπαθησαν να μπουν στον χωρο του higη end με επαγγελματικα προιοντα απετυχαν γιατι ο pro ηχος ειναι συχνα κουραστικος.
Παναγιώτης
User avatar
Dr Pan K
Site Admin
Posts: 9009
Joined: Tue Mar 29, 2016 12:46 am

Re: Pro audio & high end

Post #4 by Dr Pan K » Mon Sep 15, 2025 8:01 pm

Το θεμα της καλωδιωσης των στουντιο εχει επισης πλακα. Ενα απλο ραδιοφωνικο στουντιο μπορει να χρειαζεται 1χλμ καλωδια. Το καθε μικροφωνο πρεπει να φτασει στην κεντρικη κονσολα μεσω του ενισχυτη του και απο την κονσολα πρεπει να υπαρχει επιστροφη προς τα ακουστικα των καλλιτεχνων.

Ο απολυτος παραγοντας για να αποφασιστει τι μαρκα καλωδια θα μπει ειναι το κοστος (και πρακτικα τπτ αλλο). Ολα πανε σε balanced star quad για τον θορυβο. Το αν θα μπει Van Damme, Mogami ή Canare λιγο τους νοιαζει, το κοστος κοιτανε.

Στις μεγαλες συναυλιες τα καλωδια ειναι πολλαπλων χιλιομετρων και τσακιζουν, πατιουνται, βρέχονται κτλ. Αν καποιος νομιζει πως μπαινει κατι παραπανω απο την φθηνοτερη επιλογη ειναι γελασμενος. Αυτο δεν σημαινει πως τα ακριβα καλωδια δεν ειναι πιο ποιοτικα απο τα φτηνα στουντιακα αλλα στις επαγγελματικες εφαρμογες αυτο δεν αποτελει κριτήριο επιλογης.
Παναγιώτης

Return to “Γενική θεματολογία”



Login · Register