Μόλις ήρθε κι άλλο ένα εξαρτηματάκι. Το χάλκινο ματ του Sien (που κατασκευάζει και το πηγάδι). Αναρωτιέμαι αν πρέπει να το γυαλίσω και μετά να το περάσω με κάποιο λούστρο για να μην οξειδωθεί και πάλι.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie από την Google για να παρέχει τις υπηρεσίες του και να αναλύει την επισκεψιμότητα. Η IP διεύθυνσή σας γνωστοποιείται στην Google, μαζί με μετρήσεις απόδοσης και ασφαλείας, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της υπηρεσίας, για τη δημιουργία στατιστικών στοιχείων σχετικά με τη χρήση και για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση καταχρήσεων. Με την χρήση του ιστότοπου Audiohub.gr αποδέχεστε τα παραπάνω.
Lenco L78... ανακατασκευή
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Καλημέρα στην παρέα,
Είπα να καταγράψω την πορεία ανακατασκευής του Lenco με δια΄φορες φωτογραφίες, για να θυμάμαι εγώ πώς εξελίχθηκε η κατάσταση, αλλά πιθανώς για να δώσω και μια εικόνα για όποιον θέλει να προσπαθήσει κάτι παρόμοιο. Ιδού λοιπόν... (οι φωτό είναι με χρονολογική σειρά σύμφωνα με την πρόοδο των εργασιών).
Εκείνο που θα ήθελα να τονίσω είναι πόσο εύκολο στην επεξεργασία είναι το corian. Επιτρέπει πολύ πιο καθαρές κοπές σε σχέση με το κόντρα πλακέ σημύδας. Εξαιρετικό υλικό.
Συνεχίζουμε...
Είπα να καταγράψω την πορεία ανακατασκευής του Lenco με δια΄φορες φωτογραφίες, για να θυμάμαι εγώ πώς εξελίχθηκε η κατάσταση, αλλά πιθανώς για να δώσω και μια εικόνα για όποιον θέλει να προσπαθήσει κάτι παρόμοιο. Ιδού λοιπόν... (οι φωτό είναι με χρονολογική σειρά σύμφωνα με την πρόοδο των εργασιών).
Εκείνο που θα ήθελα να τονίσω είναι πόσο εύκολο στην επεξεργασία είναι το corian. Επιτρέπει πολύ πιο καθαρές κοπές σε σχέση με το κόντρα πλακέ σημύδας. Εξαιρετικό υλικό.
Συνεχίζουμε...
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Μεγειά όλα
Βλέπω πολύ μεγάλη αυτοπεποίθηση στα τρυπήματα.
Συνήθως πρώτα τρυπάμε ένα άλλο κομμάτι ξύλου (πρόβας που δεν αποτελεί μέρος της κατασκευής) για να δούμε εαν όλα είναι οκ και μετά πάμε να τρυπήσουμε το πάνω μέρος (ή όλα) τα ξύλα του καθαυτού πλίνθου.
Επίσης τις αποστάσεις από το spindle για τις θέσεις των βραχιόνων, καλό είναι να τις μετράμε αφού πρώτα ΄έχουμε μοντάρει το top plate επάνω στο ξύλο και με το πηγάδι στην θέση του, ειδικά εάν δεν έχεις προβλέψει κάποιο είδος μεταβλητού armboard.
Καλή συνέχεια!!!
Βλέπω πολύ μεγάλη αυτοπεποίθηση στα τρυπήματα.
Συνήθως πρώτα τρυπάμε ένα άλλο κομμάτι ξύλου (πρόβας που δεν αποτελεί μέρος της κατασκευής) για να δούμε εαν όλα είναι οκ και μετά πάμε να τρυπήσουμε το πάνω μέρος (ή όλα) τα ξύλα του καθαυτού πλίνθου.
Επίσης τις αποστάσεις από το spindle για τις θέσεις των βραχιόνων, καλό είναι να τις μετράμε αφού πρώτα ΄έχουμε μοντάρει το top plate επάνω στο ξύλο και με το πηγάδι στην θέση του, ειδικά εάν δεν έχεις προβλέψει κάποιο είδος μεταβλητού armboard.
