Λοιπόν, όλως περιέργως βρήκα ροδάκι idler... εγχώριο. Ναι, κατασκευασμένο στην Ελλάδα. Το προμηθεύτηκα και θα έρθει αύριο-μεθαύριο. Βέβαια, λείπουν όλα τα άλλα ακόμα...
https://www.ebay.de/itm/225370217601
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.
Lenco L78... ανακατασκευή
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Και όποιος ενδιαφέρεται για να έρθει σε επαφή κατευθείαν με τον κατασκευαστή για το ροδάκι - idler wheel (μόνο για Lenco, όχι για Garrard) τα στοιχεία του είναι τα εξής:
kyriakos.mpechtsa.anastasiou@gmail.com
κιν. 6940404869
Είναι προσβάσιμος και στο Messenger.
kyriakos.mpechtsa.anastasiou@gmail.com
κιν. 6940404869
Είναι προσβάσιμος και στο Messenger.
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Ήρθαν και οι πλάκες προ ολίγου, από τον Sien στη Μαλαισία. Είναι σχεδόν πανομοιότυπη λύση με το PTP6 του Peter Reinders. Απλά το πάχος τους είναι 3mm, ενώ το PTP6 είναι 4mm.
Ελπίζω μέχρι το τέλος της βδομάδας να έχω παραλάβει και το μακρύ πηγάδι, το οποίο είναι καθοδόν.
Νωρίτερα παρήγγειλα και τον controller για το μοτέρ.
Ο Χρήστος (@Chris1967) είχε την καλοσύνη να μου δώσει ιδέες για την υλοποίηση του πλίνθου, όπως και για τον βραχίονα 12". Ο στόχος είναι να έχουμε ολοκληρωμένη (λειτουργική) λύση μέχρι το Πάσχα.
Ελπίζω μέχρι το τέλος της βδομάδας να έχω παραλάβει και το μακρύ πηγάδι, το οποίο είναι καθοδόν.
Νωρίτερα παρήγγειλα και τον controller για το μοτέρ.
Ο Χρήστος (@Chris1967) είχε την καλοσύνη να μου δώσει ιδέες για την υλοποίηση του πλίνθου, όπως και για τον βραχίονα 12". Ο στόχος είναι να έχουμε ολοκληρωμένη (λειτουργική) λύση μέχρι το Πάσχα.
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Καλησπέρα στην παρέα.
Κάνουμε πρόοδο σιγά-σιγά. Αποφάσισα το μέγεθος του πλίνθου (62cm x 50cm). Πήρα ένα κομμάτι λευκό corian πάχους 1.2cm (μόνο τέτοιο πάχος υπάρχει). Και πήρα και ένα φύλλο κόντρα πλακέ σημύδα 250cm x 125cm x 1.5cm, το οποίο μου έκοψαν στη διάσταση του πλίνθου, καταλήγοντας σε 10 πλάκες συνολικού πάχους 15cm. Δεν ξέρω αν θα χρησιμοποιήσω και τις 10, μάλλον τις 9 + το corian = 14.7cm συνολικό πάχος του πλίνθου. Μην ξεπεράσουμε τα 15cm και μας πουν υπερβολικούς...
Μια άλλη ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι ότι μετά από το παράδειγμα του Σάκη (@AthanasiosL) στο δικό του Garrard 301, αλλά και την ξεκάθαρη προτροπή του Χρήστου (@Chris1967) έκανα μια επαφή με τον Alfred Bokrand, ο οποίος μου πρότεινε έναν 12" AS-309 'improved', έναν βελτιωμένο βραχίονα (με ενσωματωμένο headshell και συνεχές καλώδιο RCA μέχρι και το phono stage), τον οποίο θα βγάλει σύντομα στην αγορά. Άρα φαίνεται ότι κλείσαμε και με τον βραχίονα. Κεφαλή έχουμε... (και όχι μόνο μία).
Α, ναι. παράγγειλα και έναν motor controller από τον ίδιο επαγγελματία - ερασιτέχνη, από όπου είχε πάρει και ο Σάκης τον δικό του controller. Δεν είναι ο NSC controller, αλλά βασίζεται σε ψηφιακή γεννήτρια ημιτόνου (SG4) κι έχει ενσωματωμένο ταχύμετρο, το οποίο όμως δεν είναι σε κλειστό βρόγχο με τον controller για να ρυθμίζει την ταχύτητα.
Αναμένουμε λοιπόν να έρθει το μεγάλο πηγάδι του Sien (είναι στο δρόμο), αλλά και το χάλκινο mat (από βδομάδα).
Τι απομένει;
Πολλή δουλειά για να καθαρίσουμε και να λιπάνουμε το μοτέρ, αλλά κυρίως για να φτιαχτεί ο πλίνθος. Μετράμε 3-4-5 φορές και μετά κόβουμε ή τρυπάμε.
Αυτά προς το παρόν. Κάποια στιγμή θα ανεβάσω και φωτό από τα επόμενα βήματα.
Κάνουμε πρόοδο σιγά-σιγά. Αποφάσισα το μέγεθος του πλίνθου (62cm x 50cm). Πήρα ένα κομμάτι λευκό corian πάχους 1.2cm (μόνο τέτοιο πάχος υπάρχει). Και πήρα και ένα φύλλο κόντρα πλακέ σημύδα 250cm x 125cm x 1.5cm, το οποίο μου έκοψαν στη διάσταση του πλίνθου, καταλήγοντας σε 10 πλάκες συνολικού πάχους 15cm. Δεν ξέρω αν θα χρησιμοποιήσω και τις 10, μάλλον τις 9 + το corian = 14.7cm συνολικό πάχος του πλίνθου. Μην ξεπεράσουμε τα 15cm και μας πουν υπερβολικούς...
Μια άλλη ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι ότι μετά από το παράδειγμα του Σάκη (@AthanasiosL) στο δικό του Garrard 301, αλλά και την ξεκάθαρη προτροπή του Χρήστου (@Chris1967) έκανα μια επαφή με τον Alfred Bokrand, ο οποίος μου πρότεινε έναν 12" AS-309 'improved', έναν βελτιωμένο βραχίονα (με ενσωματωμένο headshell και συνεχές καλώδιο RCA μέχρι και το phono stage), τον οποίο θα βγάλει σύντομα στην αγορά. Άρα φαίνεται ότι κλείσαμε και με τον βραχίονα. Κεφαλή έχουμε... (και όχι μόνο μία).
Α, ναι. παράγγειλα και έναν motor controller από τον ίδιο επαγγελματία - ερασιτέχνη, από όπου είχε πάρει και ο Σάκης τον δικό του controller. Δεν είναι ο NSC controller, αλλά βασίζεται σε ψηφιακή γεννήτρια ημιτόνου (SG4) κι έχει ενσωματωμένο ταχύμετρο, το οποίο όμως δεν είναι σε κλειστό βρόγχο με τον controller για να ρυθμίζει την ταχύτητα.
Αναμένουμε λοιπόν να έρθει το μεγάλο πηγάδι του Sien (είναι στο δρόμο), αλλά και το χάλκινο mat (από βδομάδα).
Τι απομένει;
Πολλή δουλειά για να καθαρίσουμε και να λιπάνουμε το μοτέρ, αλλά κυρίως για να φτιαχτεί ο πλίνθος. Μετράμε 3-4-5 φορές και μετά κόβουμε ή τρυπάμε.
Αυτά προς το παρόν. Κάποια στιγμή θα ανεβάσω και φωτό από τα επόμενα βήματα.
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Διαβάζω τα νήματα τύπου "looking for Alfred" και διασκεδάζω, φαντάζομαι πως έχεις κάνει την έρευνά σου, έτσι; Τα καλα νέα είναι πως οι πελάτες στο τέλος παίρνουν τον βραχίονά τους, απλά δεν είναι εντελώς σίγουρο το πότε...