Καλή συνέχεια!!!
Χρήστος
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Chris1967 wrote:Μεγειά όλα
Βλέπω πολύ μεγάλη αυτοπεποίθηση στα τρυπήματα.
Συνήθως πρώτα τρυπάμε ένα άλλο κομμάτι ξύλου (πρόβας που δεν αποτελεί μέρος της κατασκευής) για να δούμε εαν όλα είναι οκ και μετά πάμε να τρυπήσουμε το πάνω μέρος (ή όλα) τα ξύλα του καθαυτού πλίνθου.
Επίσης τις αποστάσεις από το spindle για τις θέσεις των βραχιόνων, καλό είναι να τις μετράμε αφού πρώτα ΄έχουμε μοντάρει το top plate επάνω στο ξύλο και με το πηγάδι στην θέση του, ειδικά εάν δεν έχεις προβλέψει κάποιο είδος μεταβλητού armboard.
Καλή συνέχεια!!!
Χρήστο, όντως πιθανώς να βιάστηκα κάπως όσον αφορά τα τρυπήματα, ειδικά για τους βραχίονες. Αν το ξαναέκανα πάλι, θα ακολουθούσα τις εξής βήματα:
- Πρώτα θα τοποθετούσα τις μεταλλικές πλάκες στην τελική τους θέση και θα σημείωνα τις τρύπες για τις βίδες για να τρυπήσω (εγώ τρύπησα με βάση το χάρτινο πατρόν, θεωρώντας ότι ανταποκρίνονται πλήρως στις μεταλλικές πλάκες).
- Μετά θα μετρούσα το 'mounting distance' των βραχιόνων από το spindle της βιδωμένης πλάκας, και τότε θα τρυπούσα με το ποτηροτρύπανο.
Σε κάθε περίπτωση, ευτυχώς βλέπω ότι δεν έχω σοβαρές αποκλίσεις, τώρα που τοποθέτησα τις πλάκες (δοκιμαστικά) στην προβλεπόμενη θέση.
Χρησιμοποίησα καβίλιες για να διασφαλίσω την ευθυγράμμιση όλων των φύλλων της σημύδας.
Στο τέλος έβαλα ξυλόκολλα και κόλλησα όλα τα φύλλα, κι έβαλα όσους σφιγκτήρες είχα. Τώρα θέλει 48 ώρες υπομονή...
Η γραμμή με το μολύβι στα δεξιά του πλίνθου δείχνει ότι η ευθυγράμμιση φαίνεται να πέτυχε (προς το παρόν).
Επόμενα βήματα είναι να τρίψω με γυαλόχαρτο και να περάσω τον καπλαμά στον πλίνθο. Θα χρειαστεί και κάποια επάλειψη του καπλαμά, αλλά δεν έχω αποφασίσει ακόμα τι (λάδι, βερνίκι, πολυουρεθάνη). Ιδέες;
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Ο ξύλινος πλίνθος έμεινε 48 ώρες με τους σφιγκτήρες για να δέσει η κόλλα. Κατόπιν έγινε λείανση των πλευρών του πλίνθου με έκκεντρο τριβείο με τρία διαδοχικά περάσματα, 40, 100 και 180 grit, αφότου έγινε το απαραίτητο σημάδεμα με μολύβι.
Το αποτέλεσμα το καταλαβαίνει κανείς με την αφή, περνώντας το χέρι πάνω από τη λεία επιφάνεια.
Κατόπιν κόλλησα με κόλλα ξύλου το πάνω φύλλο του corian στον ξύλινο πλίνθο και βίδωσα και τις μεταλλικές πλάκες, χρησιμοποιώντας βίδες allen (M4) και ορειχάλκινα βύσματα ξύλου. Τώρα χρειάζονται άλλες 48 ώρες αναμονή για να δέσει η κόλλα.
Μετά έκανα ένα γυάλισμα στο πλατώ με αλοιφή γυαλίσματος μετάλλου. Κι επίσης καθάρισα τις οξειδώσεις του χάλκινου ματ με ζεστό (όχι καιρό) λευκό ξύδι.