Άγγελος
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
angpsi wrote:Διαβάζω τα νήματα τύπου "looking for Alfred" και διασκεδάζω, φαντάζομαι πως έχεις κάνει την έρευνά σου, έτσι; Τα καλα νέα είναι πως οι πελάτες στο τέλος παίρνουν τον βραχίονά τους, απλά δεν είναι εντελώς σίγουρο το πότε...
Άγγελε,
όπως προανέφερα, ακολούθησα τη συμβουλή του Χρήστου και το παράδειγμα του Σάκη. Επικοινώνησα με τον Bokrand κατευθείαν στο email του και του έγραψα και μερικά γερμανικά, μπας και δώσει περισσότερη σημασία.
Του έγραψα το πρωί, μου απάντησε το μεσημέρι, στέλνοντας και φωτογραφίες, λεπτομέρειες για τον βραχίονα που μου προτείνει (12" banana, AB-309 'improved'), μου έκανε μια σπέσιαλ προσφορά και κλείσαμε τη δουλειά σε 12 ώρες από την πρώτη επαφή. Για να δούμε πότε θα παραλάβω...
Βέβαια έχω πολλή δουλειά μπροστά μου, άσχετα από τον βραχίονα. Κυρίως κοπτοραπτική στον πλίνθο. Και βάψιμο...
Το πρόβλημα είναι ότι έχω ψιλοκαεί με την όλη υπόθεση κι έχω αφιερώσει πολύ χρόνο, βάζοντας κάποια επαγγελματικά θέματα σε δεύτερη μοίρα. Ευτυχώς που το αφεντικό μου κάνει τα στραβά μάτια (Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει)
Αναρτώ και μερικές φωτό...
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Περί πλίνθου ο λόγος...
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο Corian (62x50) κι ένα φύλλο κόντρα πλακέ σημύδας (250x125x50), το οποίο ζήτησα και μου έκοψαν στις ίδιες διαστάσεις όπως το Corian (κάνοντας κάποια ξακρίσματα). Έτσι κατέληξα με 10 επιμέρους φύλλα σημύδας. Συνολικό κόστος όλων 186€ (90€ Corian + 96€ σημύδα αντίστοιχα).
Παραθέτω κάποιες απλές μετρήσεις.
Corian: μάζα 6.2kg (πυκνότητα ~1,650 kg/m3)
Σημύδα: μάζα 31.5kg (πυκνότητα ~682 kg/m3)
Βλέπουμε λοιπόν ότι το Corian έχει περίπου 2.4 φορές μεγαλύτερη πυκνότητα από τη σημύδα.
Και μερικές φωτό...
Τι είδους επεξεργασία να κάνω στο ξύλινο μέρος του πλίνθου; Βάψιμο σε κάποιο χρώμα; Λάδι; Βερνίκι; Κάτι άλλο; Ιδέες είναι ευπρόσδεκτες...
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο Corian (62x50) κι ένα φύλλο κόντρα πλακέ σημύδας (250x125x50), το οποίο ζήτησα και μου έκοψαν στις ίδιες διαστάσεις όπως το Corian (κάνοντας κάποια ξακρίσματα). Έτσι κατέληξα με 10 επιμέρους φύλλα σημύδας. Συνολικό κόστος όλων 186€ (90€ Corian + 96€ σημύδα αντίστοιχα).
Παραθέτω κάποιες απλές μετρήσεις.
Corian: μάζα 6.2kg (πυκνότητα ~1,650 kg/m3)
Σημύδα: μάζα 31.5kg (πυκνότητα ~682 kg/m3)
Βλέπουμε λοιπόν ότι το Corian έχει περίπου 2.4 φορές μεγαλύτερη πυκνότητα από τη σημύδα.
Και μερικές φωτό...
Τι είδους επεξεργασία να κάνω στο ξύλινο μέρος του πλίνθου; Βάψιμο σε κάποιο χρώμα; Λάδι; Βερνίκι; Κάτι άλλο; Ιδέες είναι ευπρόσδεκτες...
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Τελικά, πήρα την απόφαση και προμηθεύτηκα μια σειρά από εργαλεία, για να κάνω τη δουλειά μόνος μου, ώστε να μην χρειαστώ κανέναν τεχνίτη (π.χ. μαραγκό, κτλ). Δράπανο, σέγα, τούτερ, σφιγκτήρες, πάγκο εργασίας, τρυπάνια, κοπτικά, πάγκο εργασίας, κτλ. κτλ.
Εννοείται ότι θα έχω τη βοήθεια του Χρήστου (@Chris1967) ως project manager και υπεύθυνο κίνησης (θα αναλάβει τη ρύθμιση του μοτέρ, και όχι μόνο)
Ελπίζω να τα καταφέρουμε, ειδάλλως θα κάνω τον πλίνθο πρες-παπιέ...
Αν πάλι τα καταφέρουμε, θέλω να ανεβάσουμε το νέο πικάπ στο Part Time Audiophile για review. Μήπως έχουμε κανέναν γνωστό να μας κάνει κονέ;
Εννοείται ότι θα έχω τη βοήθεια του Χρήστου (@Chris1967) ως project manager και υπεύθυνο κίνησης (θα αναλάβει τη ρύθμιση του μοτέρ, και όχι μόνο)
Ελπίζω να τα καταφέρουμε, ειδάλλως θα κάνω τον πλίνθο πρες-παπιέ...
Αν πάλι τα καταφέρουμε, θέλω να ανεβάσουμε το νέο πικάπ στο Part Time Audiophile για review. Μήπως έχουμε κανέναν γνωστό να μας κάνει κονέ;
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Μετά από μια ολιγοήμερη επίσκεψη στη φτωχομάνα (Θεσσαλονίκη), γύρισα στη βάση μου και βρήκα να με περιμένει το φημισμένο, μακρύ πηγάδι του Sien από τη Μαλαισία. Πρώτοι οπαδοί του συγκεκριμένου πηγαδιού (και πρώτοι διδάξαντες), ο @DrPanK και ο @Chris1967. Πιθανώς να το έχουν επιλέξει κι άλλοι της ευρύτερης παρέας του Audiohub, που δεν τυχαίνει να γνωρίζω.
Αν το γυρίσει κανείς με το χέρι, αντιλαμβάνεται ότι δεν υπάρχει ούτε υποψία ανοχής και ότι σίγουρα χρειάζεται ένα μοτέρ υψηλής ροπής.
Παρακάτω μερικές φωτό ως συνήθως...
Συνοδεύεται και με το κατάλληλο γράσο για τη λίπανση. Στη φωτό επίσης φαίνεται και η προαιρετική επέκταση του άξονα (spindle extender), σε περίπωση που κάποιος θέλει να προσθέσει επιπλέον πλατώ πάνω στο κανονικό πλατώ του Lenco. Εγώ θα προσθέσω το χάλκινο πλατώ του Sien, που έχει πάχος 5mm. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν χρειάζεται η επέκταση του άξονα.
Για αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων όσον αφορά το μέγεθος του πηγαδιού, αρκεί η σύγκριση με κάτι γνώριμο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το μπουκάλι είναι 500ml.
Συνεχίζουμε...
Αν το γυρίσει κανείς με το χέρι, αντιλαμβάνεται ότι δεν υπάρχει ούτε υποψία ανοχής και ότι σίγουρα χρειάζεται ένα μοτέρ υψηλής ροπής.
Παρακάτω μερικές φωτό ως συνήθως...
Συνοδεύεται και με το κατάλληλο γράσο για τη λίπανση. Στη φωτό επίσης φαίνεται και η προαιρετική επέκταση του άξονα (spindle extender), σε περίπωση που κάποιος θέλει να προσθέσει επιπλέον πλατώ πάνω στο κανονικό πλατώ του Lenco. Εγώ θα προσθέσω το χάλκινο πλατώ του Sien, που έχει πάχος 5mm. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν χρειάζεται η επέκταση του άξονα.
Για αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων όσον αφορά το μέγεθος του πηγαδιού, αρκεί η σύγκριση με κάτι γνώριμο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το μπουκάλι είναι 500ml.
Συνεχίζουμε...