Τέλος ψέκασα και το πλατώ και το ματ με ένα διαφανές ακρυλικό σπρέι, για να τα προστατεύσω από νέες οξειδώσεις.
Και σε προετοιμασία για τον controller που έρχεται καλώς εχόντων μέχρι το τέλος της άλλης βδομάδας, έφτιαξα κι ένα βύσμα neutrik, που θα κουμπώσει στο αντίστοιχο θηλυκό, που θα είναι τοποθετημένο στον ξύλινο πλίνθο.
Μέχρι στιγμής όλα πάνε λίγο πολύ βάσει σχεδίου. Μια μικρή καθυστέρηση απλώς στην παραλαβή του έτοιμου βραχίονα από τον Alfred Bokrand, ο οποίος δυστυχώς αντιμετώπισε ένα πρόβλημα υγείας τις τελευταίες δυο βδομάδες. Μου υποσχέθηκε να στείλει τον βραχίονα από βδομάδα.
Συνεχίζουμε...
Το αποτέλεσμα το καταλαβαίνει κανείς με την αφή, περνώντας το χέρι πάνω από τη λεία επιφάνεια.
Κατόπιν κόλλησα με κόλλα ξύλου το πάνω φύλλο του corian στον ξύλινο πλίνθο και βίδωσα και τις μεταλλικές πλάκες, χρησιμοποιώντας βίδες allen (M4) και ορειχάλκινα βύσματα ξύλου. Τώρα χρειάζονται άλλες 48 ώρες αναμονή για να δέσει η κόλλα.
Μετά έκανα ένα γυάλισμα στο πλατώ με αλοιφή γυαλίσματος μετάλλου. Κι επίσης καθάρισα τις οξειδώσεις του χάλκινου ματ με ζεστό (όχι καιρό) λευκό ξύδι.
Τέλος ψέκασα και το πλατώ και το ματ με ένα διαφανές ακρυλικό σπρέι, για να τα προστατεύσω από νέες οξειδώσεις.
Και σε προετοιμασία για τον controller που έρχεται καλώς εχόντων μέχρι το τέλος της άλλης βδομάδας, έφτιαξα κι ένα βύσμα neutrik, που θα κουμπώσει στο αντίστοιχο θηλυκό, που θα είναι τοποθετημένο στον ξύλινο πλίνθο.
Μέχρι στιγμής όλα πάνε λίγο πολύ βάσει σχεδίου. Μια μικρή καθυστέρηση απλώς στην παραλαβή του έτοιμου βραχίονα από τον Alfred Bokrand, ο οποίος δυστυχώς αντιμετώπισε ένα πρόβλημα υγείας τις τελευταίες δυο βδομάδες. Μου υποσχέθηκε να στείλει τον βραχίονα από βδομάδα.
Συνεχίζουμε...
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Χθες ήρθε και ο controller, που βασίζεται στην αρχιτεκτονική SG4. Πολύ βαριά κατασκευή και πολύ όμορφη υλοποίηση με μαύρο γυαλί. Απλά το συνέδεσα στο ρεύμα (χωρίς το μοτέρ συνδεδεμένο) κι αυτό που διαπίστωσα είναι ότι... λειτουργεί.
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Καλορίζικος Παναγιώτη!! Μόλις παραλάβω τον δικό μου και τον παίξω λίγο θα φτιάξουμε και αποκλειστικό νήμα για αυτόν τον controller και ελπίζω να μας πει και δυο λόγια και ο Θανάσης που τον έχει χρόνια τώρα.
Χρήστος
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Σήμερα ήταν μια σημαντική μέρα.
Ήδη από χθες το απόγευμα ξεκίνησα να κολλάω τον καπλαμά πάνω στον πλίνθο. Είχα διαλέξει τον συγκεκριμένο καπλαμά γιατί θεώρησα ότι θα ταίριαζε χρωματικά με το χάλκινο ματ του Sien (φωτό παρακάτω). Ξεκίνησα λοιπόν με τον καπλαμά της πίσω πλευράς. Κόλλα και στον πλίνθο και στον καπλαμά, λίγη αναμονή για να στεγνώσει κάπως η κόλλα και μετά κόλλημα του καπλαμά με ηλεκτρικό σίδερο σε μέτρια θερμοκρασία.
Σήμερα το πρωί συνέχισα και με τις τρεις άλλες πλευρές. Δυσκολεύτηκα κάπως στις ακμές, αλλά τελικά παρόλα κάτι μικρολαθάκια, τα ψιλοκατάφερα χωρίς σοβαρές αστοχίες.
Μέχρι τις 12πμ ο πλίνθος ήταν πλήρως καπλαντισμένος. Και είχα προλάβει να ανοίξω με ένα τρυπάνι (Forstner) μια τρύπα στο πίσω μέρος του πλίνθου για να περάσω τα καλώδια του μοτέρ.
Όταν ήρθε ο Χρήστος, άρχισε η σοβαρή δουλειά (ο χειρουργός επί τω έργω, ενώ εγώ έπαιζα το ρόλο του εργαλειοδότη).
Τοποθέτηση του μεγάλου εδράνου (long bearing) του Sien, και 'μεταμόσχευση' του μοτέρ από το παλιό Lenco L78 στη μεταλλική πλάκα του νέου πικάπ.
Τοποθετήθηκε και το νέο ροδάκι idler και έγιναν οι απαραίτητες ρυθμίσεις από τον Χρήστο, ώστε να πατάει το ροδάκι καλά (χρειάστηκαν τρεις μικρές ροδέλες στον βραχίονα του idler για να έρθει το ροδάκι στο σωστό ύψος).
Μετά συνδέσαμε τον εξωτερικό controller, που ρυθμίζει την περιστροφή του πλατώ μέσω ελέγχου της συνχότητας. Και φυσικά τοποθετήσαμε τον αισθητήρα της ταχύτητας κάτω από το πλατώ. Μετά από κάποιες ρυθμίσεις όλα δούλεψαν μια χαρά.
Μετά βάλαμε τα ματ. Achromat 5mm μαύρο και από πάνω το χάκινο ματ.
Και τότε ο Χρήστος μας έδειξε το τελικό αποτέλεσμα...
Τώρα έχω να κάνω μερικές δουλίτσες ακόμα, όπως το γυάλισμα του πλατώ, αλλά και το βερνίκωμα τον καπλαμά.
Κατά τα άλλα, περιμένουμε τον βραχίονα (AB-309)...
Ήδη από χθες το απόγευμα ξεκίνησα να κολλάω τον καπλαμά πάνω στον πλίνθο. Είχα διαλέξει τον συγκεκριμένο καπλαμά γιατί θεώρησα ότι θα ταίριαζε χρωματικά με το χάλκινο ματ του Sien (φωτό παρακάτω). Ξεκίνησα λοιπόν με τον καπλαμά της πίσω πλευράς. Κόλλα και στον πλίνθο και στον καπλαμά, λίγη αναμονή για να στεγνώσει κάπως η κόλλα και μετά κόλλημα του καπλαμά με ηλεκτρικό σίδερο σε μέτρια θερμοκρασία.
Σήμερα το πρωί συνέχισα και με τις τρεις άλλες πλευρές. Δυσκολεύτηκα κάπως στις ακμές, αλλά τελικά παρόλα κάτι μικρολαθάκια, τα ψιλοκατάφερα χωρίς σοβαρές αστοχίες.
Μέχρι τις 12πμ ο πλίνθος ήταν πλήρως καπλαντισμένος. Και είχα προλάβει να ανοίξω με ένα τρυπάνι (Forstner) μια τρύπα στο πίσω μέρος του πλίνθου για να περάσω τα καλώδια του μοτέρ.
Όταν ήρθε ο Χρήστος, άρχισε η σοβαρή δουλειά (ο χειρουργός επί τω έργω, ενώ εγώ έπαιζα το ρόλο του εργαλειοδότη).
Τοποθέτηση του μεγάλου εδράνου (long bearing) του Sien, και 'μεταμόσχευση' του μοτέρ από το παλιό Lenco L78 στη μεταλλική πλάκα του νέου πικάπ.
Τοποθετήθηκε και το νέο ροδάκι idler και έγιναν οι απαραίτητες ρυθμίσεις από τον Χρήστο, ώστε να πατάει το ροδάκι καλά (χρειάστηκαν τρεις μικρές ροδέλες στον βραχίονα του idler για να έρθει το ροδάκι στο σωστό ύψος).
Μετά συνδέσαμε τον εξωτερικό controller, που ρυθμίζει την περιστροφή του πλατώ μέσω ελέγχου της συνχότητας. Και φυσικά τοποθετήσαμε τον αισθητήρα της ταχύτητας κάτω από το πλατώ. Μετά από κάποιες ρυθμίσεις όλα δούλεψαν μια χαρά.
Μετά βάλαμε τα ματ. Achromat 5mm μαύρο και από πάνω το χάκινο ματ.
Και τότε ο Χρήστος μας έδειξε το τελικό αποτέλεσμα...
Τώρα έχω να κάνω μερικές δουλίτσες ακόμα, όπως το γυάλισμα του πλατώ, αλλά και το βερνίκωμα τον καπλαμά.
Κατά τα άλλα, περιμένουμε τον βραχίονα (AB-309)...
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Ο Παναγιώτης έχει κάνει μια πολύ σοβαρή κατασκευή, και είναι άξιος συγχαρητηρίων και ειδικά επειδή δεν έχει ασχοληθεί ποτέ του με κάτι τέτοιο.
Η συναρμογή των υλικών είναι πολύ καλή και το αισθητικό αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό.
Πρώτη φορά που βλέπω το STP (Sien's Top Plate) είναι μια απομίμηση του PTP (Peter's Top Plate), και φαίνεται ότι είναι αρκετά αξιόπιστη, και παρέχονται όλες οι βίδες που χρειάζονται για την μεταμόσχευση του μοτέρ και του idler.
Ο Πάνος έκανε πολύ καλή δουλειά και στην τοποθέτηση της στον πλίνθο με μεγάλη ακρίβεια.
Η δική μου αρμοδιότητα ήταν να κάνω την μεταμόσχευση.
Σε γενικές γραμμές όλα πήγαν αρκετά στρωτά σε μια διαδικασία που είναι αρκετά εύκολη αλλά χρειάζεται προσοχή σε κάποια βήματα για να εξασφαλιστεί η μηχανική αρτιότητα και λειτουργικότητα του συνδυασμού μοτέρ και idler.
To Ελληνικής κατασκευής idler wheel είναι ποιοτικό και η αλλαγή του ήταν εύκολη αν και μπελαλίδική και ψάχναμε τα μικροσκοπικά ροδελάκια στο δάπεδο σε κάποια φάση με τα σκυλιά να με γλύφουνε επειδή νόμιζαν ότι ξάπλωσα στο πάτωμα για να παίξω μαζί τους
Το μοτέρ μεταφέρθηκε επίσης εύκολα και δόθηκε η προσοχή τα ελατήρια της ανάρτηση να μεταφερθούν ακριβώς όπως ήταν και στον αρχικό πλίνθο και ρυθμισμένα να είναι επίπεδο το αναρτώμενο μοτέρ με το STP.
Η είσοδοι για διακόπτη βραχυκυκλώθηκαν επειδή θα γίνει αποκλειστική χρήση με εξωτερικό τροφοδοτικό από όπου θα αναβοσβήνει το πικάπ.
Το μοναδικό βιδάκι που χρειάστηκε να μεταφερθεί από το αρχικό Lenco στο STP είναι το βιδάκι του ελατηρίου του idler. Αργότερα το ελατήριο θα καταργηθεί και θα χρησιμοποιηθεί βαρίδι TJNMod. (Αυτό καταργεί το ελατήριο επειδή το ελατήριο ταλαντώνεται ενώ το βαρίδι ασκεί σταθερή πίεση στο idler).
Από εκεί και πέρα συνδέσαμε το τροφοδοτικό (αφού κολλήσαμε το μπριζάκι ρεύματος της Neutric στο καλώδιο του μοτέρ) και το βιδώσαμε στον πλίνθο.
Χρειάστηκαν μερικές ρυθμίσεις στο ύψος του idler αλλά και στην θέση του επάνω στο idler spindle του μοτέρ, και το πικάπ άρχισε να περιστρέφεται.
Ο σένσορας ταχύτητα τοποθετήθηκε μέσα και κάτω από το πλατό.
Το μοτέρ δεν το πειράξαμε (αποσυναρμολόγηση καθαρισμός λίπανση) αφού είναι απόλυτα αθόρυβο.
Μετά ακολούθησαν οι ρυθμίσεις του τροφοδοτικού, σε συνδυασμό με την θέση του idler.
Το τροφοδοτικό λειτουργεί άψογα και το κυριότερο δεν θερμαίνεται καθόλου εν αντιθέσει με το NSC (Nigel's SPeed Controller) το οποίο έχει ο DrPank αλλά εγώ αποφάσισα να μην το κατασκευάσω και να παραγγείλω ένα από αυτά.
Σύντομα θα ακολουθήσει και αποκλειστικό νήμα για το τροφοδοτικό αυτό.
Συγχαρητήρια Πάνο, εν αναμονή για τον βραχίονα!!
Η συναρμογή των υλικών είναι πολύ καλή και το αισθητικό αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό.
Πρώτη φορά που βλέπω το STP (Sien's Top Plate) είναι μια απομίμηση του PTP (Peter's Top Plate), και φαίνεται ότι είναι αρκετά αξιόπιστη, και παρέχονται όλες οι βίδες που χρειάζονται για την μεταμόσχευση του μοτέρ και του idler.
Ο Πάνος έκανε πολύ καλή δουλειά και στην τοποθέτηση της στον πλίνθο με μεγάλη ακρίβεια.
Η δική μου αρμοδιότητα ήταν να κάνω την μεταμόσχευση.
Σε γενικές γραμμές όλα πήγαν αρκετά στρωτά σε μια διαδικασία που είναι αρκετά εύκολη αλλά χρειάζεται προσοχή σε κάποια βήματα για να εξασφαλιστεί η μηχανική αρτιότητα και λειτουργικότητα του συνδυασμού μοτέρ και idler.
To Ελληνικής κατασκευής idler wheel είναι ποιοτικό και η αλλαγή του ήταν εύκολη αν και μπελαλίδική και ψάχναμε τα μικροσκοπικά ροδελάκια στο δάπεδο σε κάποια φάση με τα σκυλιά να με γλύφουνε επειδή νόμιζαν ότι ξάπλωσα στο πάτωμα για να παίξω μαζί τους
Το μοτέρ μεταφέρθηκε επίσης εύκολα και δόθηκε η προσοχή τα ελατήρια της ανάρτηση να μεταφερθούν ακριβώς όπως ήταν και στον αρχικό πλίνθο και ρυθμισμένα να είναι επίπεδο το αναρτώμενο μοτέρ με το STP.
Η είσοδοι για διακόπτη βραχυκυκλώθηκαν επειδή θα γίνει αποκλειστική χρήση με εξωτερικό τροφοδοτικό από όπου θα αναβοσβήνει το πικάπ.
Το μοναδικό βιδάκι που χρειάστηκε να μεταφερθεί από το αρχικό Lenco στο STP είναι το βιδάκι του ελατηρίου του idler. Αργότερα το ελατήριο θα καταργηθεί και θα χρησιμοποιηθεί βαρίδι TJNMod. (Αυτό καταργεί το ελατήριο επειδή το ελατήριο ταλαντώνεται ενώ το βαρίδι ασκεί σταθερή πίεση στο idler).
Από εκεί και πέρα συνδέσαμε το τροφοδοτικό (αφού κολλήσαμε το μπριζάκι ρεύματος της Neutric στο καλώδιο του μοτέρ) και το βιδώσαμε στον πλίνθο.
Χρειάστηκαν μερικές ρυθμίσεις στο ύψος του idler αλλά και στην θέση του επάνω στο idler spindle του μοτέρ, και το πικάπ άρχισε να περιστρέφεται.
Ο σένσορας ταχύτητα τοποθετήθηκε μέσα και κάτω από το πλατό.
Το μοτέρ δεν το πειράξαμε (αποσυναρμολόγηση καθαρισμός λίπανση) αφού είναι απόλυτα αθόρυβο.
Μετά ακολούθησαν οι ρυθμίσεις του τροφοδοτικού, σε συνδυασμό με την θέση του idler.
Το τροφοδοτικό λειτουργεί άψογα και το κυριότερο δεν θερμαίνεται καθόλου εν αντιθέσει με το NSC (Nigel's SPeed Controller) το οποίο έχει ο DrPank αλλά εγώ αποφάσισα να μην το κατασκευάσω και να παραγγείλω ένα από αυτά.
Σύντομα θα ακολουθήσει και αποκλειστικό νήμα για το τροφοδοτικό αυτό.
Συγχαρητήρια Πάνο, εν αναμονή για τον βραχίονα!!
Χρήστος
Re: Lenco L78... ανακατασκευή
Χωρίς τον Χρήστο μάλλον θα παρακολουθούσα ακόμα βιντεάκια στο LencoHeaven και στο Youtube για το πώς γίνεται το καθετί. Με τον Χρήστο είχα συμπυκνωμένη γνώση κι εμπειρία, πότε όλα τα θεματάκια ξεπεράστηκαν άμεσα. Άλλωστε η χρονιά του 1967 έχει βγάλει τα καλύτερα μοντέλα . Κι από ό,τι φαίνεται, η γενιά του 1967 αργά η γρήγορα καταλήγει σε idler.
Βέβαια, καθόλη τη διαδικασία είχαμε και θεατές, που παρακολουθούσαν τι κάναμε, αλλά δεν ήταν αφοσιωμένοι συνεχώς...
Αφότου έφυγε χθες ο Χρήστος (γύρω στις 16:00; ), άφησα το πικάπ να παίζει μέχρι το βράδυ (23:00) για να στρώσουν όλα τα εξαρτήματα, κατά κύριο λόγο το έδρανο (πηγάδι), το ροδάκι (idler wheel) και ο controller. Πού και πού έριχνα καμιά ματιά στην ταχύτητα που έδειχνε το ταχύμετρο. Απόλυτη σταθερότητα, χωρίς καμία απόκληση. Το βράδυ αποσύνδεσα το πικάπ από τον controller και τα μετέφερα και τα δυο σε προστατευμένο χώρο, γιατί έχουμε κάποιους 'υπνοβάτες', που μασάνε καλώδια (και πολλά άλλα) κατά τη διάρκεια της νύχτας. Δεν θα ήθελα να έχω καμιά δυσάρεστη έκπληξη στο ξύπνημα.
Σήμερα το πρωί, έκανα κάποιες μικρές δουλίτσες, όπως βερνίκωμα του καπλαμά με σατινέ διαφανές βερνίκι πολυουρεθάνης (δυο χέρια, με ενδιάμεσο τρίψιμο με 600άρι γυαλόχαρτο του πρώτου χεριού). Ο καπλαμάς πήρε μια ελαφριά γυαλάδα και το χρώμα έγινε ελαφρώς πιο σκούρο.
Επίσης έκανα ένα τρίψιμο στο χάλκινο ματ (180άρι γυαλόχαρτο, διότι το 600άρι που δοκίμασα αρχικά δεν έφερνε καλό αποτέλεσμα). Κατόπιν ψέκασα ένα διαφανές ακρυλικό για να προστατεύσω το χάλκινο ματ από οξείδωση (που είναι αναπόφευκτη).
Επίσης έτριψα και το πλατώ του Lenco, αλλά δυστυχώς είναι πολύ ταλαιπωρημένο και δεν φτάχνει η όψη του, ό,τι κι αν κάνει κανείς. Ο Χρήστος πρότεινε επινικέλωση, κάτι που θα σκεφτώ, αρκεί να μην επηρεαστεί΄ η κάτω πλευρά, όπου εφάπτεται το ροδάκι.
Οπότε η τελική όψη είναι η εξής, μόνο με το μαύρο Achromat...
και με το χάλκινο ματ από πάνω από το Achromat...
Και μερικές φωτογραφίες κάτω από το πλατώ...
Φαίνεται ο βραχίονας ρύθμισης της ταχύτητας, που έχει τυλιχτεί με χαρτοταινία για να μην κουδουνίζει. Βέβαια η ταχύτητα θα ρυθμίζεται αποκλειστικά από τον controller.
Επίσης, παρακάτω φαίνεται και η τοποθέτηση του αισθητήρα της ταχύτητας, που βλέπει μια μικρή μαύρη ταινία, τοποθετημένη στην εσωτερικό περιφέρεια του πλατώ για να μπορεί να μετράει. Ο αισθητήρας κολλήθηκε σε ένα λεπτό κομμάτι φελιζόλ και στερεώθηκε με θερμοκόλλα πάνω στο corian.
Συνεχίζουμε να αναμένουμε τον βραχίονα...
Βέβαια, καθόλη τη διαδικασία είχαμε και θεατές, που παρακολουθούσαν τι κάναμε, αλλά δεν ήταν αφοσιωμένοι συνεχώς...
Αφότου έφυγε χθες ο Χρήστος (γύρω στις 16:00; ), άφησα το πικάπ να παίζει μέχρι το βράδυ (23:00) για να στρώσουν όλα τα εξαρτήματα, κατά κύριο λόγο το έδρανο (πηγάδι), το ροδάκι (idler wheel) και ο controller. Πού και πού έριχνα καμιά ματιά στην ταχύτητα που έδειχνε το ταχύμετρο. Απόλυτη σταθερότητα, χωρίς καμία απόκληση. Το βράδυ αποσύνδεσα το πικάπ από τον controller και τα μετέφερα και τα δυο σε προστατευμένο χώρο, γιατί έχουμε κάποιους 'υπνοβάτες', που μασάνε καλώδια (και πολλά άλλα) κατά τη διάρκεια της νύχτας. Δεν θα ήθελα να έχω καμιά δυσάρεστη έκπληξη στο ξύπνημα.
Σήμερα το πρωί, έκανα κάποιες μικρές δουλίτσες, όπως βερνίκωμα του καπλαμά με σατινέ διαφανές βερνίκι πολυουρεθάνης (δυο χέρια, με ενδιάμεσο τρίψιμο με 600άρι γυαλόχαρτο του πρώτου χεριού). Ο καπλαμάς πήρε μια ελαφριά γυαλάδα και το χρώμα έγινε ελαφρώς πιο σκούρο.
Επίσης έκανα ένα τρίψιμο στο χάλκινο ματ (180άρι γυαλόχαρτο, διότι το 600άρι που δοκίμασα αρχικά δεν έφερνε καλό αποτέλεσμα). Κατόπιν ψέκασα ένα διαφανές ακρυλικό για να προστατεύσω το χάλκινο ματ από οξείδωση (που είναι αναπόφευκτη).
Επίσης έτριψα και το πλατώ του Lenco, αλλά δυστυχώς είναι πολύ ταλαιπωρημένο και δεν φτάχνει η όψη του, ό,τι κι αν κάνει κανείς. Ο Χρήστος πρότεινε επινικέλωση, κάτι που θα σκεφτώ, αρκεί να μην επηρεαστεί΄ η κάτω πλευρά, όπου εφάπτεται το ροδάκι.
Οπότε η τελική όψη είναι η εξής, μόνο με το μαύρο Achromat...
και με το χάλκινο ματ από πάνω από το Achromat...
Και μερικές φωτογραφίες κάτω από το πλατώ...
Φαίνεται ο βραχίονας ρύθμισης της ταχύτητας, που έχει τυλιχτεί με χαρτοταινία για να μην κουδουνίζει. Βέβαια η ταχύτητα θα ρυθμίζεται αποκλειστικά από τον controller.
Επίσης, παρακάτω φαίνεται και η τοποθέτηση του αισθητήρα της ταχύτητας, που βλέπει μια μικρή μαύρη ταινία, τοποθετημένη στην εσωτερικό περιφέρεια του πλατώ για να μπορεί να μετράει. Ο αισθητήρας κολλήθηκε σε ένα λεπτό κομμάτι φελιζόλ και στερεώθηκε με θερμοκόλλα πάνω στο corian.
Συνεχίζουμε να αναμένουμε τον βραχίονα...